Gjest Lea Skrevet 22. desember 2003 #1 Skrevet 22. desember 2003 To dager igjen til julaften.. Hos meg flyter det over av rot og støv (sambo snekrer). Jeg orker ikke å begynne med den siste innspurten ennå, må komme meg etter storinnkjøp i butikken. Pynten er satt fram i alt rotet, selv om den ble satt fra FØR det støvet ned. Juletreet skal inn i gangen i løpet av kvelden og jeg har en mistanke om at vi har litt lite å pynte det med *noterer mer julepynt på handlelista* Innkjøpte gaver er levert ut til mottakerene, mottatte gaver er puttet i en gavesekk. Vi må på vinmonopolet og kjøpe rødvin, hvitvin og andre jule-drikkevarer og i butikken og kjøpe masse mineralvann. Støv må tørkes, gulv må vaskes, badet må poleres, julestasen må strykes *noterer nytt strykejern på lista, for da finner vi kanskje igjen det gamle* Hvordan står det til i hos dere?
Tjorven Skrevet 22. desember 2003 #2 Skrevet 22. desember 2003 Hos oss er det temmelig ryddig for øyeblikket. Vi tar juleferie i dag og skal reise bort, dermed slipper vi noe mer stress hjemme. Huset har vært pyntet og i orden en stund allerede også, så nå skal det bli godt å ta en velfortjent ferie!
Ruby Skrevet 22. desember 2003 #3 Skrevet 22. desember 2003 Alt er helt topp her hos oss, er ingenting mer å gjøre. Juletreet tok vi for to dager siden, alt er pyntet og klart, baksten er i boks, gavene er ferdiginnkjøpt. Alt vi trenger å gjøre nå er å lage grøt i morgen kveld, samt pynte oss selv på julaften og tenne lys på grava. Da er vi klare for feiring av jul hos familien!
Gjest care Skrevet 22. desember 2003 #4 Skrevet 22. desember 2003 Tja, juegavene er jeg ferdig med. Men har ikke begynt å vaske da blir jeg trøtt. Bakte litt å går... brant meg 3 ganger ....tja, ellers så gjør jeg lite
Gjest Chica Skrevet 22. desember 2003 #5 Skrevet 22. desember 2003 Har bakt pepperkaker, men ikke gjort så mye mer enn det. Jo - har hentet inn eska med julepynt fra bua. Blir pynting i morgen kveld, og har jeg energi ikveld etter å ha vært på trening blir det bakt litt mer. Ikke noe stress, vi er blitt invitert bort nesten hver dag i jula, så har ikke planer om å bake mye eller slite oss ut med nedvasking av tak etc... Må jo kose oss litt også!
Gjest gjesta Skrevet 22. desember 2003 #6 Skrevet 22. desember 2003 Vel, jeg er nettopp kommet hjem fra jobb, mannen er på vei hjem. Han har fått i oppdrag å kjøpe juletre og skinkestek (til 1. juledag) på veien. Har planer om få handlet resten av julematen, pakket inn resten av gavene og vasket hele (!) huset i løpet av ettermiddagen. Har også tenkt å pynte juletreet i dag, for i morgen ettermiddag skal vi dele ut gaver til alle de vi ikke skal være sammen med på julaften. (men som vi treffer i løpet av juledagene *prøver å snike seg unna, og la mann og barn dra alene* ) Litt kaotisk altså - mye som skal gjøres, men det er nå en god del som er gjort også.... *optimistisk* Først av alt nå skal jeg drikke kaffe og se på snøen som har falt utenfor vinduet her. Heldig for meg at jeg ser vinduet fra PC`en, for da kan jeg surfe litt på KG også. Huset her flyter sånn moderat - jeg har sett det verre, laaangt verre, men det er ikke jule-kveld standard. Jeg har truet mannen med at hvis vi ikke får orden på det i kveld, må han ta med seg barna og levere presanger uten meg i morgen. Det er så utrolig mye bedre å vaske hus når jeg er alene hjemme, å vaske med mann og barn i hus er som å måke i snøstorm.
Gjest Lea Skrevet 22. desember 2003 #7 Skrevet 22. desember 2003 Nå er stua mi ryddig :D . Gulvvasken får vente til i morgen eller julaften, for bikkja røyter masse for tiden (hun vet å velge riktig tid) og sambo snekrer litt så fort jeg har fjernet sagflis fra forrige runde . Har vært på polet og kjøpt 7 flasker og oppvaskmaskina bare går og går. Skinkesteken ligger i kjøleskapet med salt og pepper på. Klar til å puttes i ovnen på julaften. Kalkunbrystet ligger ved siden av og skal stekes i morgen. Kolonialskuffene er stappa med julemat og sånt, baksten er klar (nesten). I morgen må jeg rydde og rydde og vaske litt, lage riskrem og steke kalkun.
bippbipp Skrevet 22. desember 2003 #8 Skrevet 22. desember 2003 Hei Lea :D Nesten like ille som hos meg jo. Har hverken begynt å vaske eller pynte til jul. Jo, tok kjøkkenet i natt, og har såvidt startet litt rundt omkring. Julegavene (mesteparten) var allerede innkjøpt i sommer, men er de sendt avgårde???? :o Julekortene blit sendt i morgen..Tenkte..., kanskje siden jeg er så sent ute i år så kan det bli romjulshilsen istedenfor. Et lite brev da.. Juletreet henter jeg i morgen kveld. Helt normalt.
Gjest Lea Skrevet 22. desember 2003 #9 Skrevet 22. desember 2003 Jeg tar det med knusende ro. De som kommer på besøk får ta ting som det er. At jeg ikke har vasket vegger og tak for anledningen må de bare finne seg i. Håper bare at sambo klarer å stake opp sentralstøvsugeren, slik at jeg får bort alle smulene i sofaene :evil:
Gjest gjesta Skrevet 22. desember 2003 #10 Skrevet 22. desember 2003 Nå er ihvertfall julematen kommet i hus! Men det er mer rotete her nå enn det var for to timer siden, men det skal nok bli en ordning - jeg har nemlig handlet grønnsåpe!
Rapitap Skrevet 22. desember 2003 #11 Skrevet 22. desember 2003 Jøss! Så flinke dere er da! Her i huset så sitter vi nå ovenfor hverandre og tapper ivei på tastaturet. Jeg på KG og han på noe Battle Realm greier. Jeg har i dag tatt opp ett glasshjerte som henger i stuevinduet med rød tråd og sløyfe. *søtt* Noe krimskrams greier, men hopper over juletreet i år *cant be bothered* så da er det ikke vitst å dulle med kuler og sånt. Yap - pepperkaker i hus. Mannen sa at "Brunhilde" *eller hva søren det heter* at det var sikkert ett godt bakenavn. Og hvorfor heter det pepperkake når det kjeks? *hehehehe - godt spørsmål. Jeg har ingen ide, har dere?* Vi har også revet opp 3 pakker i dag(!!), og spist opp 1 av presangene. Vi er vel nå mer som hysteriske unger som er hjemme alene enn voksne og forstandige mennesker som går på polet og sånt. Polet? Har helt glemt det jeg! Vi har kjøpt noe Ice Beer og Heinekein som ligger dypt i kjøleskapet. Ahh! Vi har en hel pinneside i uteboden, og masser av Twist. *gumle gumle* God Jul!
Tilde Skrevet 22. desember 2003 #12 Skrevet 22. desember 2003 Det snør!!! Håper bare den legger seg... Ingen skikkelig jul uten snø!!! Ellers så mangler jeg bare en liten gave til til lillebror og en liten gave til bamsemumsen.Det tar jeg i morgen.Huset er passe rent,skal bort alle dagene,men skal ha folk på nyttår,tar storvask før det.Pepperkakehus har vi laget.Pyntet har jeg gjort,men ikke lagt på juleduker, de bør kanskje strykes først.Juletre dropper vi i år,trenger plassen. Alt i alt så ligger jeg godt an,synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå