Gjest gobi Skrevet 22. desember 2003 #1 Skrevet 22. desember 2003 Et lite juleproblemspørsmål: Det er denne fyren da, som jeg traff og hoppa til sengs med et par ganger i høst. Han er ganske voksen og har bodd alene i minst ti år. Vi har prata en del på telefon, og han er søt og morsom-men holder meg på minst en armlengdes avstand. Traff han på byen nå, vi dansa og prata litt, men han virker fremdeles som han vil ha en trygg avstand til meg. Men Jeg synes han er søt og en utfordring og han får meg til å le. Og jeg lurer på følgende lille naivitet: Jeg har bakt julekaker som jeg gir i dertil egnede bokser til venner og bekjente, og jeg har lyst til å forære han noen av mine nybakede... Er det et skikkelig dårlig sjekketriks ???
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #2 Skrevet 22. desember 2003 Ja, jeg synes det er et dårlig sjekketriks i og med at han holder avstand. Synes en gave virker desperat og klengete, selv om det er hyggelig ment. Ting blir ikke alltid tolket ut i fra dine intensjoner.
Livets datter Skrevet 22. desember 2003 #3 Skrevet 22. desember 2003 Du har egentlig besvart ditt eget spørsmål. Se her: men holder meg på minst en armlengdes avstand. jeg har lyst til å forære han noen av mine nybakede... Hvorfor vil du gi kaker til en som holder deg på minst en armlengdes avstand?
Gjest gobi Skrevet 22. desember 2003 #4 Skrevet 22. desember 2003 Fordi han er søt og hyggelig og morsom, og jeg lurer på hvorfor han holder meg på avstand. Dessuten gir han meg to sorter signaler. Både lyst-til-å -flørte signaler, og det-passer -ikke- nå signaler.Jeg har lyst til å provosere den avstanden, fordi jeg ikke kan forstå hvorfor jeg skulle være ubehagelig å bli kjent med. Og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.
Gjest GreenSky Skrevet 22. desember 2003 #5 Skrevet 22. desember 2003 Hva med å heller be han med på cafe´ o.l? Kaker tror jeg kanskje ville skremme han. Det blir litt for "intimt" på en måte.
Gjest Poirot Skrevet 22. desember 2003 #6 Skrevet 22. desember 2003 Enig med Green Sky, hjemmebakte kaker i gave er ganske intimt. Mne jeg ser ingen grunn til at du ikke skulle kunne gi han en annen liten oppmerksomhet.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #7 Skrevet 22. desember 2003 "Si det med kaker" liksom?? Tja, det er litt voldsomt kanskje... Sikkert bedre å spandere en drink på han sånn i begynnelsen. Skal du provosere avstanden tror jeg ikke kaker er riktig middel.
Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2003 #9 Skrevet 22. desember 2003 Jeg hadde ikke gitt han noen kaker , snarere tvert imot.. Jeg hadde holdt han på 2 og en halv meters avstand isteden
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #10 Skrevet 22. desember 2003 Skal du gi han kaker må det bli de pepperkakene du ikke spiste opp i fjor..
Gjest gobi Skrevet 22. desember 2003 #11 Skrevet 22. desember 2003 Kan ikke hjemmebakte julekaker være et signal om -at man vil inkludere -vise omsorg -er istand til å ta vare på sine omgivelser -er litt gammeldags eller vil menn bare ha mystiske,kostbare, sexy kvinner som driver fra bar til bar, har one-night-stands, spiser junk-food og er opptatt av overarmsmusklene sine....?
@lfa Skrevet 22. desember 2003 #12 Skrevet 22. desember 2003 Kan ikke hjemmebakte julekaker være et signal om -at man vil inkludere -vise omsorg -er istand til å ta vare på sine omgivelser -er litt gammeldags Jo, det tror jeg nok, men hvorfor gidde å gjøre dette for en som ikke er interessert i å inkludere deg? På den andre siden... Er jo ikke sikkert at han ville tolket dette som et sjekketriks, da. Hadde det vært min sambo, hadde han åpnet og tenkt: mat! mat! mat! mat! Men hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg gitt kakene til noen andre. :blunke:
Gjest gobi Skrevet 23. desember 2003 #13 Skrevet 23. desember 2003 Ja,ja - det blir nok ikke noen julekaker på Han etter disse svarene, takk for gode råd og GOD JUL. (lurer på hva sauene til @lfa driver med ?)
lenny Skrevet 23. desember 2003 #14 Skrevet 23. desember 2003 det synes jeg er en hyggelig julehilsen,gi ham en kakebox :D flott å sette pris på venner å kjente med noe godt man har laget,der fikk jeg en ideè til neste år(rekker ikke i år..hihi=) TAKK FOR TIPSET
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2003 #15 Skrevet 27. desember 2003 Enig med første her oppe. det kan virke klengete og desperat. Vil du være det? Trolig ikke! :blunke: Så hold lav profil når det gjelder han. Du sier jo selv at han holder deg på avstand. Og da er han IKKE interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå