Lana Del Rey Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Har kjøpt denne pcen: http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/ASM3970228/acer-aspire-m-stasjonar-pc-am3970_h Da jeg skulle starte den sto det "no signal" på skjermen. Er en ny skjerm som jeg har brukt en mnd ca på den gamle pcen. Er det noen som veit hva jeg kan gjøre for og fikse det? Da jeg fikk pakken fra posten var embalasjen skadet. Men jeg har skrudd dataen opp, og det ser ikke ut som det er noe feil! Endret 30. desember 2011 av Susiq
Zakuro Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Har kjøpt denne pcen: http://www.elkjop.no...nar-pc-am3970_h Da jeg skulle starte den sto det "no signal" på skjermen. Er en ny skjerm som jeg har brukt en mnd ca på den gamle pcen. Er det noen som veit hva jeg kan gjøre for og fikse det? Da jeg fikk pakken fra posten var embalasjen skadet. Men jeg har skrudd dataen opp, og det ser ikke ut som det er noe feil! Potensielt dumt spørsmål; sjekket kabelen er plugget i skjermen? Kan jo bare være kabelen som er gåen. Linken fungerer ikke forøvrig?O_o
Lana Del Rey Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2011 Potensielt dumt spørsmål; sjekket kabelen er plugget i skjermen? Kan jo bare være kabelen som er gåen. Linken fungerer ikke forøvrig?O_o Har skjekka litt rundt og det er visst vanlig at det skjer. Selvfølgelig har jeg sjekka det, og som jeg sa tidligere, det står "no signal" da jeg skrur på pcen. Tar jeg kabelen ut av dataen står det ingenting.. Har du testa linken igjen? Trur jeg fikset det.
HeadsVsTails Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Har skjekka litt rundt og det er visst vanlig at det skjer. Selvfølgelig har jeg sjekka det, og som jeg sa tidligere, det står "no signal" da jeg skrur på pcen. Tar jeg kabelen ut av dataen står det ingenting.. Har du testa linken igjen? Trur jeg fikset det. Har du sjekket om du har valgt riktig inngang på skjermen? (Digital, analog etc...)
Lana Del Rey Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2011 Ja, har det. Det er to innganger på skjermen og to på pcen. Har fått kobla pcen til TVen da, og da funket det jo. Ser ut til at jeg trenger en ny kabel, er visst vanlig på de nye dataene at kabelen skal stå rett i skjermkortet, men den kabelen jeg har nå passer ikke til den. Syntes det skulle fulgt med på kjøpet! Eller hvertfall stått ett sted at man som oftest trenger ny. Er det noen som veit hvor jeg får kjøpt en slik kabel? Send gjerne linker
Gjest SemperFi Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Hva slags kabel bruker du mellom maskinen og skjermen? Noen skjermer har innstilling knapp på selve skjermen som bytter mellom DVi, VGA og HDMI.
Lana Del Rey Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2011 (endret) En VGA kabel trur jeg det er? Den er blå hvertfall. Men jeg trenger en DVi kabel tenker jeg. Har ikke finni en så langt, som passer til både skjerm og pc. Skal ha en som skal sitte i skjermkortet, den kabelen er er større enn VGA kabel. Jeg har ikke HDMI inngang på skjermen, men jeg har finni denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344881 Trur dere det kan gå ann og ha denne i skjermen også HDMI kabel fra pcen og inn i denne? =)Og det blir vel ikke dårligere kvalitet av den grunn? Veldig takknemlig for svar Endret 31. desember 2011 av Susiq
Zzyzx Skrevet 31. desember 2011 #8 Skrevet 31. desember 2011 Kabelen du trenger skal ha fulgt med skjermen da du kjøpte den. Det er ikke vanlig at skjermkabler følger med en PC.
Lana Del Rey Skrevet 31. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 31. desember 2011 Hmm, da har jeg mistet den. Men vet du hvor jeg kan kjøpe en slik? Takker for svar!
Zzyzx Skrevet 31. desember 2011 #10 Skrevet 31. desember 2011 De fleste el-sjapper, inkludert Clas Ohlson, tenker jeg. Jeg antar at du bare trenger en vanlig DVI-kabel.
Lutetium 71 Skrevet 31. desember 2011 #11 Skrevet 31. desember 2011 Ja, har det. Det er to innganger på skjermen og to på pcen. Har fått kobla pcen til TVen da, og da funket det jo. Ser ut til at jeg trenger en ny kabel, er visst vanlig på de nye dataene at kabelen skal stå rett i skjermkortet, men den kabelen jeg har nå passer ikke til den. Syntes det skulle fulgt med på kjøpet! Eller hvertfall stått ett sted at man som oftest trenger ny. Er det noen som veit hvor jeg får kjøpt en slik kabel? Send gjerne linker Um.. ja? Har ikke vært borti noen pcer der skjermen ikke skal kobles rett til skjermkortet, det være seg bærbart eller stasjonær. Jeg tipper du kan bruke en sk. DVI-D kabel. Den har en plugg som den nederste her. Komplett har en, og sikkert alle andre, clas/elkjip/lefdal osv. 1
vaniljepiken Skrevet 31. desember 2011 #12 Skrevet 31. desember 2011 Ignorer portene på hovedkortet. Onboard VGA chipsetet skal ikke brukes når du har et dedikert skjermkort. Ja, skjermkortene idag har ... aldri en direkte VGA input, men ofte to eller flere DVI inputs. Du trenger ingen ny kabel, det du trenger er denne adapteren. Gå på hvilken som helst elktrokjede som Elkjøp eller de andre gigantene; og bare spør i IT- Data avdelingen. Du trenger en "VGA til DVI skjerm adapter." Dette vil få monitoren din til å lyse opp asap. :> 1
vaniljepiken Skrevet 31. desember 2011 #13 Skrevet 31. desember 2011 Um.. ja? Har ikke vært borti noen pcer der skjermen ikke skal kobles rett til skjermkortet, det være seg bærbart eller stasjonær. Jeg tipper du kan bruke en sk. DVI-D kabel. Den har en plugg som den nederste her. Komplett har en, og sikkert alle andre, clas/elkjip/lefdal osv. Nei, ikke en DVI-D kabel. De ligger på 300 kr. Der DVI-D er DVI-Dual- siden den kan oppnå 120Hz til monitoren som ofte bare er nødvendig hvis du skal se f.eks multimedia i 3D. (60Hz display + 60Hz for dobbelt så mange framer per sekund.) De fleste monitorer er løst på 60Hz, og en DVI-I kabel som operer på 60Hz vil da holde. Det samme vil VGA > DVI-I adapteren. ;>;>;>;>;>;>;>;>
Lutetium 71 Skrevet 31. desember 2011 #14 Skrevet 31. desember 2011 Nei, ikke en DVI-D kabel. De ligger på 300 kr. Der DVI-D er DVI-Dual- siden den kan oppnå 120Hz til monitoren som ofte bare er nødvendig hvis du skal se f.eks multimedia i 3D. (60Hz display + 60Hz for dobbelt så mange framer per sekund.) De fleste monitorer er løst på 60Hz, og en DVI-I kabel som operer på 60Hz vil da holde. Det samme vil VGA > DVI-I adapteren. ;>;>;>;>;>;>;>;> Da får jeg ønske lykke til med å koble en DVI-I kabel i en monitor med DVI-D tilkobling! En DVI-D kabel vil alltid passe, om den har DVI input.
Lana Del Rey Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #15 Skrevet 1. januar 2012 Tusen takk for svar Kjøpte denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=582846 Så får håpe det funker da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå