AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Hei! Jeg og samboeren min har tenkt på å være besøkshjem/avlastningshjem, men siden vi reiser mye i helgene vil dette bli et problem. Derfor har vi tenkt på å bli støttekonktat. Vet veldig lite om det så hvis noen kan fortelle litt om sine erfaringer. Er det bare for folk som har et handicap eller kan det være for barn som ikke har det så lett? Kan man i så fall velge? Andre ting man bør vite om før man melder seg som støttekontakt? Takk for svar!
Gjest Purple Haze Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har vært støttekontakt. Jeg var kun for psykisk utviklingshemmede, men det finnes også normaltfungerende barn som trenger støttekontakt. Ta kontakt med kommunen din, så får du mer informasjon. Flott at dere ønsker å gjøre dette,da det er stor mangel på støttekontakter Jeg fikk velge selv hvem jeg ville være støttekontakt for, bare for å svare på det også.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har vært støttekontakt for to personer, det er for barn som kan ha det vanskelig hjemme, sykdommer, funksjons vansker osv. Det er faktisk ikke en spesefikk ting. Det eneste jeg ikke tenkte på før jeg tok jobben var det at ikke alle mennesker passer sammen og da er det viktig å si ifra og ikke presse seg til å forsette. Da bytter de bare til en annen, det er ikke alle som har kjemi og det er helt greit jeg fikk til slutt en gutt på ti år som jeg kom godt overens med å vi begge trivdes i hverandres selskap. Hadde også en annen ung jente(litt eldre) men det gikk ikke. Man må også sette grenser og ikke bli en slags psykolog for dem. De er med deg for å ha det morro og få mulighet til å gjøre andre ting de kanskje ikke hadde gjort ellers. Du må også si ifra hvis ting blir ubehagelig du kan ikke velge hvem du får(det gjorde ikke jeg hvertfall), men de setter sammen interessene deres og gjør de kan for at det skal klaffe, men som sagt så kan man bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå