Meg88 Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Hei. Jeg ble forlovet i natt :D Ringen var en alliansering med 10 små diamanter. Vi hadde egentlig bestemt å handle ringer sammen hvis vi skulle forlove oss, men han ville overraske istedet. Er ikke meningen å virke misfornøyd... fordi jeg har aldri vært lykkeligere :) Men hadde sett for meg en annen rimg. Er det vanlig å bruke alliansering som forlovelsesring? Dere som har det... skal dere bruke den som giftering også? Og dere som er forlovet... har mannen også ring, eller venter han med ring til dere er gift. I dette tilfellet har kjæresten min kjøpt ring til seg selv også som matcher min... og denne vil han bruke som giftering også. Et annet spørsmål : Graverer man forlovelsesdato ini ringene nå, og giftedatoen i tilegg senere.. eller hvordan gjør man det? Skriver man din "navn" nå eller senere da? Huff... dette ble jammen mange spørsmål. Setter stor pris på svar. Kanskje noen vil dele bilde av forlovelsesringen sin? Det hadde vært moro!! :-)
Gjest Doh Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Jeg fikk en enstens diamantring, men en alliansering er jo kjempefint da. Samboeren min har ikke ring, han venter til bryllupet. Men vet at mange pusser ringene før bryllupet og graver de til bryllupet(dato og kanskje noe annet). På den måten blir de litt nye til bryllupet også Og forresten; Gratulerer så mye
Evie Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Gratulerer! Jeg har en ring med tre store diamanter i gult gull. Forloveden min har ikke ring, ham venter til bryllupet slik at vi da kjøper matchende ringer slik at jeg har to og han en. Flere av mine venninner har alliansering som forlovelsesring og de er jo veldig fine :-)
saripari Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Jeg ble forlovet 29. desember, og jeg fikk en ring i gult gull med en liten diamant inni. Nesten som denne, bare at den var mer "avrunna" i kantene: http://www.bjorklund.no/bjoerklund-produkter/ringer/gult-gull/diamanter/allianse/alliansering-i-gult-gull21 Planen vår er å bruke ringene også som gifteringer(han har også ring nå). Vi graverte inn "din NAVN" nå, så tar vi bryllupsdatoen også når den tid kommer. Vi valgte da å ikke ha forlovelsesdatoen inni.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Jeg ville ikke ha noen forlovelsesring, men om jeg skulle hatt det ville jeg faktisk hatt en alliansering. Synes de er mye finere enn sånne store forlovelsesringer.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Gratulerer Jeg har dobbel alliansering. Den er ca. 6mm der som diamantene er og blir gradvis tynnere slik at den er behagelig å ha på. Mannen har en 6mm ring i hvittgull med buet innside. Jeg er ikke spesielt glad i å gå med ringer, og hadde ikke taklet å gå med mer enn en samtidig, så å kjøpe en forlovelsesring for så å skulle kjøpe en giftering senere ville vært bortkastet. Vi valgte derfor å kjøpe litt dyrere ringer, og bruke dem både som forlovelse og gifteringer. Vi graverte ikke inn før litt før vi giftet oss. I min hadde det ikke vært plass til å gravere inn forlovelsesdato da anvarsstempel, finhet og diamantinfo tar såpass stor plass, i tillegg til at en del plass forsvinner pga fattingen til diamantene (hullene). Jeg ser heller ikke hensikten i det da det er datoen man gifter seg som betyr noe (synes jeg). Vi har kun navn og dato gravert.
Gjest RompeRusk Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Gratulerer Jeg har dobbel alliansering. Den er ca. 6mm der som diamantene er og blir gradvis tynnere slik at den er behagelig å ha på. Mannen har en 6mm ring i hvittgull med buet innside. Jeg er ikke spesielt glad i å gå med ringer, og hadde ikke taklet å gå med mer enn en samtidig, så å kjøpe en forlovelsesring for så å skulle kjøpe en giftering senere ville vært bortkastet. Vi valgte derfor å kjøpe litt dyrere ringer, og bruke dem både som forlovelse og gifteringer. Vi graverte ikke inn før litt før vi giftet oss. I min hadde det ikke vært plass til å gravere inn forlovelsesdato da anvarsstempel, finhet og diamantinfo tar såpass stor plass, i tillegg til at en del plass forsvinner pga fattingen til diamantene (hullene). Jeg ser heller ikke hensikten i det da det er datoen man gifter seg som betyr noe (synes jeg). Vi har kun navn og dato gravert. Er det deg, fotballfrue?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Er det deg, fotballfrue? Har hun også alliansering kanskje? Er nok ikke det, er faktisk student, men jeg jobbet i gullsmedbutikk så sånn sett var jeg heldig (hvis det var prisen du reagerte på?). I tillegg til at jeg benyttet meg av byttegullordningen (anbefales, er dessverre ikke mange som vet om denne ordningen enkelte tilbyr) så fikk jeg veldig god ansattrabatt
Gjest RompeRusk Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Har hun også alliansering kanskje? Er nok ikke det, er faktisk student, men jeg jobbet i gullsmedbutikk så sånn sett var jeg heldig (hvis det var prisen du reagerte på?). I tillegg til at jeg benyttet meg av byttegullordningen (anbefales, er dessverre ikke mange som vet om denne ordningen enkelte tilbyr) så fikk jeg veldig god ansattrabatt Synes bare at den ringen du linket til lignet på hennes, og vet at mannen også har en litt "femi" ring (Sorry ass, men diamanter på menns gifteringer er ikke sexy IMO..).. Og når du i tillegg sa at forlovelsesring og giftering var den samme, ringte varselslampene 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 Synes bare at den ringen du linket til lignet på hennes, og vet at mannen også har en litt "femi" ring (Sorry ass, men diamanter på menns gifteringer er ikke sexy IMO..).. Og når du i tillegg sa at forlovelsesring og giftering var den samme, ringte varselslampene Ringen min ser ikke like dramatisk ut i virkeligheten som den framstår på bildet (som er veldig forstørret). Mannen har ikke diamanter på ringen sin altså, den er en helt enkel en i hvittgull, så der er jeg veldig enig med deg Ble veldig nysgjerrig på hvordan ringen til fotballlfruen så ut så måtte inn å sjekke. Er bilde litt nedpå siden her.
Gjest RompeRusk Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 Ringen min ser ikke like dramatisk ut i virkeligheten som den framstår på bildet (som er veldig forstørret). Mannen har ikke diamanter på ringen sin altså, den er en helt enkel en i hvittgull, så der er jeg veldig enig med deg Ble veldig nysgjerrig på hvordan ringen til fotballlfruen så ut så måtte inn å sjekke. Er bilde litt nedpå siden her. Så nå at ringene deres ikke var SÅÅÅ like likevel..
Anouk Skrevet 2. januar 2012 #12 Skrevet 2. januar 2012 Vi gikk begge å valgte ut ringene vi likte dagen etter det romantiske frieriet. Han betalte. Vi har begge helt enkle 5mm gullringer med Din + navn + forlovelsesdato og et lite hjerte inni. Jeg vil ikke ha diamanter i smykker så våre er helt like.
Hybelkanin Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 Min vakre fingerpryd. Helt enkel, enstens diamant i hvitt gull. Arvegods fra svigers, til og med. Lykke til med ringvalget!! 1
Gjest RompeRusk Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Min vakre fingerpryd. Helt enkel, enstens diamant i hvitt gull. Arvegods fra svigers, til og med. Lykke til med ringvalget!! SLIKE har jeg sansen for Så fiiin!
Ninnin86 Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Hei Jeg synes også at en alliansering passer som forlovelsesring, men kanskje ikke som giftering.. Selv har jeg en princesscut diamantring som forlovelsesring, og skal ha denne gifteringen Chanti har forøvrig veldig mye fint, og det er kort leveringstid
Gjest Bell Skrevet 4. januar 2012 #16 Skrevet 4. januar 2012 Jeg også synes allianseringer er nydelig som forlovelsesring! Er mer konservativ på gifteringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå