Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite juleproblemspørsmål:

Det er denne fyren da, som jeg traff og hoppa til sengs med et par ganger i høst. Han er ganske voksen og har bodd alene i minst ti år. Vi har prata en del på telefon, og han er søt og morsom-men holder meg på minst en armlengdes avstand. Traff han på byen nå, vi dansa og prata litt, men han virker fremdeles som han vil ha en trygg avstand til meg. Men Jeg synes han er søt og en utfordring og han får meg til å le. Og jeg lurer på følgende lille naivitet:

Jeg har bakt julekaker som jeg gir i dertil egnede bokser til venner og bekjente, og jeg har lyst til å forære han noen av mine nybakede...

Er det et skikkelig dårlig sjekketriks ???

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg synes det er et dårlig sjekketriks i og med at han holder avstand. Synes en gave virker desperat og klengete, selv om det er hyggelig ment. Ting blir ikke alltid tolket ut i fra dine intensjoner.

Skrevet

Du har egentlig besvart ditt eget spørsmål. Se her:

men holder meg på minst en armlengdes avstand.

jeg har lyst til å forære han noen av mine nybakede...

Hvorfor vil du gi kaker til en som holder deg på minst en armlengdes avstand?

Skrevet

Fordi

han er søt og hyggelig og morsom, og jeg lurer på hvorfor han holder meg på avstand. Dessuten gir han meg to sorter signaler. Både lyst-til-å -flørte signaler, og det-passer -ikke- nå signaler.Jeg har lyst til å provosere den avstanden, fordi jeg ikke kan forstå hvorfor jeg skulle være ubehagelig å bli kjent med. Og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.

Gjest GreenSky
Skrevet

Hva med å heller be han med på cafe´ o.l? Kaker tror jeg kanskje ville skremme han. Det blir litt for "intimt" på en måte.

Skrevet

Enig med Green Sky, hjemmebakte kaker i gave er ganske intimt. Mne jeg ser ingen grunn til at du ikke skulle kunne gi han en annen liten oppmerksomhet.

Gjest Anonymous
Skrevet

"Si det med kaker" liksom?? Tja, det er litt voldsomt kanskje... Sikkert bedre å spandere en drink på han sånn i begynnelsen. Skal du provosere avstanden tror jeg ikke kaker er riktig middel.

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt han noen kaker , snarere tvert imot.. Jeg hadde holdt han på 2 og en halv meters avstand isteden :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal du gi han kaker må det bli de pepperkakene du ikke spiste opp i fjor.. :ler:

Skrevet

Kan ikke hjemmebakte julekaker være et signal om

-at man vil inkludere

-vise omsorg

-er istand til å ta vare på sine omgivelser

-er litt gammeldags

eller vil menn bare ha mystiske,kostbare, sexy kvinner som driver fra bar til bar, har one-night-stands, spiser junk-food og er opptatt av overarmsmusklene sine....?

Skrevet
Kan ikke hjemmebakte julekaker være et signal om

-at man vil inkludere

-vise omsorg

-er istand til å ta vare på sine omgivelser

-er litt gammeldags

Jo, det tror jeg nok, men hvorfor gidde å gjøre dette for en som ikke er interessert i å inkludere deg? :roll:

På den andre siden...

Er jo ikke sikkert at han ville tolket dette som et sjekketriks, da.

Hadde det vært min sambo, hadde han åpnet og tenkt: mat! mat! mat! mat! :ler:

Men hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg gitt kakene til noen andre. :blunke:

Skrevet

Ja,ja

- det blir nok ikke noen julekaker på Han etter disse svarene,

takk for gode råd og GOD JUL.

(lurer på hva sauene til @lfa driver med ?)

Skrevet

det synes jeg er en hyggelig julehilsen,gi ham en kakebox :D

flott å sette pris på venner å kjente med noe godt man har laget,der fikk jeg en ideè til neste år(rekker ikke i år..hihi=)

TAKK FOR TIPSET

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig med første her oppe. det kan virke klengete og desperat.

Vil du være det? Trolig ikke! :blunke: Så hold lav profil når det gjelder han.

Du sier jo selv at han holder deg på avstand. Og da er han IKKE interessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...