AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Er ei jente som leter etter min hudtone, altså om jeg er varm eller kald. Har tidligere postet et slikt innlegg, men i feil kategori så prøver igjen her : -) Har naturlig mørkblondt/kommunefarget hår, brungrønne øyne med litt "gule spetter" i, og svarte bryn og vipper. Er rødsmusset i fjeset, men har dog en ømfintlig hud og blir ikke lenger så brun i fjeset (synes selv jeg er ganske bleik) som jeg ble før, men på kroppen kan jeg bli ganske dyp brun/gyllenbrun selv om jeg må bruke en stund på å venne meg til solen. Kler veldig godt kalde farger, men synes bare svart kan bli vel trist til meg. Kan og kle enkelte varme farger som er klare, men oransje og bruntoner er helt forferdelig til meg. Blir da gusten. Står mellom om jeg er nøytral, med en varm/gul undertone, eller om jeg kald med mye gult i undertonen min? Har gjort alle de fargetestene, men synes det er vanskelig å bedømme. Kler både gull og sølv, men går mest i sølv da. Av sminke ser jeg det går i varme og nøytrale toner og synes selv det ser fint ut på meg. Fargen på blodårene endrer jeg mening om hver dag. Synes de er litt blanding.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Har et spm til : -) Om jeg har varm hudtone, hvorfor kler jeg da så mange kalde farger?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Du må jo vise bilde, da! Dette hjelper ikke.
Honesty Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Det går også an å ha olivenfarget undertone selv om man er skandinavisk. Da har huden et gulgrønt skjær når den er blek, og man har gjerne for eksempel blågrønne øyne og kommunefarget hår uten rødtoner. Slike hudtoner kler gjerne kalde farger på sminke. I tillegg til undertonen kan du også ha overflaterødhet i huden pga. irritasjon, at du rødmer lett osv. Dette betyr ikke nødvendigvis at du har en kald undertone. Jeg ville testet ut en nøytral foundation, og sett om det funker. Jeg synes Dior (fargene som ender på 0, altså 010, 020) og Kanebo har fine, nøytrale foundationfarger.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Jeg ønsker ikke å legge ut, bilde. Takk, for svar. Det stemmer at det nok er overflaterødhet da huden min i kinnene ofte er rødblussende og irritert. Håret har ikke rødtoner overhodet, men har naturlig kommunefarget mørkeblondt hår, men blir veldig fort gyllent i sola. Bruker foundation (id minerals) i nøytralt og den passer helt fint, har ikke prøvd i kalde toner, men i varme, det ser ok ut. I klær føler jeg det er veldig få varme farger som kler meg, dvs bruntonene og beige, samt olivengrønne farger ser jeg gusten ut i. Mens de sterke fargene kler jeg kjempegodt (de fleste turkise og blåfargene) selv om jeg er blek om vinteren. Frisøren jeg går til sa ja, når jeg spurte om jeg var kald, men ser at om sommeren kan jeg kle de lyse pastell fargene, men da må jeg ha litt farge. Kan og da bruke gull. Så enten er jeg nøytral (men huden heller over i varm) eller så er jeg kald, men tydeligvis med oliven hud. Har sett meg i dagslys, men pga rødheten så synes jeg det er vanskelig å bedømme, får ikke noe "aha" opplevelse : -) Men takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Jeg ønsker ikke å legge ut, bilde. Du kan jo ta et bilde som er helt anonymisert. F.eks. ta et godt og skarpt bilde av fjeset ditt rett forfra, og så tar du et utsnitt bare av f.eks. kinnet ditt eller så mye du føler du kan vise uten å bli gjenkjent.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Takk, for tipset, men har som sagt ikke lyst : -) Tror jeg konkluderer med at jeg er nøytral siden det ser ut som jeg kan kle meg etter hvor brun jeg er eller etter årstidene, men hudfargen heller over mot varm selv om jeg føler meg best i kalde farger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå