AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #1 Del Skrevet 30. desember 2011 Er det farlig å spise kebab og hvorfor det i såfall? For jeg var ute med ei venninne stad og skulle kjøpe og så ba hun meg la vær fordi det er farlig, men ante ikke hvorfor annet enn at faren hennes sier det og han er kokk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulling Skrevet 30. desember 2011 #2 Del Skrevet 30. desember 2011 Ikke alle er nødvendigvis farlig. Men er meget varierende hvordan typiske kebabsjapper håndterer maten.... Bodde en gang 2 etasjer over en kebabsjappe, bakgården var full av rotter, og bakdøra til kebabsjappa stod oppe nesten til alle døgnets tider. Jeg tror mange gir faen i hygienen når fulle nordmenn skal ha sædbabb. Men som nevnt IKKE ALLE. I Bergen da næringsmiddeltilsynet var på befaring rundt omkring var det reneste stedet faktisk en kebabsjappe (Daniels Kebab, som ikke ligger i sentrum) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 30. desember 2011 #3 Del Skrevet 30. desember 2011 Spist kebab dagen etter hver eneste fyllekule hele livet mitt, lever i beste velgående enda. Men, jeg er nøye på HVOR jeg spiser kebab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #4 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg har hørt noen rykter om at noen tømmer sæd i den, men er det bare propagonda eller det tilfelle enkelte steder? Finner det litt vanskelig å tro at noen som lever av å selge mat skal gjøre slikt. Hva skal det være godt for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 30. desember 2011 #5 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg vet jo ikke hva din venninne tenkte på, og det er jo vanskelig å gjette når hun ikke sier det, men jeg jobber i en dagligvarebutikk som flere av byens kebab og pizzasteder benytter seg av til å handle inn, og det er jo ikke akkurat fra øverste hylle de velger sitt utvalg akkurat. Det går som regel i firstprice, som feks margarinen som inneholder palmeolje. Det var også en spisestedeier som var innom og ville få meg til å lage en kvittering til han på noe kjøtt han visstnok hadde kjøpt. Jeg spurte hvilken dato, og da sa han 17 mai. Jeg forklarte at vi hadde hatt stengt den dagen, hvorpå han sa at da måtte det ha vært 18. mai (en søndag) osv. Han klarte heller ikke å forklare meg HVA slags kjøtt det skulle ha vært (altså merke og hvilken pakning), så til slutt beklaget jeg bare og lot han gå. Jeg tipper han prøvde å få tak i en falsk kvittering i frykt for kontroll av smuglerkjøtt. Men dette gjelder jo ikke alle steder, men jeg skal ærlig innrømme at jeg holder meg litt unna gatekjøkkenmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #6 Del Skrevet 30. desember 2011 Hvis du bor i Oslo så er kebab sjappa på Stortorget, den ved Gunerius og den her oppe på Tøyen rene og greie plasser for en kebab. EEEEEELSKER kebaben på stortorget!!! (medium str, medium styrke og alt på uten løk!) Kebab er som all annen mat, det spørs på hvor rent det er i lokalet hvor den blir laget... Og bestill aldri en "x-tra hot" med mindre du faktisk kan håndtere EXTRA HOT mat... Ta en medium, både i str og styrke - holder lenge... F*N nå fikk jeg lyst på kebab!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexandra Skrevet 30. desember 2011 #7 Del Skrevet 30. desember 2011 Kebab kan være risikomat, kjøttet er farse av restekjøtt. Det at det er farse / oppkvernet kjøtt gjør at bakteriene på overflaten blandes inn i kjøttet. Det er derfor svært avgjørende at kjøttet behandles riktig; dvs oppbevares kjølig og gjonnomsteikes. I tillegg er det viktig rått kjøtt ikke kommer i kontakt med de rå grønnsakene. Det er derfor viktig at de som jobber på kebab bodene har gode rutiner for oppbevaring og tilbereding av mat, hvis ikke så kan kebab føre til matforgiftning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bomullsdott Skrevet 31. desember 2011 #8 Del Skrevet 31. desember 2011 Kjøp på Bislett kebab, ikke noe tull der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #9 Del Skrevet 31. desember 2011 Bislett kebab har den beste babben! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 31. desember 2011 #10 Del Skrevet 31. desember 2011 Jeg har hørt noen rykter om at noen tømmer sæd i den, men er det bare propagonda eller det tilfelle enkelte steder? Finner det litt vanskelig å tro at noen som lever av å selge mat skal gjøre slikt. Hva skal det være godt for? hahaha, urban legend! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #11 Del Skrevet 31. desember 2011 hahaha, urban legend! Var det jeg tenkte meg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 31. desember 2011 #12 Del Skrevet 31. desember 2011 Om jeg husker riktig, hadde Mattilsynet gjort en undersøkelse rundt 2005-2007 innenfor kebabsjapper i Oslo. Det ble funnet menneskelig DNA i 9 av 10 kebabsauser. Da google ikke gir noen resultater for å backe meg opp, har det vel vært enda en urban myth som har blitt realitet i mitt hode. Litt som den gangen jeg ble probet i rumpa av aliens. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukk Norris Skrevet 31. desember 2011 #13 Del Skrevet 31. desember 2011 Ikke morsomt katten.. Som vanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 31. desember 2011 #14 Del Skrevet 31. desember 2011 Et kjapt søk på" mattilsynet kebab" gir ganske mange grunner til å unngå kebabsjapper man ikke er sikre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 31. desember 2011 #15 Del Skrevet 31. desember 2011 Ikke morsomt katten.. Som vanlig. Jeg er et vanedyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 31. desember 2011 #16 Del Skrevet 31. desember 2011 En venn av meg ble salmonella-smittet av kebab så jeg holder meg langt unna. Han var syk i flere år og hele familien led av sykdommen hans. Og når vi utallige ganger har sett det kjøttet som blir stoppet på grensen til Norge - liggende i dagevis i en varm bil ... ja, da frister det ikke mye med kebab .. Når det er sagt så er jeg skeptisk til flere restauranter med utenlandsk mat på menyen .. Har et par steder hvor jeg kjøper Thai-mat - der kjenner jeg innehaverne og ser rett inn på kjøkkenet hvor de eldre thai-damene står og lager maten. Alltid rent og pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 31. desember 2011 #17 Del Skrevet 31. desember 2011 Hvis jeg ikke kjenner til stedet, så leter jeg alltid etter smilefjes. Gir en god indikasjon på hygiene, rengjøring og vedlikehold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 31. desember 2011 #18 Del Skrevet 31. desember 2011 En venn av meg ble salmonella-smittet av kebab så jeg holder meg langt unna. Han var syk i flere år og hele familien led av sykdommen hans. Og når vi utallige ganger har sett det kjøttet som blir stoppet på grensen til Norge - liggende i dagevis i en varm bil ... ja, da frister det ikke mye med kebab .. Når det er sagt så er jeg skeptisk til flere restauranter med utenlandsk mat på menyen .. Har et par steder hvor jeg kjøper Thai-mat - der kjenner jeg innehaverne og ser rett inn på kjøkkenet hvor de eldre thai-damene står og lager maten. Alltid rent og pent. Tror du det nødvendigvis er så mye bedre på enkelte steder der de serverer norsk mat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 31. desember 2011 #19 Del Skrevet 31. desember 2011 Er det farlig å spise kebab og hvorfor det i såfall? For jeg var ute med ei venninne stad og skulle kjøpe og så ba hun meg la vær fordi det er farlig, men ante ikke hvorfor annet enn at faren hennes sier det og han er kokk. Nei, det er IKKE farlig. Men kvaliteten og smaken varierer ENORMT, Forøvrig, hvordan kan en påstå at Bisslet kebab er den beste Den er helt ordinær. Er mange i Norge som er betydelig bedre en Bisslet kebab. Dog, for virkelige store kebabopplevelser må en ut av landet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 31. desember 2011 #20 Del Skrevet 31. desember 2011 Tror du det nødvendigvis er så mye bedre på enkelte steder der de serverer norsk mat? Hvis du leser litt rundt omkring så ser du at flesteparten av spisestedene som er kontrollert og stengt for dårlig hygiene har utenlandske eiere. Her i byen er de aller fleste restaurantene som havner på myndighetenes "svarteliste" restauranter med utenlandske navn. Det være seg diverse kinarestauranter, gatekjøkken, kebabsjapper, osv ... Av norske er det bensinstasjonene som har vært verst - da pga for lave temperaturer ved tilberedning av pølser, for varm oppbevaring av rekesalat osv. Dog vet jeg at bensinstasjoner for et par år siden tok et skikkelig tak i problemet og sendte de ansatte på kurs for å lære skikkelig hygiene ifm tilbereding av mat. Så joda, man trenger ikke universitetsutdannelse for å få med seg hvem som er de absolutte verstingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå