Gå til innhold

hva er det snilleste noen har gjort mot deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av "hva er det snilleste du har gjort mot noen?"

Hyggelig å kunne diskutere noe fint også:P

En venninne av meg, reddet livet mitt ved å prate meg ut av et selvmordsforsøk.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Da jeg var skikkelig deprimert så ble det slutt mellom meg og ex-samboeren min, men han ble boende for å hjelpe meg med tingene jeg trengte hjelp til til jeg flyttet til foreldrene mine.

Det syns jeg var innmari snilt, han kunne jo like gjerne flyttet ut og latt meg seile i min egen sjø.

Gjest Bobler
Skrevet

En venninne dro hjem fra sydenferien sin og brukte flere tusen ekstra for å være der for meg når en kamerat av meg døde.

• Liker 8
Skrevet

Dyrlegen vår jobbet mange gratis timer, samt kom inn på fridagen sin (1time hver vei) for å redde livet til hunden vår. Hun skjønte at vi gjorde alt vi kunne, og skjønte også at vi etterhvert begynte å se bunnen av sparekontoen. Takket være hennes innsats slapp vi å sende vofsen vår til veterinærhøyskolen, hvor vi trolig måtte avbrutt behandlingen og latt hunden vår dø av økonomiske årsaker.

• Liker 12
Skrevet

For en del år siden hadde jeg og noen venner brutt oss inn et sted (unge og dumme, ikke poenget). En vakt kom, og jeg var den eneste som ikke rakk å løpe unna. Da bestevenninna mi skjønte at jeg var igjen kom hun gående inn igjen, helt rolig, og tok hånden min uten å si et ord. Så ble vi tatt med av vakten sammen. Litt dumt, men veldig fint gjort også syns jeg.

• Liker 12
Skrevet

En venn spanderte en to ukers tur til Afrika fordi han ønsket å dra sammen med noen. Jeg hadde dårlig råd, og han betalte alt. Ingenting romantisk, bare gode venner. En fantastisk flott tur!

• Liker 2
Skrevet

En mann på en resturant i Hellas lot meg få gratis is hver gang han så meg. Hva kunne være bedre for meg på 6 1/2 enn å få is hver gang jeg gikk forbi ham?

Kjørelæreren min som lot meg låne over 1000 kr da jeg glemte penger til oppkjøringen.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Før jul i fjor så lå jeg helt utslått med influensa, hadde ingen penger og på toppen av det hele en verkende visdomstann som ga meg vondt i nakken og konstant hodepine.

Kjæresten til pappa, som forøvrig er kronisk syk og har mye vondt i ryggen, kjørte en time hver vei for å kjøpe paracet for meg etter at pappa fikk nyss om hvor dårlig jeg var (han var borte på jobb). Men da hun kom på døren hadde hun i tillegg kjøpt epler, jordbær, brus, kjeks, druer, donaldblad, ballonger (av alle ting :fnise: ) og diverse annet jeg ikke husker nå. Jeg hadde ikke spist på 3 dager, og slet virkelig med matlysten, men frisk frukt var mye lettere å få ned enn tørre brødskiver.

Jeg ble iallefall utrolig rørt av det, og begynte nesten å gråte :sjenert:

Endret av Raindrops
  • Liker 6
Skrevet

En sommer jobbet jeg i kassen på Coopen.

Det kom inn en eldre mann som tydelig hadde problemer med føttene/hoftene, han spurte høflig om jeg eller noen andre av de ansatte hadde mulighet til å hjelpe han å handle.

Jeg hadde mulighet akkurat da og sprang rundt i butikken for å hente tingene han skulle ha, og satte jeg det inn på kjøla til han skulle dra(varm sommerdag, og det var ennå 2-3 timer til båten hans gikk).

En halvtimes tid før han skulle dra kom han inn i butikken igjen. Og mens han venta på at varene ble henta(jeg måtte sitte i kassen, og ba en av de andre å hente), gikk han like så godt inn i butikken å henta en kurv med jordbær.. Han kom til kassen min og jeg gjorde regning med at han fikk lyst på/glemt den tidligere, men neida! Kurven var til meg den!

Jeg var møkklei av å sitte i kassen, og denne lille saken gjorde at jeg ble sittende med et smil resten av dagen , og resten av sommeren!

• Liker 11
Gjest Katten.
Skrevet

Å elske meg, til tross for alle mine feil.

• Liker 5
Skrevet

Oppfyllt mitt juleønske om å sitte på Lebua i Romjulen å spise en bedre middag, det er helt konkret.

I tidlig sommer 2011 rev jeg av halebeinet, da holdt samboeren meg i dusjen, jeg svimte av gang på gang i 3 uker. Han hjalp med alt, tok på meg klær, passet på utenfor do-døra, for jeg svimte av innimellom av uutholdelige smerter... Han var fenomenal.

Samboeren laget et stort blomsterbedd til meg, så jeg ikke skulle være så lei meg. Jeg kunne jo ikke gå noe særlig med brukket ræv...

• Liker 8
Skrevet

Jeg var med ei venninnne og familien på hyttetur en gang, så plutselig så kom eksen min(vi var sammen den gangen) på døra på hytta. Han hadde kjørt to timer en vei, bare for å gi meg et kyss fordi han savnet meg sånn. så spise han middag med oss, så dro han igjen :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Jeg var med ei venninnne og familien på hyttetur en gang, så plutselig så kom eksen min(vi var sammen den gangen) på døra på hytta. Han hadde kjørt to timer en vei, bare for å gi meg et kyss fordi han savnet meg sånn. så spise han middag med oss, så dro han igjen :rodmer:

Jeg kunne aldri hatt en kjæreste som ikke lot meg være alene på en hyttetur med venner en gang...

• Liker 2
Gjest SemperFi
Skrevet (endret)

Mistet siste buss hjem fra Oslo da jeg var 16. Var fortvilet og forbanna! (fikk feil info fra de ansatte på terminalen, om hvor bussen gikk fra. Så jeg misset bussen min).

Ei tilfeldig dame som hørte frustrasjonen min og som spurte om jeg ville overnatte hos dem. Hun hadde ei datter på 17 og sønn på 14 med seg.

Hun snakket med mine foreldre, og det gikk greit.

Svært hyggelig familie, har fremdeles kontakt med de.

Endret av SemperFi
  • Liker 6
Skrevet

Når jeg hadde veldig, veldig dårlig råd, betalte venner regninger og kjøpte mat for meg i en periode. Når jeg fikk bedre råd, betalte jeg tilbake, med renter. Det var utrolig fint gjort av dem.

• Liker 1
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Yndlingslæreren min på folkehøgskolen har vært veldig snill med meg.

En gang var han litt lenger på fhs'en når han egentlig var ferdig på jobb for å hjelpe meg med å lære meg Rubiks kube og spille kort med meg.

En annen gang hentet han lommeboka og kortet mitt på rommet mitt på skolen - som jeg hadde glemt - og kjørte meg til i nærheten av der jeg tok bybanen som jeg skulle ta til busstoppet for å ta kystbussen som jeg hadde planlagt å ta til et spesielt klokkeslett. Jeg satt på den første bussen til kystbussen og hadde fått låne litt penger av en annen fra folkehøgskolen, så jeg skulle se om jeg fant tingene mens jeg satt på bussen. Sendte melding til læreren om han kunne sjekke om tingene lommeboka og kortet mitt var der, og der var de. Jeg måtte ha penger til kystbuss, så jeg gikk av bussen for å gå tilbake til skolen for å hente det og ta neste buss, og heller rekke neste kystbuss. Var veldig stresset. Læreren ringte meg og sa jeg kunne sitte på med han i bilen (han skulle hjem og kjøre samme vei).

Og han kjøpte en ny Rubiks kube til meg en gang. Det er en liten historie bak dette også. Har skrevet så langt på forrige, så tar ikke å forteller alt. Men jeg hadde hvertfall en Rubiks kube han ikke likte så veldig godt fordi den ikke var like god til å vri på, og jeg fikk ny av ham.

Skrevet

Når jeg tenker meg om har mange vært utrolig snille mot meg opp gjennom åra. Noe av dette kan jeg ikke gå i detalj på for det er litt sære situasjoner som er lettgjenkjennelige.

Min kjære må vel nevnes, som selv om jeg kan være et utyske uten like når depresjon, selvskading og angst setter inn, så støtter han meg hele veien og snur meg aldri ryggen. Likevel er det når det er fremmede eller nesten-fremmede som gjør noe helt uventet som setter mest inntrykk. En mann jeg hadde kjent i noen få måneder(var ikke noe romantikk i bildet, han var godt voksen med kone og barn som jeg også kjente), brukte 20 timer sammenhengende for å hjelpe meg med å få tilbake passet mitt da jeg jobbet i utlandet. Uten hans hjelp hadde det blitt en lang ferd til ambassade, mye ekstra utgifter som jeg ikke hadde råd til, og jeg ville mest sannsynligvis ikke ha rukket flyet mitt.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Jeg jobbet med alvorlig syke barn, spesiellt mye med ett av barna. Da h*n døde takket moren meg for at jeg hadde tatt så godt vare på barnet hennes, i begravelsen.

Jeg fikk dårlig samvittighet. Hun burde jo ikke tenke på meg i en slik situasjon, men det gjorde hun. Det var veldig trist men også veldig vakkert.

Skrevet

En venn spanderte en to ukers tur til Afrika fordi han ønsket å dra sammen med noen. Jeg hadde dårlig råd, og han betalte alt. Ingenting romantisk, bare gode venner. En fantastisk flott tur!

het han O-M og er ikke lenger blant oss? :sjenert:

Skrevet

Jeg har besteforeldre som er fra en annen planet når det gjelder vennlighet.

Min bestefar har hentet meg klokka 04.00 etter en tur på byen fordi nattbussen er så ubehagelig.

Min bestemor har stukket hundrelapper i lomma mi hver gang jeg har hatt dårlig råd.

De passet også min søster og meg når vi var små fordi pappa flyttet til Finmark og mamma er skiftarbeider.

Også har de hjulpet meg å flyttet hver gang jeg har gjort det, senest nå rett før jul.

De stiller rett og slett opp! Alltid! De er verdens beste besteforeldre^_^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...