Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har du ambisjoner om å spare i 2012? Jeg hadde tenkt å prøve å spare 5000 pr måned i 2011, det gikk ikke. Men prøver igjen. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4000,- i mnd. tror jeg er ganske oppnåelig. Kanskje opp mot 5-6000,- enkelte mnd.

Skrevet

Skal prøve å spare 2000,- på sparekonto per mnd, pluss 500-1000,- på BSU og 1000,- på en egen konto hvor jeg sparer til en spesiell anledning om ca. 1,5 år.

Skrevet

2K i måneden.

Skrevet

Jeg kommer til å nedbetale boliglånet fortere, det er en form for sparing også. Satser på 5000 kr/mnd :)

Skrevet

Hvor mye har du ambisjoner om å spare i 2012? Jeg hadde tenkt å prøve å spare 5000 pr måned i 2011, det gikk ikke. Men prøver igjen. :sjenert:

Hva slags utgifter og inntekt du har? Jeg kan godt spare på 5.000 om jeg ikke kjøper dyr mat, ikke spiser ute veldig ofte, osv. Men da er vi to og deler en del utgifter. Jeg pleier å spare ca 3.000 hver måned som enten settes i BSU, eller bare står i kontoen for store utgifter som bare kommer plutselig. Av og til sparer jeg mindre enn det, av og til er det mer. I snitt ca 3.000, tenker jeg.

Det blir nytt kjøkken for oss neste år, så da er det godt å spare så mye som mulig så fort som mulig (nesten fram).

Skrevet

Hva slags utgifter og inntekt du har?

Jeg har utbetalt ca 18 000, og har vel igjen ca 10 000 etter faste utgifter. Da prøver jeg å spare halvparten, mens resten går til mat og klær og reising og fritid. I år har jeg vært litt for glad i reise- og fritidsdelen til at jeg klarte målet mitt :)

Skrevet

Jeg skal også betale ekstra på boliglånet istedenfor å la pengene stå på konto. Satser på 7000 per mnd

Skrevet

Investerer i boligen = sparing nok. Betaler godt ned på boliglånet og det er også sparing. Bufferkontoen fylles og tømmes som alltid, det er ikke sparing, det er bufring.

Skrevet

Sett at jeg er flink nok, skal det gå med 10.000 i måneden.

Skrevet

De faste 7-8.000 i måneden.

Det meste går med til å betale ned ekstra på boliglånet, mens noe vil bli brukt til vedlikehold og oppussing.

Skrevet

Ca 10.000 kr pr måned.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hos oss holder det med 1500 i mnd foreløpig, som går til bsu. Vi har 36000 netto, men 33000 flyr ut igjen til lån, lånekasse, mat, drivstoff, regninger og sparing. 3000 går til klær til barna og diverse. Vi kutter der vi klarer, og skal i allefall spare feriepenger og skattepenger.

Skrevet

Skal satse på å spare rundt 5000+ per måned. Det kommer litt ann på hvor mye jobbing/overtid det blir (sitter på overtid nå, så neste lønning blir mesteparten spyttet inn på BSU-en).

Prøver egentlig å spare mest mulig ettersom meg og madammen snakker om å flytte sammen i år!

Hvis ikke de planene kommer i gang, så blir det nok penger til oppussing/Bil!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt opp fast trekk fra lønnskonto til sparekonto på kr 5000 på lønningsdag :) Har jeg ekstra en mnd til å spare, så overfører jeg det manuellt.

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å spare mellom 3 og 4000. Har utbetalt 9600.

AnonymBruker
Skrevet

Allerede på årets første dag har jeg rukket å kjøpe konsertbilletter som gjorde et dypt innhogg i spareplanen min. :)

Skrevet

Jeg sparer ikke. Alt jeg har til overs ved månedsslutt, går rett inn på boliglånet. Noen mnd er det mye, andre mnd er det ingenting. Fint med rammelån :jepp:

Skrevet

Jeg tror jeg kan klare ca 3000 kr per måned.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer ikke. Alt jeg har til overs ved månedsslutt, går rett inn på boliglånet. Noen mnd er det mye, andre mnd er det ingenting. Fint med rammelån :jepp:

Du sparer. Lånet ditt minker jo, så pengene går i realiteten til deg selv. Jeg kjenner flere med lån som sier sånn tørt ja du har god råd du som kan spare. Men de som har lån kan jo faktisk både spare i lånet, og få skattefradrag for renteutgiftene. Vi som sparer på konto må skatte av renteinntektene, enda så lave de er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...