Gå til innhold

Noen som har vært i Side i Tyrkia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har reist med Star Tour til Asteria Sorgun hotell?

Noen som har vært i Side tidlig juni - bra vær?

Gi meg gjerne gode tips! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i Side i juni i tre uker i 2010. Fantastisk fint sted, synes jeg, men så var hotellet vi bodde på helt supert også. ;)

Reiste 6.juni, og da var det rundt 30 grader. De to siste ukene lå gradestokken derimot over 40, så det blir fort varmt der.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vært i Side 3 ganger, da i juli og august, var veldig varmt der da, ca 40 grader. Ellers vært i Alanya i juni, da var det ca 35 første uka, så gikk det opp til 40 andre uka.

Side er en flott plass, vi storkoste oss alle gangene.

Skrevet

Takk for svar begge to :)

Har dere prøvd all inclusive der? Maten bra?

Skrevet

Jeg har vært i Side , drittplass

Izmir derimot var bra .

Skrevet

Bodde på all inclusive ene gangen vi var der. Men da bodde vi på 5 stjerners hotell, og maten der var bare helt fantastisk. Men tror det er store forskjeller fra hotell til hotell og hvor mange stjerner de har.

Skrevet

Ja, vi bodde på all inclusive-hotell (et femstjernes hotell) og det er et av de flotteste hotellene jeg noen gang har bodd på. Og maten var fantastisk, kommer definitivt til å velge all inclusive igjen. MEN, det bør være høy standad, for ellers blir vilkårene for all inclusive deretter. Ble kjent med noen som bodde på et trestjernes hotell med all inclusive og de syntes tilbudet var elendig. F.eks hadde vi tre restauranter i tillegg til buffét å velge mellom når det gjaldt middag, men vi valgte bufféten alle dagene fordi den ble skiftet ut hver eneste dag og det var så sinnsykt god mat. De andre opplevde derimot en kjedelig og trist buffét som aldri ble byttet ut og det va heller ingen andre alternativer.

Skrevet (endret)

Vi var i Side både i 2009 og 2010. :)

I 2009 bodde vi på Club Grand Aqua, som var et supert hotell på alle måter. Kjempefint bassengområde, og himmelsk god mat til alle måltider, og der hadde de alt du kunne ønske deg - og mer til!! :) Hotellet lå 400 meter unna stranden, men det kom en traktor med heng med sitteplasser å hentet folk som skulle til stranden hvert kvarter. Veldig koselig :) Hotellet hadde også et søsterhotell like ved, og man kunne bade og spise på begge hotellene, uavhengig av hvilket av de to man bodde på. :)

I 2010 bodde vi på Pegasos World, som var drømmeplassen over alle drømmeplasser.. Kjeeempefint bassengområde med 10 000 kvm stort badebasseng. Hotellet lå på stranden :) Men maten var ikke noe å skryte av.. Veldig kjedelig, smakløs og den samme maten gikk igjen hver dag. Veldig mye folk, og dermed også kaos for å finne plasser å sitte å spise osv. Hotellet i seg selv var ikke noe å utsette på, men maten og kaoset trakk veldig mye ned.

Vi var der i september begge gangene, og da lå temperaturen på 30- 35 grader :)

Endret av Sweetpea25
Skrevet

Jeg har vært i Side , drittplass

Izmir derimot var bra .

Jeg HATER når folk skal være negative uten begrunnelser. Hvorfor mener du at Side er en "drittplass"?

Skrevet

Selv har jeg vært i Side 7 ganger siden vi har leilighet der, og det er absolutt min favorittplass. Har vært i Alanya i Tyrkia også, men trivdes ikke like godt der. Synes Side er en kjempe koselig by med god mat og hyggelige mennesker, og været har som regel også alltid vært bra når jeg har vært der. Tidlig vår og høst kan være litt usikkert, men i juni pleier været å være helt topp, så jeg er sikker på at du får en kjempe fin reise. God tur! :)

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i Side et par ganger, men kommer nok ikke til å dra tilbake igjen. Da jeg var der på begynnelsen av 90-tallet var det sjarmerende, men nå har det blitt som enhver annen sydendestinasjon.

Skrevet

Jeg HATER når folk skal være negative uten begrunnelser. Hvorfor mener du at Side er en "drittplass"?

Innpåslitne selgere, lite variasjon i restauranter, for mange turister, dårlig service. Men en ting var bra, og det var kakene som ble solgt på stranda. Det kom en liten guttunge med brett på hodet hver dag .

Skrevet (endret)

Jøss, jeg synes det stikk motsatte, at det var generelt lite turister i Side og innmari bra service. Synes også de var svært lite innpåslitne, helt annerledes enn f.eks Marmaris, hvor jeg synes selgere generelt sett var veldig innpåslitne. Tror nok at slikt oppleves veldig individuelt, ergo bør man kanskje reise dit selv før man kan si seg opp noen mening.

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Jeg har vært i Side mangfoldige ganger, fantastisk plass! Koselig, lite og sjarmerende. Etter få dager kjenner selgerne deg igjen og du får fred resten av ferien. Jeg virkelig elsker side, reiser dit så ofte jeg har mulighet.

Var der første gang som 11 åring, har vært der uante ganger siden da :)

Endret av Syløven
AnonymBruker
Skrevet

Selgerne har faktisk blitt mye mindre innpåslitne de siste årene. Til det kjedelige :)

Skrevet

Selgerne har faktisk blitt mye mindre innpåslitne de siste årene. Til det kjedelige :)

Ja, de har blitt utrolig mye mindre innpåslitne enn de var for noen år siden. Det har kommet en ny regel om at hvis butikker får klager over for innpåslitne selgere må butikken stenges eller noe slik. Synes virkelig det har hjulpet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...