Gå til innhold

Er det normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel, jeg vet at dette egentlig ikke er noe jeg har noe med, men jeg lurer på om det er normalt.

Jeg har en venninde som for en god stund siden fikk sitt andre barn. I tiden etter det har jeg lagt merke til at når vi er ute, spiser middag sammen, shopper eller jeg bare dukker opp for en kaffe på kvelden er bare et av barna hjemme.

Jeg har ikke barn selv, men forstår godt at det kan være mye jobb med to små som løper rundt. Men er det normalt å sette bort barnet sitt så ofte? jeg ser henne opp til 3 ganger i uken og ser aldri begge barna samtidig. Jeg har lurt på om jeg skal spørre om alt er bra, men vet ikke helt hvordan det vil bli tatt i mot... Burde jeg være bekymret eller er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du burde ikke være bekymret, så lenge den andre forelderen tar hånd om barnet hjemme

Skrevet

ts

Barnet er ikke med den andre forelderen, den er med bestemor..

Hadde de hvert hjemme med pappa hadde jeg ikke vært bekymret.

Skrevet

Hvis mor får en form for avlastning på den måten - ser jeg på ordningen som positiv

Skrevet (endret)

hmmm..

Jeg tror jeg hadde spurt hvis det fortsatte lenge, men det er kanskje en start fase?

Endret av Maddebs
Skrevet

Ja, er jo dette jeg lurer på da.. om det er vanlig...

Unner selvfølgelig veninnden min litt fri, men syntes det har vært litt ofte bare.

Gjest pysepusen
Skrevet

Når dere møtes ute kan jeg godt forstå det, men hjemme om kvelden skjønner jeg ikke helt. Det kan jo bare være en periode da mens den minste er liten, men jeg synes jo det virker litt kjedelig for den eldste...

Skrevet

har altid alle barna med meg overalt,ja det er ofte slitsomt. men sån er det bare,får ikke barn for å sette dem bort og skape sjalusi ved å dele dem opp.

• Liker 1
Skrevet

har altid alle barna med meg overalt,ja det er ofte slitsomt. men sån er det bare,får ikke barn for å sette dem bort og skape sjalusi ved å dele dem opp.

Å "dele dei opp" kan jo tvert om motverke sjalusi, då alle kan få ein-til-ein oppmerksemd.

Er det verre at eldstemann er med bestemor enn i bhg? "Alle" no for tida har jo sjølv 1-2-åringar i bhg frå morgon til kveld medan dei sjølv er heime i perm med baby.

Sjølv tykkjer eg ein mellomting er å føretrekke. At syskena for det meste er saman, men med jevne mellomrom får åleinetid med både foreldre eller andre omsorgspersonar så langt det lar seg gjera.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er vel ingenting å reagere på? Nå er jeg selv enebarn, men da jeg var liten ble jeg passet på av bestefar nesten hver uke, slik at mamma og pappa fikk litt avlastning. Hvorfor i all verden er det negativt? Så lenge barna og familien trives, og besteforeldrene ikke blir påtvunget det, så kan jeg ikke fatte at det er noe annet enn positivt. Litt som min mann som er nesten vokst opp hos sin mormor fordi hun bodde i nabohuset og han var der omtrent daglig. Ingen av oss har tatt skade av å ha et nært forhold til våre besteforeldre, jeg vil vel heller si tvert i mot. Noen ganger trenger foreldre avlastning og det er virkelig ikke noe galt i det så lenge de er der for barnet sitt i det daglige liv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Da jeg fikk tvillinger var min eldste en periode ofte hos bestemor. Det tror jeg var bra for alle parter.

Synes ikke det er noe du bør reagere på, kan du ikke bare spørre henne? Skulle tro at nære venner ville diskutere og snakke om akkurat sånne ting. Det er så lett å trekke feilslutninger hvis ting ikke blir snakket om.

Endret av Caramba
AnonymBruker
Skrevet

ts her.

Grunnen til reaksjonen er at de omtrent ikke ser sin eldste, barnet går i full barnehage og blir hentet av bestemor som har barnet nesten hele uken. (mens mor går hjemme) Jeg selv har også blitt passet mye av mine besteforeldre fordi mamma jobbet til alle døgnets tider, og jeg ser ikke noe galt i å sette bort barna sine for avlastning. Jeg har bare syntes det har vært litt ofte.

Grunnen til at jeg ikke har pratet noe med veninnden min om det er fordi jeg er redd hun skal tro jeg syntes hun gjør noe feil. Som sagt så har jeg ikke barn selv og kan ikke sette meg inn i den situasjonen, og det jeg lurte på var jo om det er vanlig å gjøre sånt. Det har jeg også fått svar på :)

(Hun er også den første veninnden med barn, så jeg har på en måte ikke noe annet å referere til)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...