Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen og godt nytt år! :-)

Kona og jeg var på tur til Lisboa i mai 2011 og jeg har endelig fått lagt ut reisebrevet og du finner det på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/Lisbon_Portugal_trip_report.htm . Jeg har også laget dette google kartet: http://gardkarlsen.com/Lisbon_Google_map.htm . Det viser hvor noen av attraksjonen ligger og du kan klikke på de forskjellige markørene for å få litt mer info. Ta kontakt hvis du har spørsmå eller kommentarer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjekt å lese, Har vært 2 ganger i Lisboa, og reiser gjerne igjen. Koselig by, kompakt og lett å finne fram i. Men blir litt lang reisevei for en helgetur, når det ikke går direktefly.

Skrevet

Ingen fado?

Skrevet

Hei

Nei, det ble faktisk ingen fado. Vi gikk forbi noen restauranter som hadde show men de bare føltes som "turistfeller" så det ble aldri til at vi fikk sett det. Nok en unnskylding til å dra dit igjen ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Kjekt å lese, Har vært 2 ganger i Lisboa, og reiser gjerne igjen. Koselig by, kompakt og lett å finne fram i. Men blir litt lang reisevei for en helgetur, når det ikke går direktefly.

Det går vel fortsatt direktefly til Lisboa? Er vel heller store avstander som gjør at en helgetur kan bli kort tid. Men en koselig og spesiell by på mange måter, ja :)

AnonymBruker
Skrevet

Det går vel fortsatt direktefly til Lisboa? Er vel heller store avstander som gjør at en helgetur kan bli kort tid. Men en koselig og spesiell by på mange måter, ja :)

Nå tenkte jeg ikke på at dere kanskje ikke bor i Oslo :)

Skrevet

Bor på vestlandet jeg da, de to gangene vi har reist har det vært via Frankfurt og Amsterdam. Helt grei det og, men det går en del timer bort i reising. Av og til misunner jeg litt dere som bor rundt Oslo, der det er mange fler direkteruter.

Skrevet (endret)

Hei

Nei, det ble faktisk ingen fado. Vi gikk forbi noen restauranter som hadde show men de bare føltes som "turistfeller" så det ble aldri til at vi fikk sett det. Nok en unnskylding til å dra dit igjen ;-)

Var på en Fado restaurant første gang vi var der, og det var egentlig nok. Andre gang hadde vi datteren på 12 med oss, så da ble det mer akvarie besøk og slike ting.

Endret av ToveM
AnonymBruker
Skrevet

Bor på vestlandet jeg da, de to gangene vi har reist har det vært via Frankfurt og Amsterdam. Helt grei det og, men det går en del timer bort i reising. Av og til misunner jeg litt dere som bor rundt Oslo, der det er mange fler direkteruter.

Og vi misunner de som bor i København, i hvert fall når det gjelder flyruter... hehe. Helt fornøyd blir man aldri, men reising er gøy uansett :)

Skrevet

Hei

Når det gjelder å komme seg til Lisboa - ja, det tar litt tid å fly dit. Vi reiste via Frankfurt og selve flyturen fra Frankfurt til Lisboa var på rundt 3 timer.

Skrevet

Hei

Vi er nå engang turister ... :-) Det meste er jo for turister. Mye turister i Lisboa, vanskelig å unngå de.

Jeg har vært på Fado-restaurant hver gang jeg har vært i Lisboa. Først Cafe Luso (typisk turistfelle, men vi gikk på det seneste showet, det uten folklore og turistbuss-folk. Fado er alltid fantastisk, også der. Nynner fortsatt på sangene jeg hørte der. Restauranten var grei nok. Andre gang vi var i Lisboa var vi på Parreirinha de Alfama, et bittelite lokale, superkoselig, nederst i Alfama. OK mat og fantastisk fado, måtte tørke tårer flere ganger. Nå i høst var vi på Velho Páteo de Sant’Ana, havnet der siden den restauranten vi skulle på var fullbooket. Fantastisk fado. Elendig mat(ferdig turistic menu 50 euro inkl drikke) Vi var der samtidig som ca 50 høylydte italienere som ankom i buss og var mer interessert i å drikke og skravle høyt enn å høre på den fantastiske musikken. Veldig skuffende. Servicenivået ble også dårlig pga alle de masete italienerne. Heldigvis spiste de fort og stakk. Vi satt der og nøt fadoen til de skulle stenge. Tror nok ikke vi går dit igjen.

Jeg er så glad i fadomusikken at jeg ikke bryr meg så veldig om selve restauranten. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...