Snuskepuz1 Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har en "kompis" jeg aldri har møtt, og som hele tiden har vært veldig uheldig. Det har skjedd mye i livet hans som har gjort at jeg er blitt veldig knyttet til han og han til meg. Rart, men sant. Faren hans døde mens han lå i koma og jeg vil såklart ikke tvile på noen når de sier det til meg. Men er det mulig? Hvordan skjer det? Jeg trodde at når man var i Koma så var man i koma til man våknet? Kanskje jeg høres helt psyko ut som skriver det på denne måten. Jeg bare trenger å få noen svar for jeg vil ikke tvile. ..leter vel etter en bekreftelse
QueenPenelope Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 (endret) Jeg er ingen lege, bare så det er sagt. Men det er fullt mulig å dø mens han er i koma. Mange går nettopp inn i dyp koma før de dør. Det skjedde både min egen mormor og svigerfar. Du kan lese litt her: http://www.lommelegen.no/321695/koma "Avhengig av hvilken sykdom som ligger bak, og størrelsen på hjerneskaden, kan en person i koma enten våkne opp igjen, eller bli dårligere og dø. Noen blir liggende i koma veldig lenge. Da minker sjansen for at de kan våkne opp igjen." Endret 1. januar 2012 av QueenPenelope
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Klart det går an, når man er i koma er man i en svært dyp søvnstadie. Men man kan fint dø, dessverre. Feks ofre etter brutale bilulykker kan gå i koma, og de er i koma mens de er bedøvd og operert, men de er fortsatt i koma når de dør av skadene feks. Så har du folk som har vært i koma i månedsvis, der kroppen gir opp, det er ikke mulig med videre behandlinger, så sovner de inn og dør.
Gjest Blondie65 Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Å ikke våkne fra koma er vel en ganske så vanlig dødsårsak?
Snuskepuz1 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2012 Tusen takk for svar! Jeg vet det kanskje var dumt å stille det spørsmålet på den måten for det ser litt harsk ut jeg bare vet ikke. Er ingen lege selv og har ikke "erfaring" fra sånn. Lå vel i koma i tre dager før han brått døde.
QueenPenelope Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Tusen takk for svar! Jeg vet det kanskje var dumt å stille det spørsmålet på den måten for det ser litt harsk ut jeg bare vet ikke. Er ingen lege selv og har ikke "erfaring" fra sånn. Lå vel i koma i tre dager før han brått døde. Finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar, har jeg hørt
CalidumCor Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Man kan legges i kunstig koma eller man kan gå inn i koma pga sykdomstilstand alene. Det er fullt mulig å dø uansett, alt avhenger jo av grunnen til at du havner/blir lagt i koma og hvilke komplikasjoner som oppstår.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar, har jeg hørt Jeg synes det var et riimelig dumt spørsmål. 2
Kamikatze Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 (endret) Men, noe (ja, jeg har opplevd at folk har dødd etter et døgn i koma og etter fire) gjør at du mistror ham. Kanskje det er for mye dramq, slik at det nesten er "for godt til å være sant"? Lytt til magefølelsen din, og sjekk ut, om det er den ene fantastiske historien etter den andre. Sjekk de du greier, sånn at du ikke ender opp med en lystløgner. Særlig ikke en sympatisurfer, for de suger deg tom. Håper det går greit. Endret 1. januar 2012 av Kamikatze
QueenPenelope Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 Jeg synes det var et riimelig dumt spørsmål. Som sagt, det finnes ingen dumme spørsmål, men det finnes dumme (og unødvendige) svar 3
Snuskepuz1 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 1. januar 2012 Men, noe (ja jeg har opplevd at folk har dødd etter et døgn i koma og etter fire) gjør at du mistror ham. Kanskje det er for mye drame, slik at det nesten blir "for godt til å være sant"? Lytt til magefølelsen din, og sjekk ut, om det er den ene fantastiske historien etter den andre. Sjekk de du greier, sånn at du ikke ender opp med en lystløgner. Særlig ikke en sympatisurfer, for de suger deg tom. Håper det går greit. Det har skjedd litt mye som gjør at jeg får en liten mistanke om at "er det sant? går det ann? er det mulig?" Men selvfølgelig så har jeg ikke nevnt det for han. Og det tviler jeg veldig sterkt på at jeg kommer til å gjøre også. Hva om alt faktisk stemmer. Det skal jeg gjøre. Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #12 Skrevet 1. januar 2012 Koma er ganske sjeldent, men det er vel ikke så uvanlig å dø i koma.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #14 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har en "kompis" jeg aldri har møtt, og som hele tiden har vært veldig uheldig. Det har skjedd mye i livet hans som har gjort at jeg er blitt veldig knyttet til han og han til meg. Rart, men sant. Faren hans døde mens han lå i koma og jeg vil såklart ikke tvile på noen når de sier det til meg. Men er det mulig? Hvordan skjer det? Jeg trodde at når man var i Koma så var man i koma til man våknet? Kanskje jeg høres helt psyko ut som skriver det på denne måten. Jeg bare trenger å få noen svar for jeg vil ikke tvile. ..leter vel etter en bekreftelse Du har noe somheter medisinsk koma. De bringer pasienten i koma.Eks etter ulykker,hvor pasienten skal være i ro.Så er det de som går i koma av alvorlig sykdom. Ja,det er mange som dør i koma
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #15 Skrevet 1. januar 2012 Det må vel være noe annet han forteller deg som er mer utenkelig enn dette? Har en følelse av at du fokuserer på feil ting, for det er noe som skurrer med de fleste historier, men akkurat dette hadde jeg ikke lettet et øyelokk over engang.
Raven Emerald Skrevet 2. januar 2012 #16 Skrevet 2. januar 2012 Hvis det er mer utrolig enn ham jeg chattet med, som påstod at han kunne være to timer under vann (ja, uten dykkerutstyr), og har forvandlet seg til en panter ved et par-tre anledninger, vil jeg neppe trodd ham... =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå