AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Har man da et problem?? Jeg har egentlig hatt en fin kveld, rødvin, chatter på div. sider og my surfing her inne på KG. Men har jeg da et alkoholproblem?? Drikker generelt veldig sjeldent, men er oppdratt til at "drikker man alene, så har man et problem"...
Gjest badeand1 Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Nei, drikker du sjeldent så har du ikke et problem i mine øyne. Hvorfor kan man ikke kose seg med rødvin hvis man vil tenker jeg da. 3
Gjest Bustenskjold Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Har man da et problem?? Jeg har egentlig hatt en fin kveld, rødvin, chatter på div. sider og my surfing her inne på KG. Men har jeg da et alkoholproblem?? Drikker generelt veldig sjeldent, men er oppdratt til at "drikker man alene, så har man et problem"... Tullprat Er nede i fjerde flaska med Smirnoff Ice og litt vodka med schweppes grapesoda innimellom.. Drikker sånn ca hvert fjerde skuddår til sammenligning Og jeg sitter også alene 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 Tullprat Er nede i fjerde flaska med Smirnoff Ice og litt vodka med schweppes grapesoda innimellom.. Drikker sånn ca hvert fjerde skuddår til sammenligning Og jeg sitter også alene TS her: Så bra at det ikke bare er meg da! Jeg drikker også sånn ca bare en gang i kvartalet. Men innmari kjedelig her i heimen etter at julebesøket mitt dro hjem i går... Kos deg med vodka'n din!
Gjest Cosette Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 To flasker høres da litt voldsomt ut for én person, jeg hadde vært aldeles på en snurr og sikkert kubbet for lengst. Og så hatt en grusom skallebank dagen etter med oppkast og det hele. Ganske problematisk for meg, jeg drikker maks én flaske alene, og da er det skikkelig fest - ellers holder det med to-tre små glass. Men hvis det er alkoholisme du spør om, så har man ikke et problem før man merker at man begynner å slite med å begrense inntaket eller hyppigheten. Det vil derfor ikke være å anbefale å gjøre seg avhengig av noen glass vin for å roe kroppen etter en tung dag, eller som trøst hvis man er lei seg. Man kan gjerne drikke alene om man liker det, men en tommelfingerregel er å holde alkoholinntak til stunder hvor man er ovenpå og drikker som en kos, ikke bruke alkohol for å døyve følelser. Uansett bør man ikke utsette leveren for mer enn den har godt av! 3
Gjest SemperFi Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Jeg kan ta en øl i ny og ne alene, men tror ikke jeg tar en 6 pakning helt alene. Alkohyler må koses med andre også!
Gjest Bustenskjold Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 TS her: Så bra at det ikke bare er meg da! Jeg drikker også sånn ca bare en gang i kvartalet. Men innmari kjedelig her i heimen etter at julebesøket mitt dro hjem i går... Kos deg med vodka'n din! Vant til å være alene jeg, og nyter det i fulle åndedrag Kos deg med rødvinen, det er vel unt. Og hvorfor skal det være galt å drikke alene? Vil heller si at det er kvalitetstid å drikke sammen med noen man liker Skål! 2
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 31. desember 2011 #8 Skrevet 31. desember 2011 har du ikkje det kosleg då? høyres ut som du gjer det. kos deg vidare og drikk med sunn fornuft... ein er ikkje alkoholikar av å drikke åleine!
silkyred Skrevet 31. desember 2011 #9 Skrevet 31. desember 2011 Synes det høres helt greit ut, jeg. Har selv tuslet gjennom ca en flaske i kveld, alene, så jeg håper da virkelig det ikke gjør meg til alkis! Skål, AB - kos deg! Og SKÅL til alle andre som drikker en liten en her inne! 1
Gjest Bustenskjold Skrevet 31. desember 2011 #10 Skrevet 31. desember 2011 Synes det høres helt greit ut, jeg. Har selv tuslet gjennom ca en flaske i kveld, alene, så jeg håper da virkelig det ikke gjør meg til alkis! Skål, AB - kos deg! Og SKÅL til alle andre som drikker en liten en her inne! Skål! 1
silkyred Skrevet 31. desember 2011 #11 Skrevet 31. desember 2011 Skål! Og det samme til deg, Bustenskjold! Livet er til for å nytes...
Gjest Nuppdupp Skrevet 31. desember 2011 #12 Skrevet 31. desember 2011 (endret) neida jeg synes ikke det :) man får abstinenser når man er alkoholiker. og da drikker man hver dag Endret 31. desember 2011 av Nuppdupp
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #13 Skrevet 31. desember 2011 Jeg kan ta en øl i ny og ne alene, men tror ikke jeg tar en 6 pakning helt alene. Alkohyler må koses med andre også! Må? Øl er ikke godt hvis man er alene? Er man alkoholiker om man drikker 6 øl alene, men ikke om man drikker 6 øl i selskap?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #14 Skrevet 31. desember 2011 Drit i hva folk synes, og kos dere! Enten det er alene, i selskap, med, eller uten alkohol. Livet er deres! Skål! :D
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #15 Skrevet 1. januar 2012 Drikker generelt veldig sjeldent, ... Hvis det hadde vært sant hadde du ikke greid å tylle i deg to hele vinflasker og taste glad og fornøyd videre på pc'en. 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #16 Skrevet 1. januar 2012 Hvis det hadde vært sant hadde du ikke greid å tylle i deg to hele vinflasker og taste glad og fornøyd videre på pc'en. Det kommer jo ann på hvor FORT hun drikker også da.... 2
Gjest BamseB Skrevet 2. januar 2012 #17 Skrevet 2. januar 2012 Det er fire år siden jeg kan si jeg var bra beruset sist. Heeelt frem til fredag Var på besøk hos et gammelt vennepar, skulle bare innom og levere noe tull, men der var det pizza og øl. Fikk kjapt i meg 5 halvlitere, og da begynte rommet å snurre gitt Fikk det småtravelt med å komme meg derifra, sjåførinnen måtte stoppe mange ganger på vei hjem...
Wonders Skrevet 5. januar 2012 #18 Skrevet 5. januar 2012 om du ikke klarer deg uten over 1 uke... da er det ikke sunt. Ellers liker jeg å ta meg litt å drikke selv. Jeg har sluttet å drikke på fester så ofte. Det er ikke mer enn 3 år siden jeg begynnte å smake på alkohol noe særlig. Jeg var 29 år... Jeg pleier å lage meg selv en bedre middag, og da kan jeg åpne en hvitvin, da jeg synes rød ikke er noe godt. Utover kvelden kan jeg nå tømme den, etter å tatt ett glass vin til maten noen ganger i uka. Tenker grensen øker ettersom hva man tåler. 2
Lutetium 71 Skrevet 5. januar 2012 #19 Skrevet 5. januar 2012 Man kan gjerne drikke alene om man liker det, men en tommelfingerregel er å holde alkoholinntak til stunder hvor man er ovenpå og drikker som en kos, ikke bruke alkohol for å døyve følelser. Uansett bør man ikke utsette leveren for mer enn den har godt av! Cosette treffer spikern på hodet, som vanlig! Det er ikke om man drikker alene eller ikke, som er avgjørende, men hvorfor man drikker. "De sier at Jeppe drikker, men ikke hvorfor han drikker."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå