Gå til innhold

Nedlasting av apper til SD-kort via usb-kabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen merkelig grunn får jeg så absolutt ikke lastet ned noe som helst via Android Market. Jeg får bare opp feilmeldinger uansett hva jeg gjør. Jeg har en SE Xperia X10 Mini Pro. Jeg har funnet ut at jeg kan laste ned apk-filer til pc'n og deretter bruke et program som heter "Android Injection" til å overføre apk-filene til mobilen via usb-kabelen. Tungvint men funker. Så langt. Saken er den at jeg har Android 2.1.

Jeg skulle gjerne har lastet ned appene til SD-kortet og ikke bare til mobilminnet, slik jeg gjør nå, men den appen som tilsynelatende er tilgjengelig er for Android 2.2+.

Jeg vet ikke hvordan man "rooter" mobilen og vil helst ikke gjøre det.

Er det noen "app 2 sc-card" som man kan bruke til Android 2.1? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske sikker på at du ikke får lagt apps på SD med 2.1, hvis du ikke vil roote og legge inn custom rom.

Skrevet

Hvordan legger man inn custom rom? Sånn trinn for trinn.

Skrevet (endret)

Hvordan legger man inn custom rom? Sånn trinn for trinn.

Har du root-tilgang? Du må ha root før du kan fortsette.

Jeg vet ikke hvordan det er med de forskjellige telefonene, men sånn gjorde jeg det med HTC Desire:

Aller først, ta en fullstendig backup av alt (apper som titanium backup eller rom manager) og legg den rom'en du vil ha på minnekortet, det er en zip-fil som du laster ned til dataen og deretter legger på minnekortet. Ikke i noen mappe, legg den "løst". Ikke pakk ut.

Jeg går inn i recovery, enten ved å starte telefonen i HBOOT (power og lyd ned samtidig når du slår på telefonen) eller ved å gå inn via app'en som heter rom manager. Da slipper du HBOOT. Det siste er kanskje det greieste.

HBOOT er en hvit skjerm med noen forskjellige alternativer, der velger man å gå inn i recovery.

Når man er inne i recovery må man velge wipe/factory reset og wipe cache, før man går inn på advanced og wipe'er dalvik cache.

Deretter kan man installere rom'en som ligger på minnekortet, "install from zip" eller noe. Da er du i mål og kan reboot'e. I recovery mener jeg at man navigerer med lydkontrollen og trykker med "kula" (som ikke alle telefoner har :tongue:)

Hvis du ikke har root eller hvis det ser annerledes ut på din telefon, så er diskusjon.no stedet å spørre. Jeg styra fælt da jeg skulle root'e.

Endret av PRT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...