AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Del Skrevet 31. desember 2011 Hvorfor være full på nyttårsaften? Hva er vitsen med det? Det er jo liksom feil at man skal være full på en slik dag. På nyttårsaften skal man kose seg, oppføre seg, spise god mat, se tv, spille kort eller brettspill eller andre koselige sosiale ting. Så skal man ut å sende raketter og se på raketter. Det som er høydepunktet og det gøyeste med nyttår er jo å se på alle rakettene. Feil å være rave full rundt på en slik kveld. Greit det at man kan drikke litt, men å være full er liksom feil på en slik dag. Godt nyttår!!!!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 31. desember 2011 #2 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg liker cava bedre enn jeg liker raketter. Raketter er livsfarlig. Ta en vakt på et akuttmottak nyttårsaften, du. Jeg vil heller rave full enn å leke med fyrverkeri. Jeg spiser god mat og er i godt selskap, men kortspill er for hytteturer og tv er for romjula. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Del Skrevet 31. desember 2011 Planen er å bli full i kveld. Rett og slett for å bedøve følelsen av ensomhet. Jeg har sett et menneske hel jula. Skal bli godt å komme seg på jobb igjen på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finurlig Skrevet 31. desember 2011 #4 Del Skrevet 31. desember 2011 Har mange venner som bruker enhver anledning til å rave rundt og krype i grøftene, spesiellt nyttårsaften. Har prøvd å feire sammen med dem, men i år har jeg sett meg lei, og skal ha litt vin med ei venninne. Vi skal spille spill, høre på musikk, spise masse godt og bare kose oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badedrakt Skrevet 31. desember 2011 #5 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg bryr meg egentlig ikke hva folk gjør på nyttårsaften. Nå er jeg bare 16 år da, men alle vennene mine skal på fylla. Selv skal jeg ha en koselig feiring med familien 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 31. desember 2011 #6 Del Skrevet 31. desember 2011 Dette er nok den dagen det er lurest å være edru løpet av hele året. Det skal så lite til for å bli skadet av fyrverkeri når en er godt brisen. Håper alle drikker med måte i dag. Hvis ikke så kan det ende slik som det gjorde hos oss et år. Et batteri ble tent på av en som har drukket for mye, boksen bikket mot huset vårt og min mor fikk en rakket i bakhodet. To raketter føyk inn i gangen vår og startet en liten brann. Vi fikk heldigvis slukket det før det ble alvorlig. Det året hadde vi ingen raketter som skulle opp, bare naboer. Det gikk heldigvis bra med min mor. Om hun hadde fått en rakett i ansiktet kunne det ha gått mye verre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #7 Del Skrevet 31. desember 2011 Dette er nok den dagen det er lurest å være edru løpet av hele året. Det skal så lite til for å bli skadet av fyrverkeri når en er godt brisen. Håper alle drikker med måte i dag. Hvis ikke så kan det ende slik som det gjorde hos oss et år. Et batteri ble tent på av en som har drukket for mye, boksen bikket mot huset vårt og min mor fikk en rakket i bakhodet. To raketter føyk inn i gangen vår og startet en liten brann. Vi fikk heldigvis slukket det før det ble alvorlig. Det året hadde vi ingen raketter som skulle opp, bare naboer. Det gikk heldigvis bra med min mor. Om hun hadde fått en rakett i ansiktet kunne det ha gått mye verre. Det tviler jeg sterkt på.. Jeg har alltid festet på nyttårsaften siden jeg var 15-16 år. Nå som jeg er en del eldre, så foretrekker jeg heller å være hjemme og kose meg Uten fyll og festing. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2011 #8 Del Skrevet 31. desember 2011 Enig med ts. Har bestandig ønsket meg en slik nyttårsaften. Misunner familier som har det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. desember 2011 #9 Del Skrevet 31. desember 2011 Dere vet at det er ikveld det er den dagen i året flest tar livet av seg!? - Skål! waco, som ikke skal drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hannee Skrevet 1. januar 2012 #10 Del Skrevet 1. januar 2012 Jeg synes ikke at man skal noe som helst jeg. Man bør gjøre det man selv har lyst til, også håper jeg at det ikke er noe kriminelt. Det at man skal enten være sosial, spille brettspill eller være full synes jeg ikke noe om. Man skal det man skal, og det bør ingen andre stille spørsmålstegn med så lenge det ikke går utover andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 1. januar 2012 #11 Del Skrevet 1. januar 2012 Det som er feil for deg er kanskje riktig for andre, du sitter ikke med fasiten Jeg hadde det kjempehyggelig i går, med alkohol, mat, gode venner, musikk, dansing og raketter. Joda, jeg var full, og jeg kom meg ikke i seng før det hadde blitt lyst igjen, men jeg angrer ikke på noe Det at man drikker seg full er ikke ensbetydende med at man ikke oppfører seg fint, eller at man ikke har en koselig og sosial kveld. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blubba Skrevet 2. januar 2012 #12 Del Skrevet 2. januar 2012 Ja, hva er vitsen med og være edru da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel123 Skrevet 5. september 2012 #13 Del Skrevet 5. september 2012 Hvorfor være full på nyttårsaften? Hva er vitsen med det? Det er jo liksom feil at man skal være full på en slik dag. På nyttårsaften skal man kose seg, oppføre seg, spise god mat, se tv, spille kort eller brettspill eller andre koselige sosiale ting. Så skal man ut å sende raketter og se på raketter. Det som er høydepunktet og det gøyeste med nyttår er jo å se på alle rakettene. Feil å være rave full rundt på en slik kveld. Greit det at man kan drikke litt, men å være full er liksom feil på en slik dag. Godt nyttår!!!!! Hvorfor er det feil å være full en slik dag? Det ser ut som om du har glemt at mennesker er forskjellige og har forskjellige interesser. Fordi du liker å gjøre disse aktivitetene betyr det ikke nødvendigvis at det må være det eneste rette, og det vi gjør er ''feil''. Folk bør gjøre det de selv har lyst til på nyttårsaften om det er å tilbringe tid med familien eller drikke seg dritas. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 5. september 2012 #14 Del Skrevet 5. september 2012 Hvorfor være full noensinne? Man vet at alkohol fører til vold, voldtekt, bråk, hærverk, skader, trigger angst og depresjon, setter ned dømmekraften osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adele Skrevet 24. oktober 2012 #15 Del Skrevet 24. oktober 2012 Ser ikke helt poenget med å ende året full, og starte det nye året full, og dårlig dagen etter.. Men, meg om det så klart! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gressløk Skrevet 24. oktober 2012 #16 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) . Endret 30. desember 2012 av gressløk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMas Skrevet 24. oktober 2012 #17 Del Skrevet 24. oktober 2012 Det er disse nyttårsaftenfyllikene som har ødelagt for oss andre mtp raketter. Nå kan man bare sende opp teite fiseraketter, ikke sånne ordentlige. Nei, denne alkoholen! Den holder jeg meg langt unna. Like greit at jeg har ømfintlig mage. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 24. oktober 2012 #18 Del Skrevet 24. oktober 2012 ts, jeg hakke peil. Har vært edru hver gang jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 25. oktober 2012 #19 Del Skrevet 25. oktober 2012 Vel, smaken er som baken Noen ganger feirer jeg med en fest, andre ganger med en god middag og hyggelig kveld på andre måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 25. oktober 2012 #20 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Jeg liker cava bedre enn jeg liker raketter. Raketter er livsfarlig. Ta en vakt på et akuttmottak nyttårsaften, du. Jeg vil heller rave full enn å leke med fyrverkeri. Jeg spiser god mat og er i godt selskap, men kortspill er for hytteturer og tv er for romjula. Er ikke glad i raketter og er det fyll i nærheten, er det bare å gå inn igjen... Er det vind og mange som er fulle utstyrt med raketter, er det helt... det burde vært flere offentlige arrangementer, med promillekontroll eller oppfordring /krav til rusfritt. Men er motstander av raketter, det skremmer fugler blant annet og er det en kald vinter, kan de lett bruke så mye energi at de fryser ihjel. Fakta. En gang jeg hadde feiret "romjula", og kom hjem (bodde hos et vennepar), kom hjem sliten, ikke helt edru, sliten, trett, sulten, vann... seng (eget rom). Var invitert med på party", middag først, for å feire nyttår, men hadde tatt den helt ut på forskudd... og var trett, men våknet av alle rakettene innenfor i Oslo, våknet med nerver, fyllesjuk og til lyder som minnet om å være i en krigsone. Forbinder nyttårsaften med ganske rolig og avslappet stemning, ingen fyll, i alle fall mindre enn på julaften ... eller på en mandag. Endret 25. oktober 2012 av Alvina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå