Gå til innhold

Leie leilighet i Pattaya - hvor mye koster det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vurderer å reise 1-2 måneder til Pattaya og ser etter leilighet jeg kan leie. Er det noen her inne som har kjennskap til hvor mye det koster å leie leilighet der? 7000 i måneden? Vet dere hvor mye det koster å leve og spise etc.??

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg vurderer å reise 1-2 måneder til Pattaya og ser etter leilighet jeg kan leie. Er det noen her inne som har kjennskap til hvor mye det koster å leie leilighet der? 7000 i måneden? Vet dere hvor mye det koster å leve og spise etc.??

Takk for svar :)

Hei

Jeg har nettopp vært to mnd i Thailand med familien. Vi var på andre siden av Bukten, i Cha Am, men prisene er ganske like. Vil tro du får leie billigere leiligheter i Pattaya enn i Cha Am. Vi betalte 10 000 kr pr mnd i Cha Am for et rekkehus med 3 soverom (var 6 stykker som bodde der).

Det er billig i Thailand, men du finner alltid noe å bruke penger på. Det spørs hvor mange utflukter du skal dra på, evt hvor mange barer som skal besøkes. Vi var to voksne og to barn og klarte oss kjempefint på 800 kr dagen (hvor 350 av disse gikk til overnatting)Da spiste vi ute hver dag og shoppet så mye at vi måtte sende en eske med ting hjem før vi dro videre.

Hvis du kjøper mat på mobile kjøkken kan du spise deg mett for under 10 norske kroner. En thairett på en typisk restaurant koster rundt 20 kroner. Skal du spise vestlig mat må du betale mer. En biff koster gjerne 60-100 kroner, alt etter som hvordan restaurant du spiser på. En boks brus på 7/11 koster ca 2,50 norske. Jeg har skrevet mye om priser og erfaringer på bloggen min, og hvis du er interessert finner du det her.

Det er billig å bo på hotell. Vi bodde helt greit for 120 kroner natten i Bangkok, så hotell kan være et greit alternativ. Du finner mange leiligheter til leie i Pattaya her.. Evt kan du bare booke hotellrom for de første nettene og ordne leilighet når du kommer ned. Det er gjerne det billigste.

AnonymBruker
Skrevet

Du burde nok bo ren stund hvis du leier, du får nok rabatt hvis du bor flere måneder et sted.

AnonymBruker
Skrevet

Se på www.giganett.no, bra kvalitet, ikke så veldig dyrt. Ligger på Jomtien, som er den delen av Pattaya jeg vil anbefale å bo i :)

Roligere der enn midt i sentrum, med drosjer som kjører hele tiden du kan hoppe på for 20 bath per person.

På eiendommene disse leier ut, er det også vakter som passer på både innkjørsel fra hovedveien, + vakt ved nedgang til stranda på de byggene som ligger på den siden av veien.

I første etasje i alle blokkene er det frisørsalonger, små matbutikker, spa og spiseplasser.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, man kan altså bo for bare 5000 i måneden, men er det da god standard? Hvor mye koster det for en person å leve og spise per uke? Og hva med flybiletter, har hørt at man kan fly for 5000 men er det tur-retur? Har forsøkt å sette opp budsjett for hvor mye det vil koste per måned inkludert flybilett og kommet frem til ca 14000?

Skrevet

Ja, standarden er meget god. Har bodd i disse leilighetene 2 ganger, eneste er at du må lage mat og vaske selv, da dette ikke er ett hotell.

Spise og bo i Thailand er veldig billig, så hvis du har budsjett på ca 14 000kr i måneden lever du godt. Jeg husker ikke helt hvor mye penger jeg brukte sist jeg var der, men tror det var rundt 10 000kr uten husleie, på 4 uker var dette mye penger, da jeg også var noen turer til tannlege + skredder der nede.

Flybilletter kan du finne billig hvis du starter letingen tidlig, med billig mener jeg ca 6000kr tur/retur.

Skrevet

Det finnes flere nye leilighetskompleks som leier ut usolgte leiligheter i Pattaya og i resten av Thailand. I Pattaya kryr det av de. Har selv møtt opp på salgskontoret til et kompleks og fått leie en 3 roms leilighet til ca. 4000 nok i mnd. Strøm og evt. renhold kommer i tillegg.

Veldig bra standard med 3 flatskjermer, dvd, fullt utstyrt kjøkken, stor balkong osv.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, standarden er meget god. Har bodd i disse leilighetene 2 ganger, eneste er at du må lage mat og vaske selv, da dette ikke er ett hotell.

Spise og bo i Thailand er veldig billig, så hvis du har budsjett på ca 14 000kr i måneden lever du godt. Jeg husker ikke helt hvor mye penger jeg brukte sist jeg var der, men tror det var rundt 10 000kr uten husleie, på 4 uker var dette mye penger, da jeg også var noen turer til tannlege + skredder der nede.

Flybilletter kan du finne billig hvis du starter letingen tidlig, med billig mener jeg ca 6000kr tur/retur.

Men mener du da 14000 inkludert fly tur-retur og bo eller bare ved å spise og leve? Blir det fort noen tusenlapper i uken bare på å leve selv nmår flybiletter og leie er betalt?

AnonymBruker
Skrevet

Leilighetene var lekre, men er Pattaya den rette plassen for en ung og sunn nordmann som ikke er desperat?

Nå er jeg ikke kjent i Thailand eller Pattaya, men inntrykket mitt er at det er en litt "skitten" by som i stor grad er preget av sexturisme. Er det ikke bedre plasser å reise til i Thailand?

Mulig jeg er på bærtur nå, men dette er iallfall mitt inntrykk. Setter pris på erfaringene til de som har vært der. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke folk bare få lov til å reise dit de vil? Kanskje han vokste opp i Pattaya, kanskje han har vært der før og likte seg akkurat der? Kan vi ikke bare la være å blande oss bort i hvorfor og heller forsøke å svare på spørsmålene hans?

Skrevet

Er selv ei ung jente på 23 år som har vært der med familien flere ganger, plassen blir hva du gjør den til. Selvfølgelig ser du eldre, hvite menn med unge Thaijenter, men vil mye heller være i Pattaya å se det ekte Thailand, enn på en plass kun for turister.

Mente med leie og flybiletter ja i det budsjettet ja. Leve og spise er meget billig i Thailand, ca 100kr for mat + drikke på restaurant f.eks. Billigere å kjøpe inn mat selv, kjøpte mat på en veldig fin og eksklusiv matbutikk sist vi var der, veldig bra kvalitet, med ferskvaredisk, bakeri og frisk frukt i massevis. Betalte ca 200kr for 3-4 fulle handleposer med mat :)

Blir like overrasket hver gang over hvor billig ting er der. Finnes også butikker som topshop og zara, hvor prisene er ganske like som i europa. Finnes flere fine kjøpesentre som er mer moderne og renere enn mange her hjemme i Norge :)

Husk at det også finnes flere fine øyer i nærheten som du kan dra på dagsturer til, hvor du får den kritthvite sanden og knallblått hav. Vannparker, flytende marked, blomsterpark og flere dyreparker er også noe jeg anbefaler å få med seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er selv ei ung jente på 23 år som har vært der med familien flere ganger, plassen blir hva du gjør den til. Selvfølgelig ser du eldre, hvite menn med unge Thaijenter, men vil mye heller være i Pattaya å se det ekte Thailand, enn på en plass kun for turister.

Mente med leie og flybiletter ja i det budsjettet ja. Leve og spise er meget billig i Thailand, ca 100kr for mat + drikke på restaurant f.eks. Billigere å kjøpe inn mat selv, kjøpte mat på en veldig fin og eksklusiv matbutikk sist vi var der, veldig bra kvalitet, med ferskvaredisk, bakeri og frisk frukt i massevis. Betalte ca 200kr for 3-4 fulle handleposer med mat :)

Blir like overrasket hver gang over hvor billig ting er der. Finnes også butikker som topshop og zara, hvor prisene er ganske like som i europa. Finnes flere fine kjøpesentre som er mer moderne og renere enn mange her hjemme i Norge :)

Husk at det også finnes flere fine øyer i nærheten som du kan dra på dagsturer til, hvor du får den kritthvite sanden og knallblått hav. Vannparker, flytende marked, blomsterpark og flere dyreparker er også noe jeg anbefaler å få med seg.

Takk for svar!

Så hvis jeg leier leilighet for 6-7000 (blir kanskje såpass, ser på en leilighet nå til det som jeg likte kjempegodt) og får flybiletter for rundt 6000 så trenger jeg ikke mer enn 2-3000 for å spise i måneden? Så en hel månned i Pattaya, inkludert flybiletter, leie av leilighet og mat trenger ikke å bli dyrere enn 14-15000?? Det er i såfall svært, svært bra. :)

Skrevet

Hvis det bare er mat disse pengene skal gå til, klarer du deg nok ja :)

Husker ikke helt hvor mye jeg brukte på mat, da jeg dro uten budsjett, men brukte mye penger på shoppping o.l.

Husk også at den beste thaimaten får du på såkalte "gatekjøkken" som er ett lite kjøkken montert til en moped. Er ofte der thaiene selv spiser, maten er kjempegod :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke folk bare få lov til å reise dit de vil? Kanskje han vokste opp i Pattaya, kanskje han har vært der før og likte seg akkurat der? Kan vi ikke bare la være å blande oss bort i hvorfor og heller forsøke å svare på spørsmålene hans?

Jeg er helt enig og det var ikke slik jeg mente det.

Det kunne hørest slik ut, men jeg spurte for min egen del da jeg ikke er kjent i Thailand og sonderer terrenget for en tur selv.

Skrevet

Leilighetene var lekre, men er Pattaya den rette plassen for en ung og sunn nordmann som ikke er desperat?

Nå er jeg ikke kjent i Thailand eller Pattaya, men inntrykket mitt er at det er en litt "skitten" by som i stor grad er preget av sexturisme. Er det ikke bedre plasser å reise til i Thailand?

Mulig jeg er på bærtur nå, men dette er iallfall mitt inntrykk. Setter pris på erfaringene til de som har vært der. :)

Pattaya er partyplass nummer 1 i sørøstasia. Det er stort sett bare i Skandinavia at byen har blitt stemplet som en "skitten" sexby. For russere, kinesere og andre asiatere er byen synonymt med shopping, golf, festing og veldig god og billig mat. Det er en grunn til at alle de store hotellkjedene (Sheraton, Hilton, Marriott, Holiday Inn) er etablert i byen, og det er ikke pga. sexturisme.

Skrevet

Helt enig med siste innlegget; Pattaya har desverre ett ufortjent dårlig rykte.

• Liker 1
Skrevet

Tenker på å dra dit selv: hvor mye bruker en person på å spise pr dag?

Skrevet

Tenker på å dra dit selv: hvor mye bruker en person på å spise pr dag?

Det kommer helt an på hva du spiser og hvor. Du kan spise deg god og mett for 50 kroner dagen. Elsker å gå innom en gateselger og kjøpe en stekt kylling med ris. Koster 20 kroner og smaker helt himmelsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...