Gå til innhold

Ser du på medlemmer i mensa som sære?

Ser du på medlemmer i mensa som sære?  

51 stemmer

1. 1. Mener du at de som er medlemmer i mensa er sære?

• Ja
      15
    • Nei
      36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et medlem her på forumet hevner at "99,99% av befolkningen vil se på folk som er medlemmer i mensa som mer eller mindre sære."

Jeg personlig har ikke hørt om dette, og har aldri tenkt ille om de som er medlemmer i mensa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medlemmer i mensa er folk som har et ekstremt behov for å hevde seg over andre. Synes litt synd på slike mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Medlemmer i mensa er folk som har et ekstremt behov for å hevde seg over andre. Synes litt synd på slike mennesker.

Og det behovet har ikke toppidrettsutøvere, ledere og andre mennesker som er gode på noe? Synes du synd på alle disse også?

• Liker 6
Skrevet

De jeg kjenner som snakker om at de er medlem av mensa, er da helt normale. Ser på det som en vanlig klubb egentlig. Man møtes, ser film, drekker og spiller playstation :gjeiper:

• Liker 5
Skrevet

"Bare de med en IQ på over 140 kan bli medlem. Så har du over 4 feil på prøven, så har du ikke nubbekjangs. Vi leker ikke klubb"

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis er det nok en uforholdsmessig høy andel av Mensa-medlemmer på et diskusjonforum av dette slaget ;)

Så jeg er nok redd denne avstemningen må bli helt feil uansett.

Utvalget i en statistisk undersøkelse må alltid være representativt ;) hehe

Skrevet

Sannsynligvis er det nok en uforholdsmessig høy andel av Mensa-medlemmer på et diskusjonforum av dette slaget ;)

Så jeg er nok redd denne avstemningen må bli helt feil uansett.

Utvalget i en statistisk undersøkelse må alltid være representativt ;) hehe

Det ser du bare fordi flest har stemt nei så langt da, steinarpeinar :)

Skrevet

Mannen min er Mensa-medlem men det er ikke noe han flasher i trynet på folk. Hvis de spør får de et ærlig svar og det er det. Han har heldigvis ikke så liten selvfølelse at han gnir det inn hos andre og går rundt med Mensa t-skjorte, caps, kulepenner etc. Da hadde vi to vært historie temmelig kjapt.

• Liker 3
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Jeg vet ikke helt om de er sære. Jeg kjenner ingen mensa-medlemmer. Og jeg ser vel egentlig ikke helt poenget med mensa. Jeg får ett inntrykk av at folk bare er medlemmer for å kunne skryte av mensamedlemskapet. Ett lite "diskré" diplom på veggen, for å vise verden at en er smart.

• Liker 1
Skrevet

JEg synes vel det er like tiltalende som å være medlem i en klubb fordi man er pen, eller høy. Du har hatt flaks i tildelingen, det er det hele.

• Liker 3
Skrevet

Det ser du bare fordi flest har stemt nei så langt da, steinarpeinar :)

Nope :ler:

Som vanlig sier jeg det bare akkurat som det er - når jeg er her :)

Skrevet

Hvorfor det? Mange klubber\organisasjoner har kriterier som medlemmene må oppfylle for å bli medlemm. Er det mere sært å måle IQ enn å vurdere fysiske ferdigheter?For å spille i orkester må man ha visse ferdigheter på et instrument\vokal, og om man ikke kan spille\synge har man ingenting der å gjøre. Loger vurdere personlighet og "egnethet", hva nå det måtte bety, er ikke det også rimelig sært?Man blir neppe med i en orieteringsklubb om man ikke skjønner opp-ned på et kart og hater å springe i skogen, og orienteringsklubben har kanskje ikke så lyst at man skal bli medlem?

Det finnes utalligeklubber\organisasjoner basert på intresser\ferdigheter, og Mensa er vel egentlgi bare en av de. For meg blir f.eks fuglekikking like sært, men da fordi fjærkledde skapninger som flyr runft ikke er min store intresse, ikke fordi det er noe " feil" eller "merkelig" med fuglekikking i seg selv.

• Liker 4
Skrevet

Nope :ler:

Som vanlig sier jeg det bare akkurat som det er - når jeg er her :)

JA sikkert ;) Du får stemme du også da.

Skrevet

Hvorfor det? Mange klubber\organisasjoner har kriterier som medlemmene må oppfylle for å bli medlemm. Er det mere sært å måle IQ enn å vurdere fysiske ferdigheter?For å spille i orkester må man ha visse ferdigheter på et instrument\vokal, og om man ikke kan spille\synge har man ingenting der å gjøre. Loger vurdere personlighet og "egnethet", hva nå det måtte bety, er ikke det også rimelig sært?Man blir neppe med i en orieteringsklubb om man ikke skjønner opp-ned på et kart og hater å springe i skogen, og orienteringsklubben har kanskje ikke så lyst at man skal bli medlem?

Det finnes utalligeklubber\organisasjoner basert på intresser\ferdigheter, og Mensa er vel egentlgi bare en av de. For meg blir f.eks fuglekikking like sært, men da fordi fjærkledde skapninger som flyr runft ikke er min store intresse, ikke fordi det er noe " feil" eller "merkelig" med fuglekikking i seg selv.

Ja, enig i dette. Poenget er at all oppførsel som blir litt ekstrem VIL bli oppfattet som sært av folk flest.

Skrevet

JA sikkert ;) Du får stemme du også da.

Nei. Jeg har bare et generalisert syn på dette ;)

Skrevet

Mennesker som ikke er flinke til noe som helst har et ekstremt behov for å rakke ned på de som faktisk utmerker seg.

• Liker 5
Skrevet
Jeg kjenner ingen mensa-medlemmer.

Du gjør sannsynligvis det, men de har ikke sagt noe.

• Liker 2
Gjest Hard Ride
Skrevet

Det må da være lov å utforske potensialet/talentet sitt, enten det ligger innen idrett eller akademia. Så lenge man ikke skryter synes jeg ikke det er sært.

• Liker 2
Skrevet

Du gjør sannsynligvis det, men de har ikke sagt noe.

Mindre enn 0,02% av Norges innbyggere er medlem av Mensa, så så veldig sannsynlig er det ikke.

• Liker 1
Gjest Bustenskjold
Skrevet

Kjenner ingen Mensa-medlemmer, så jeg kan ikke mene noe som helst om de.

Men finner ikke noe sært i å ha en klubb for de med høy IQ, for å se det på den måten.

Da er jo frimerkesamlere, fotballspillere, speidere, korpsmusikanter, amatørskuespillere, ornitologer, syklister og alle typer hobbyer/idretter sære også da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...