AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Jeg venter på en karakter, og i følge studweb var sensurfristen den 30/12. Men karakteren har enda ikke kommet. Betyr ikke sensurfristen at karakteren skal komme innen da?
Viljaa Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Jo i utgangspunktet betyr det det. Men jeg har opplevd forsinkelser så mange ganger på min skole at jeg kun regner sensurdatoen som veiledende.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Det hjelper fint lite at sensurfristen er 30. desember dersom alle som jobber med denslags i administrasjonen på studiestedet har ferie/avspaserer.
Viljaa Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Det hjelper fint lite at sensurfristen er 30. desember dersom alle som jobber med denslags i administrasjonen på studiestedet har ferie/avspaserer. Men når de regner ut sensurfristen skal de jo i utgangspunktet regne virkedager, slik at helligdager og dager hvor driften avvikles ikke skal telles med. Så det burde jo ikke ha noe å si egentlig. Er ikke som om jula kommer som et sjokk heller.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Men når de regner ut sensurfristen skal de jo i utgangspunktet regne virkedager, slik at helligdager og dager hvor driften avvikles ikke skal telles med. Så det burde jo ikke ha noe å si egentlig. Er ikke som om jula kommer som et sjokk heller. Problemet er at sensuren nok blir levert, men at det ikke er noen der som kan publisere sensuren. Det er fortsatt virkedag, og driften avvikles ikke, men vedkommende som publiserer har bare fri den dagen, eller har kanskje gått hjem når sensuren kommer. Forøvrig er det mange læresteder som regner sensurfristen som når sensor skal levere sensur, og ikke når den nødvendigvis skal offentliggjøres. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå