AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Når kommer deres 1 og 2 åringer hjem fra barnehagen om dagen? Og hva gjør de mellom barnehagen og når de legger seg?
Gjest Annaires Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hjemme alt mellom kl 14-16. Da leker vi, lager/spiser middag, ser barnetv, koser oss, så er det leggetid. Legger seg ca 18:30-19:00. Hun er 2,5. Endret 1. januar 2012 av Annaires
Hedda-78 Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Hjemme ca 16.30, da er middagen stort sett klar, så spiser vi. Etterpå er det lek og kos og så starter kveldsstellet kl 1830. Så det er ikke så mye tid mellom middag og kveldsmat...
Edie Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Henter som regel kl. 16, så drar de i butikken og handler til middag. Det er mannen som henter så jeg er ikke helt sikker på hva de gjør, men som oftest er det tog over hele stua når jeg kommer hjem fra jobb, så de leker nok mye inne. Spiser middag når jeg kommer hjem og da er det ikke mer tid enn leggerutiner.
Gjest pysepusen Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Jeg henter ham mellom 14 og 15 de dagene han er i bhg. Da går vi hjem og spiser gjerne litt så er det mye lek. Både ute og inne. Noen ganger ser vi litt på TV om han er skikkelig sliten. Så lager vi middag til pappaen kommer hjem og koser oss mer med lek og moro før kveldsmat, Barne-TV og kveldsstell. De dagene han er hos mamma henter jeg rundt 16, også spiser vi der før vi kjører hjem og legger Da har han lekt inne og ute hele dagen der!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Henter i bhg ca 16.30 så er det hjem og ungen skriker og suttrer som besatt mens jeg lager middag til pappan kommer hjem kl 17. Så spiser vi middag, ungen griser uten å spise... Så leker vi inne med tv i bakgrunn frem til kveldsmat kl 18.30 og i seng kl 19.00 Jeg synes egentlig ettermiddagene er ganske frustrerende for ungen suttrer i ett hvis jeg prøver å gjøre noe i huset, men det må jeg jo....
Gjest Misteltein Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Jeg henter mellom 14.00 - 16.00. Vi leker, spiser, koser oss, gjør litt husarbeid, ser litt på tv, klemmer, lager middag osv. Pleier å legge rundt 18.30-19.00.
Vibi Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Jeg henter min 2,5 åring rundt 15. Så går vi hjem og lager middag, og spiser når pappa kommer hjem mellom 16 og 17. Etter det er det litt lek, som regel inne nå som det er mørkt, før kveldsmat og barne-tv. Så er det kveldsstell på lillesøster, da ser som regel storebror på TV, og så skal han i seng mellom 19 og 19.30.
helenaa Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 (endret) Min treåring hentes ca kl 16, og da er vi hjemme rundt 1630, og spiser middag rundt 17. Det er leking på rommet, evt dansing i stua, noen ganger en liten hvil i senga før og etter middag, til Fantorangen 1730. Kveldsstell ca 18 og legging ca 19. Og så til poenget: slik har vi hatt det da hun var to år også. Ettermiddagene har vært korte, og vi har hatt minimalt med aktiviteter. Hvorfor spør du? Endret 1. januar 2012 av helenaa
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 Min treåring hentes ca kl 16, og da er vi hjemme rundt 1630, og spiser middag rundt 17. Det er leking på rommet, evt dansing i stua, noen ganger en liten hvil i senga før og etter middag, til Fantorangen 1730. Kveldsstell ca 18 og legging ca 19. Og så til poenget: slik har vi hatt det da hun var to år også. Ettermiddagene har vært korte, og vi har hatt minimalt med aktiviteter. Hvorfor spør du? Fint med svar Jeg lurer fordi jeg snart er ferdig med permisjonen og lurer på hvordan ettermiddagene kanskje blir.
Caramba Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 2- åringene (twins) blir hentet mellom 15.30- 16.00. De leker mens middag lages, så er det middag med hele familien. Etterpå går det stort sett i lek, nå på vinteren inne, sommerhalvåret går vi gjerne ut i hagen etter middag. Barne- tv kl 18, kveldsmat og natta kl 19.00.
Gjest Vena Cava Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Henter i bhg ca 16.30 så er det hjem og ungen skriker og suttrer som besatt mens jeg lager middag til pappan kommer hjem kl 17. Så spiser vi middag, ungen griser uten å spise... Så leker vi inne med tv i bakgrunn frem til kveldsmat kl 18.30 og i seng kl 19.00 Jeg synes egentlig ettermiddagene er ganske frustrerende for ungen suttrer i ett hvis jeg prøver å gjøre noe i huset, men det må jeg jo.... føler med deg
Gjest Annaires Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 Henter i bhg ca 16.30 så er det hjem og ungen skriker og suttrer som besatt mens jeg lager middag til pappan kommer hjem kl 17. Så spiser vi middag, ungen griser uten å spise... Så leker vi inne med tv i bakgrunn frem til kveldsmat kl 18.30 og i seng kl 19.00 Jeg synes egentlig ettermiddagene er ganske frustrerende for ungen suttrer i ett hvis jeg prøver å gjøre noe i huset, men det må jeg jo.... Hvorfor ikke lage middag, til kvelds? Så er dere to. En som kan leke med barnet og en som kan lage mat? Så kan dere bare ta dere en skive når dere kommer hjem...?
Skylight Skrevet 3. januar 2012 #14 Skrevet 3. januar 2012 Vi er hjemme nærmere fem og diller litt rundt og spiser kanskje ikke før nærmere seks, spesielt hvis vi må i butikken også. Så slapper vi av med litt disney junior som regel og leker litt med tog og biler. Leggetiden er helst kl syv, men den blir fort halv åtte. Det går jo så fort og det er så liten tid til alt. Husarbeid utsettes til etter leggetid eller mens jeg lager middag. Det har blitt mindre med sutring heldigvis... :-) snart to år
Mamaloco Skrevet 4. januar 2012 #15 Skrevet 4. januar 2012 Her er vi hjemme igjen mellom 15.30 og 16.30, og gutten er stort sett alltid i godt humør med en gang. Men så fort vi begynner med middag, er levenet i gang. Som oftest lager vi middag når han har lagt seg (18.30) eller før han kommer hjem fra barnehagen, men de gangene vi ikke gjør det, blir det bare bråk. Han får alltid middagsmat servert når han kommer hjem fra bhg, men innimellom blir det bare skrik og skrål fordi han ikke vil sitte rolig og spise. Og han er veldig sutrete om dagen, så om han ikke får gjøre det HAN vil, så er det å kaste seg på gulvet og skrike og hyle.. Men de aktivitetene vi prøver å få til, er lek med duplo, stable klosser, lese, male, tegne.. Male og tegne så lenge han orker å sitte stille i stolen sin. Ellers går vi ut og leker, eller går en tur. Dagene da han IKKE er i bhg er lettere, aner ikke hvorfor. Men da er han i bedre humør på ettermiddagen virker det som
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #16 Skrevet 5. januar 2012 Min ettåring er hjemme enten 15 eller 16:30, avhengig av hvem av oss som henter, og når hun ble levert. Det er mellommåltid kl 15 (enten hjemme eller i bhg) og middag med alle 3 kl 17. Masse kos og lek frem til kveldsstellet (bad/dusj, bleie, pysj) kl 18:30. Så er det flaske og rolig bok/sang i pysjen før det er tannpuss og natta 19-19:15. Disse timene etter jobb er konsentrert om henne, så alt av husarbeid (minus bråkete støvsuging, det er helgejobb) tas etter leggetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå