Gå til innhold

Hvor feriere på Gran Canaria

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt oss en tur til Gran Canaria i vinter. Har vært der en gang tidligere, og bodde da i Amadores. Fin plass, med kjempefin strand, men veldig dødt der.. Ingen butikker, forutenom restauranter/ kiosker ved stranden, så hver gang vi skulle å shoppe dro vi inn til Puerto Rico..

Hvor i Gran Canaria har du vært? +/- med plassen? Var det gode shopping muligheter og sandstrand..? Eneste kriteriene mine egentlig ;p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv har jeg vært i Puerto Rico og synes det var helt topp.. Der har de det meste. Var rett innom i Playa del ingles en kveld og synes egentlig det også virket som en grei plass.. Selv skal jeg dit nå i januar. Tror det blir bra. Reiser med min sønn også! Fin strand og mass utvalg av restauranter og nært div utflukter. Playa del ingles har vel også litt mer shoppe muligheter enn puerto rico.. Hvis det er det du er ute etter ;) Ellers har jeg hørt at Bahia Feliz er helt supert om man har barn, men at der er veldig dødt ellers ;) Derfor velger jeg i år Playa del ingles! :) Håper dere finner en tur som dere er ute etter.. Jeg gleder meg hvertfall til jeg skal avgårde ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på Playa Del Ingles for snart et år siden. Stranda der strekker seg til Maspalomas (om jeg husker rett nå) og er fin! En kan gå fra Playa til Maspalomas, og møter gjerne 10 kameler på turen...

Shoppingmulighetene kan vel diskuteres. Det var to kjøpesentere der som vi var på. Så og si kun "turistbutikker".

Ellers var maten der veldig god!

Playa er ellers fylt med homoseksuelle menn og norske, engelske og finske pensjonister. ;) Merkelig kombinasjon, men det var de som var dominante. Fin og rolig plass, men kanskje litt kjedelig i lengden for de under 50-60 år... Jeg var 21 år og reise med samboeren på 29 år.

Vi gikk på en nattklubb en kveld, og var sikre på at nå finner vi noen litt nærmere vår egen alder! Men neida, det var kun 60+ å se der også ;)

Veldig fin plass for en rolig ferie, men er en ute etter litt spenning og nye kulturer bør en styre unna.

Vi var også en tur i Puerto Rico. Fin plass det også.

Ellers leide vi bil å kjørte over fjellene der (beklager, husker ikke navn på noe). Det var minnerikt. Iskaldt, bilsyke, men verdt det! Nydelige utsikter, lokalbefolkning, rare hus bygget i fjellene og god mat. For å ikke snakke om veiene, bare de var en opplevelse i seg selv. ;) Anbefales!

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg vært i Puerto Rico og synes det var helt topp.. Der har de det meste. Var rett innom i Playa del ingles en kveld og synes egentlig det også virket som en grei plass.. Selv skal jeg dit nå i januar. Tror det blir bra. Reiser med min sønn også! Fin strand og mass utvalg av restauranter og nært div utflukter. Playa del ingles har vel også litt mer shoppe muligheter enn puerto rico.. Hvis det er det du er ute etter ;) Ellers har jeg hørt at Bahia Feliz er helt supert om man har barn, men at der er veldig dødt ellers ;) Derfor velger jeg i år Playa del ingles! :) Håper dere finner en tur som dere er ute etter.. Jeg gleder meg hvertfall til jeg skal avgårde ;)

Jeg som skrev under deg.

Vi var i Playa Del Ingles, og jeg fikk inntrykk av at Puerto Rico hadde bedre shoppingmuligheter. Var over hele byen, men det eneste vi fant var to kjøpesentre i sentrum.

Men det er jo ikke så langt/dyrt å ta taxi til kjøpesentrene mellom Playa og Las Palmas. :)

Er nok veldig fint å ha barn med til Playa da! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vet dere om det er en Zarabutikk i Puerto Rico?

Skrevet

Amfi del Mar er superfint! Ellers er Puerto Rico alltid veldig koselig.. Har også hørt at strada i Amadores er fin.. Men alt i alt liker jeg Amfi del Mar best, det ligger litt utafor Arguineguin, og heller ikke langt unna Puerto Rico med buss eller taxi!

Skrevet

Har tenkt oss en tur til Gran Canaria i vinter. Har vært der en gang tidligere, og bodde da i Amadores. Fin plass, med kjempefin strand, men veldig dødt der.. Ingen butikker, forutenom restauranter/ kiosker ved stranden, så hver gang vi skulle å shoppe dro vi inn til Puerto Rico..

Hvor i Gran Canaria har du vært? +/- med plassen? Var det gode shopping muligheter og sandstrand..? Eneste kriteriene mine egentlig ;p

Mest sol på sørkysten, området mellom Play Ingles og Puerto Rico. Beste strendene er Amadores og ved Amfi del Mar, Playa Ingles er uendelig stor og fin men det er dessverre litt mye vind der. Beste shopping er i Meloneras, kjøpesenter Faro og flere butikker i området er av høy klasse. Yumbo kjøpesenter i Playa Ingles er ok. I Puerto Rico er det ingen butikker med annet enn fake og juggel.

Skrevet

Vet dere om det er en Zarabutikk i Puerto Rico?

Nei det er det ikke. Det er bare turistbutikker der.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Nei det er det ikke. Det er bare turistbutikker der.

Ikke bare. De hadde hvert fall en Mango butikk på kjøpesenteret.

Skrevet

Hvilket kjøpesenter har Mango?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet (endret)

Hvilket kjøpesenter har Mango?

Nå husker ikke jeg hva det heter, men midt i Puerto Rico så er det et ganske stort kjøpesenter. Stort sett turistbutikker, men de har også Mango.

Endret av Maria_Marihøne
Skrevet

Har vært i Arginneguin. Sandstrand og shoppingmuligheter var vel ikke noe å skryte av akkurat der da. Playa del ingles har ok strand. Shopping? Kanskje en tur til las palmas. Det er bra og billig med buss på øya. Selv vli jeg nok velge Las meloneras som bosted om jeg reiser dit igjen.

Skrevet

spørs på alderen din og hva du ønsker hvor det er best å feriere,- shopping er kun en kort bussreise unna uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...