Gå til innhold

Får ikke utlevert polvarer på posten nyttårsaften?!

Gjest Nanne70

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg er og er ganske oppgitt og ikke så rent lite forbannet. Fordi vi bor et stykke unna nærmeste vinmonopol, fant jeg ut at jeg skulle bestille litt ekstra vin samt champagne til nyttårsaften i nettbutikken slik at jeg kunne hente det på postkontoret. Jeg bestilte noen dager før jul, og ble lovet av kundeservice at så lenge jeg bare bestilte varer som var på lager i nettbutikken, skulle det gå greit å få forsendelsen til nyttårsaften.

Først fikk jeg melding om at forsendelsen skulle komme den 28., deretter at den var blitt forsinket. Når jeg så omsider får melding om at pakken er kommet, så får jeg altså ikke lov til å hente den ut, siden postverket ikke har lov til å levere ut pakker fra vinmonopolet på nyttårsaften!? Dette er jo helt idiotisk!! At salg av alkohol ikke lov på diverse helligdager osv kan jeg til nød gå med på (selv om det smaker stygt av overformynderi), men her er det faktisk snakk om at varene allerede er betalt, så salget er i prinsipp allerede gjennomført. Det å hente en forhåndsbetalt forsendelse på posten er IKKE et salg, så vidt jeg kan bedømme!

Det er i alle fall siste gang jeg benytter meg av denne tjenesten, og pakken, ja den går i retur. Og ikke på min bekostning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke posten sin feil. Hadde du kommet på en hverdag klokken 20.00 ville du heller ikke fått ut flasken, da de følger vinmonopolets regler for salg av alkohol.

Skjønner det er kjipt, men sånn er reglene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jøje meg, så typisk norsk! :roll:

Håper du har en god flaske eplesider eller lignende til nyttårsfeiringen i stedet.. :(

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke posten sin feil. Hadde du kommet på en hverdag klokken 20.00 ville du heller ikke fått ut flasken, da de følger vinmonopolets regler for salg av alkohol.

Skjønner det er kjipt, men sånn er reglene.

Er det ikke posten sin feil at pakken er forsinket? Den kl. 20-regelen har jeg ingen problemer med, men at jeg ikke skal få hente ut forhåndsbetalte varer midt på dagen, den er verre å svelge. I prinsippet har jeg jo faktisk betalt for varer som jeg ikke får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jøje meg, så typisk norsk! :roll:

Håper du har en god flaske eplesider eller lignende til nyttårsfeiringen i stedet.. :(

Ikke sant? Heldigvis viste det seg at min mor har en flaske musserende og etpar flasker god hvitvin på lur, så kvelden er reddet :) Men irriterende er det like fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke posten sin feil at pakken er forsinket? Den kl. 20-regelen har jeg ingen problemer med, men at jeg ikke skal få hente ut forhåndsbetalte varer midt på dagen, den er verre å svelge. I prinsippet har jeg jo faktisk betalt for varer som jeg ikke får.

Du får den jo, du må bare vente til mandag.

Og jeg mente det ikke er postens feil at du ikke fikk utlevert vinen din. At den er forsinket kan fint være posten sin feil, det vet jeg ingenting om :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Er det mulig? En forhådsbetalt vare som du har krav på. Da skal vel staten drite langveis i når du henter en slik pakke. Det er jo ikke salg så lenge den allerede er betalt.

I prinsippet skulle man tro at det er det samme som å si at du ikke har lov til å hente gave fra en privatperson som inneholder alkohol. Eneste er jo at posten da ikke vet at det er feks vin i pakken du henter, og dermed får du lov å hente denne gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får den jo, du må bare vente til mandag.

Og jeg mente det ikke er postens feil at du ikke fikk utlevert vinen din. At den er forsinket kan fint være posten sin feil, det vet jeg ingenting om :)

Det gjør jeg jo såklart, men jeg trenger ikke champagne på mandag. Hadde posten levert når de sa de skulle, hadde det jo ikke vært noe problem. Uansett er poenget at jeg ikke får hentet ut varer jeg allerede har betalt for, pga en eller annen uforståelig regel, derfor lar jeg forsendelsen gå i retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Er det mulig? En forhådsbetalt vare som du har krav på. Da skal vel staten drite langveis i når du henter en slik pakke. Det er jo ikke salg så lenge den allerede er betalt.

I prinsippet skulle man tro at det er det samme som å si at du ikke har lov til å hente gave fra en privatperson som inneholder alkohol. Eneste er jo at posten da ikke vet at det er feks vin i pakken du henter, og dermed får du lov å hente denne gaven.

Ja, jeg lurer faktisk litt på om dette er Norges Lover eller om det er Vinmonopolets tolkning av lovverket. Blir kanskje nødt til å sjekke opp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det store og det hele, så er det ihvertfall Stortinget som har bestemt reglene som fører til en slik situasjon som dette. Jeg synes det er idioti.

Burde ikke være lov å handle på nettbutikken utenfor polets åpningstider heller da. Jeg blir bare matt av slike firkantete regler. I en slik sak går det an å vise skjønn. Kan ikke forstå at man ikke skal få utlevert en vare som er betalt for. Den er jo din.

Endret av Rødtoppen86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate så utrolig latterlig! Jeg håper du tar kontakt med Vinmonopolet og ber om en god forklaring (siden det var de som påsto at varene burde du få innen nyttårsaften).

Dette er nok en regel som koster mye mer enn den smaker (for statens del), vil jeg tro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg liker loven slik den er. Det er ikke til å komme vekk fra at de strenge alkohollovene vi har her i landet har spart oss for milliarder i helseutgifter. Utgifter som betales av våre skattepenger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker loven slik den er. Det er ikke til å komme vekk fra at de strenge alkohollovene vi har her i landet har spart oss for milliarder i helseutgifter. Utgifter som betales av våre skattepenger.

Jeg tillater meg å tvile på utsagnet ditt. Tror du virkelig vi spares for "milliarder i helseutgifter" av at man ikke kan kjøpe en flaske øl på valgdagen eller sterkvin på nyttårsaften? Unnskyld meg, men: :biggrin:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg å tvile på utsagnet ditt. Tror du virkelig vi spares for "milliarder i helseutgifter" av at man ikke kan kjøpe en flaske øl på valgdagen eller sterkvin på nyttårsaften? Unnskyld meg, men: :biggrin:

mor aase tenker nok at alle må beskyttes mot seg selv... ingen kan passe på seg selv. får vi fri tilgang til alkohol på nyttårsaften, så blir vi drukkenbolter alle sammen. mor aase er sikkert en slik som ber om å bli trukket ekstra mye i skatt slik at staten kan spare på vegne av henne, for hvis ikke så skusler hun bort alle pengene selv... vet du hva mor aase, jeg trenger ingen barnevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sving innom Glasgow...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...