Gå til innhold

Syns ikke selv jeg er tjukk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg veier rett over 100 kg.

Når jeg ser meg i speilet syns jeg at jeg ser helt normalvektig ut. Men på bilder og video ser jeg hvor tjukk jeg egentlig er. Hva er grunnen til det? Er klar over at jeg veier for mye, men alle speil lyver jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

Samme her.. I speil tenker jeg "hmm, jeg har da nesten tynne lår! OOOOUH, jeg har en rett DØDSDEILIG kropp!" Men så kommer bildene da.. Eneste jeg kan tenke, er "feita"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her, veier 70 kg og er lav, men i speilet så føler jeg meg ikke tykk. Ser jo at jeg ikke er tynn, men synes jo jeg ser mer normal ut. Men ser jeg bilder noen har tatt av meg, så tenker jeg at jeg må ha vært veldig uheldig, for der ser det verre ut. Så hjelper nok ikke kroppsformen min heller, for jeg har slank midje, passe store pupper og stor rumpe. Og så lenge midjen min er slank, så føler jeg meg det. Men lår og rumpe er jo for digert, er klar over det, men ser det ikke så godt. Og greit at magen er slank, men den er slank i forhold til resten av kroppen. Kunne godt vært litt mindre den og.

Og på mitt tykkeste som jeg noensinne har vært så veide jeg 90 kg, skulle ut å kjøpe meg bukse, og ingen passet i vanlig avdelig, og jeg kunne ikke forstå hvorfor. Visste jeg var overvektig, men var sikker på at klær i str 42 ville passe, men det gjorde de jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier rett over 100 kg.

Når jeg ser meg i speilet syns jeg at jeg ser helt normalvektig ut. Men på bilder og video ser jeg hvor tjukk jeg egentlig er. Hva er grunnen til det? Er klar over at jeg veier for mye, men alle speil lyver jo!

Det er noe annet å se seg selv på bilder av en eller anna grunn:P Jeg er 170 og 70kg, jeg synes ikke jeg ser så tjukk ut i speilet, men så fikk jeg se et bilde som ble tatt nå i jula, og pga. bh'n hadde jeg VALKER på RYGGEN! :hakeslepp:

Så jeg skjønner hva du mener:P Men om du vil ha en objektiv mening, spør venner, og be dem være ærlige:) Og så kan du jo selvsagt regne ut fett prosenten din(google it!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Jeg synes heller ikke jeg ser så tjukk ut selv om jeg vet at jeg er overvektig, men det tror jeg har mye med tankegangen min å gjøre. Jeg BRYR meg ikke om at jeg er overvektig med tanke på utseende. Det med at man ikke ser selv hvordan man ser ut går nok begge veier enten man er overvektig eller undervektig, og har nok mye med tankegangen og gjøre.

Når man ser på bilder og videoer får man det litt på avstand og man ser lettere realiteten av hvordan man faktisk ser ut.

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere ikke ser dette. Jeg er riktignok en mann, men jeg som er 175 så godt at jeg var overvektig da jeg var 80 kg. Nå har jeg gått ned til 60 og ser mer normal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du blir vant til å se deg selv som du er, men når du ser deg på film eller bilder, ser du seg selv som "en annen person" på skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Skjønner ikke at dere ikke ser dette. Jeg er riktignok en mann, men jeg som er 175 så godt at jeg var overvektig da jeg var 80 kg. Nå har jeg gått ned til 60 og ser mer normal ut.

Mitt svar passet gjerne ikke inn her, fordi jeg ser at jeg er overvektig, men ikke bryr meg. Men jeg skjønner allikevel de som sier at de ikke ser det, for som sagt over her: man blir vant til å se seg selv som man er og slutter å tenke at man ikke er like slank som andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere ikke ser dette. Jeg er riktignok en mann, men jeg som er 175 så godt at jeg var overvektig da jeg var 80 kg. Nå har jeg gått ned til 60 og ser mer normal ut.

Ok, jeg skal innrømme at med 175 cm, 80 kg, som tilsier 26 på bmi skalaen så var du overvektig, men tror du virkelig at du er normal nå? 60 kg? Akkurat nå grenser du til undervektig, jeg vil ikke akkurat kalle det normat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Jeg har forsåvidt normal BMI, og synes jeg ser helt greit ut i speilet, men fettet kommer uansett på med bildene :fnise:

jeg tror litt av årsaken er at man gjerne står rett opp og ned foran speilet, og fettet er derfor ganske jevnt fordelt. På bilder sitter man gjerne, eller bøyer seg litt, så valkene kommer fram. Bilder der jeg står rett opp og ned er definitivt ikke like ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig der, bilder hvor jeg sitter så ser det mye verre ut enn jeg tror, bilder hvor jeg står er det bare litt verre enn jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje ikke uten grunn det sies at kamera legger på 10kg? Det eksisterer omtrent ikke bilder av meg fra de siste årene, jeg har helt angst for å bli tatt bilder av, av den grunn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes jeg ser helt grei ut i speilet, men når det kommer til bilder.... :nei:

Men så har jeg gått ned fra 105 kg. til 84 og ser stor forskjell på bilder, men ser neste ingen forskjell i speilet :fnise:

Stoler heller på bildene jeg :lur: Dessuten fikk jeg så mange bemerkninger i julen om at jeg så nesten halvert ut osv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Samme her, veier 70 kg og er lav, men i speilet så føler jeg meg ikke tykk. Ser jo at jeg ikke er tynn, men synes jo jeg ser mer normal ut. Men ser jeg bilder noen har tatt av meg, så tenker jeg at jeg må ha vært veldig uheldig, for der ser det verre ut. Så hjelper nok ikke kroppsformen min heller, for jeg har slank midje, passe store pupper og stor rumpe. Og så lenge midjen min er slank, så føler jeg meg det. Men lår og rumpe er jo for digert, er klar over det, men ser det ikke så godt. Og greit at magen er slank, men den er slank i forhold til resten av kroppen. Kunne godt vært litt mindre den og.

Og på mitt tykkeste som jeg noensinne har vært så veide jeg 90 kg, skulle ut å kjøpe meg bukse, og ingen passet i vanlig avdelig, og jeg kunne ikke forstå hvorfor. Visste jeg var overvektig, men var sikker på at klær i str 42 ville passe, men det gjorde de jo ikke.

Du er helt sikkert deilig. En formull hourglass er nam. Hva er kroppsmålene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Zakuro, på tide med ny BH, med andre ord? :lur:

Om man er i aktivitet og spiser noen lunde sunt, hvorfor skal man bry seg om tallet på vekta? Spesielt om man i tillegg er fornøyd med eget utseende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg tror dette er det samme som "prøveromsfenomenet" - nemlig at man retter seg opp i ryggen, suger magen litt inn, senker skuldrene og ser rett frem når man speile seg(og prøver klær)

Mens på bilder sitter man gjerne, eller er engasjert i en samtale/er midt i en bevegelse.. Eller man poserer for noen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...