Gå til innhold

Tastet inn feil passord i nettbanken to ganger...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har klart å taste inn galt passord i skandiabanken nettbank to ganger i kveld. Nå vil jeg gjerne prøve igjen, skjønner ikke helt hva jeg har skrevet feil. Men hvis jeg skriver feil passord tre ganger på rad, stenger de nettbanken og det blir mye styr for å få tilgang igjen.

Nå lurer jeg på om det er slik at etter f.eks. 24 timer så nullstilles det og man har tre nye forsøk. Eller vil det uansett være kun ett forsøk før kontoen sperres, uansett hvor lenge jeg venter?

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min nettbank (Nordea) tror jeg det er sånn at det er tre feil totalt, har ingen betydning hvor lang tid det er mellom. Min ble ihvertfall sperret da jeg skrev feil passord, og da var det flere uker siden sist jeg hadde vært innom. Hadde til og med skrevet riktig passord et par ganger mellom de gangene jeg hadde skrevet feil.

Gjest SemperFi
Skrevet

Hei, jeg har klart å taste inn galt passord i skandiabanken nettbank to ganger i kveld. Nå vil jeg gjerne prøve igjen, skjønner ikke helt hva jeg har skrevet feil. Men hvis jeg skriver feil passord tre ganger på rad, stenger de nettbanken og det blir mye styr for å få tilgang igjen.

Nå lurer jeg på om det er slik at etter f.eks. 24 timer så nullstilles det og man har tre nye forsøk. Eller vil det uansett være kun ett forsøk før kontoen sperres, uansett hvor lenge jeg venter?

Håper på svar :)

Har de ikke 24t support?

Skrevet

Det skjedde med meg en gang med Postbanken og da ble det blokkert etter 3 feil forsøk (vet ikke hva som gikk galt, jeg er 99% sikker at jeg tastet riktig). Jeg ringte med en gang og forklarte situasjonen så ba de meg lese for dem tallene på baksiden av kodebrikken. Da så de at det var meg som bommet med passordet og fikset det ganske raskt. Jeg måtte sette inn nytt passord da, men det ordnet seg i løpet av noen timer så vidt jeg husker.

Skrevet

Takker for svar, da ringer jeg dem i morgen... Første gang jeg prøver å logge inn på ipad, og da er tastaturet annerledes enn vanlig, og det var nok grunnen til at jeg ble litt forvirret ang passordet...

Skrevet

og du er helt sikker på at det er din nettbank-kalkulator og ikke en annen sin, for eksempel kjæreste eller noe sånt?

Skrevet

og du er helt sikker på at det er din nettbank-kalkulator og ikke en annen sin, for eksempel kjæreste eller noe sånt?

Kunne godt ha vært slik, ja, men jeg har skrevet et tegn på baksiden som skal hjelpe meg å huske passordet, så jeg vet den er min :)

Skrevet

og du er helt sikker på at det er din nettbank-kalkulator og ikke en annen sin, for eksempel kjæreste eller noe sånt?

:fnise: Vi nesten bommet et par ganger med kalkulatorene og da markerte jeg min egen med blyant på baksiden. Dette for å unngå dumme feil.

Det var en gang da mannen fikk sin ødelagt jeg vet ikke hvordan. Da ringte han å bestille en ny, men banken bestemte å deaktivere min istedet. Plutselig sto han uten tilgang til nettbanken sin og jeg tastet inn 3 tallkombinasjoner som var feil. Selvfølgelig ble nettbanken min blokkert også og da jeg ringte å fikse dette, sa de at kalkulatoren min ble deaktivert fordi jeg hadde bestilt en ny. Da måtte jeg forklare at det var ikke min, det var mannen min sin som ble ødelagt og at han bestilte en ny. Vi har samme etternavn, sa jeg, og at nå har vi INGEN netttilgang til pengene våre rett før bursdagen min som skulle feires stort med kjøp av billetter, osv. Først ble jeg veldig frustrert, etterpå lo jeg og så ble jeg sint igjen. Han fikk ny kalkulator 1 uke senere, jeg fikk ny et par dager etterpå. Javel, vi måtte ta ut kontanter i posten. :fnise:

  • Liker 3
Skrevet

Ikke prøv igjen, for det er mye 'styr' for å få den åpnet igjen - for oss som jobber i kundeservice i din bank... ;)

Ring oss, vi fikser dette mye fortere og enklere før du taster feil 3. gang og du blir sperret! Vi har ikke '24 t, og du har 3 nye forsøk' system - det årner for mange svidelforsøk og er for ditt eget beste og sikkerheten på din konto. :)

Poster som anonym, for vil ikke legge ut arb.giver her... ;)

  • Liker 1
Skrevet

Jeg måtte smile og gi deg poeng, det er jo egentlig litt sjukt at de absolutt må være så like at de aldri kan komme i forskjellig farge en gang.

Skrevet

I min nettbank (Nordea) tror jeg det er sånn at det er tre feil totalt, har ingen betydning hvor lang tid det er mellom.

Er det virkelig sånn? Vil ikke da de aller fleste bli sperret før eller siden?

Skrevet

Gjelder dette med sperring også om man har tastet riktig i mellomtiden? Eller er det bare ved tre ganger på rad? Det virker litt strengt om de tror det er misbruk om du taster feil for tredje gang etter å ha tastet riktig 14 ganger i mellomtiden...

Skrevet

Gjelder dette med sperring også om man har tastet riktig i mellomtiden? Eller er det bare ved tre ganger på rad? Det virker litt strengt om de tror det er misbruk om du taster feil for tredje gang etter å ha tastet riktig 14 ganger i mellomtiden...

I de fleste norsk styrte nettbanker er det 3 ganger PÅ RAD, hvis du treffer på tredje gang blir du 'nullstilt' igjen. :)

Skrevet

Jeg måtte smile og gi deg poeng, det er jo egentlig litt sjukt at de absolutt må være så like at de aldri kan komme i forskjellig farge en gang.

Jeg vet ikke hva som skjedde, men jeg antar at det var noen som bare merket etternavnet og at jeg sto der noe sted på deres dataskjerm. Hvordan er det mulig, vi er jo forskjellige kunder med forskjellig fornavn og personnummer. :fnise: Litt morsomt, men dårlig timing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...