Gjest alille Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Er det mulig å steke flere ting i ovn samtidig, i ulike høyder? Jeg har noe som skal stekes øverst i ovnen, og noe som skal steke i midten, og siden begge skal steke en halvtime må jeg nesten ha de i samtidig... Men går det? Jeg kan bruke stekepanna i verste fall, men da er det ikke så lett å ha kontroll...
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Mener det skal gå bra hvis du har varmluft, hvis ikke kan stekingen bli ganske ujevn og uforutsigbar (men det går f eks an å bytte plass etter en stund, noe jeg gjør når jeg steker knekkebrød).
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 I teorien skal det gå greit dersom man har varmluft. Men vær imidlertid oppmerksom på at man kan oppleve at noe setter smak på andre ting. Hadde engang både tomater og fikener med kanel i ovnen samtidig og det var markant kanelsmak på tomatene etterpå.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Er det mulig å steke flere ting i ovn samtidig, i ulike høyder? Jeg har noe som skal stekes øverst i ovnen, og noe som skal steke i midten, og siden begge skal steke en halvtime må jeg nesten ha de i samtidig... Men går det? Jeg kan bruke stekepanna i verste fall, men da er det ikke så lett å ha kontroll... HAr du varmluftovn,så er det litt av poenget. Tre brett i gangen 1
Fanta Exotic Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 I går hadde jeg potetgrateng i ovnen, kalkunrull (ferdigstekt fra før, trengte litt varme, bare) i folie ved siden av og foliebakte grønnsaker også på samme høyde. fungerte utmerket
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Er det mulig å steke flere ting i ovn samtidig, i ulike høyder? Jeg har noe som skal stekes øverst i ovnen, og noe som skal steke i midten, og siden begge skal steke en halvtime må jeg nesten ha de i samtidig... Men går det? Jeg kan bruke stekepanna i verste fall, men da er det ikke så lett å ha kontroll... Sikkert for sent svar,men nei,nei og atter nei.Ikke på vanlig stekovn, da det vil være slik at noe får for lite overvarme og undervarme Varmluftovn er tingen
Dark Star Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Det går stort sett helt fin, bare det ikke er bakverk av stor type eller vannbakkels involvert. Man setter stekeovnen på en sånn noenlunde temp alle matvarene kan tåle, dekker til med alufolie eller lokk det man er redd for skal bli overstekt eller få tørr overflate, og setter det som skal stekes medt nederst. Undervesi sjekker man de ulike greine, evt justerer temperatur eller bytter plass i ovnen. Såre enkelt.
Gjest Consensio Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Hadde ikke varmluftsovn tidligere, men hadde da likevel ingen problemer med å ha flere ting i ovnen samtidig.
Gjest alille Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Jeg endte opp med å steke noe i stekepanne i stedet (som ble litt kaotisk...), men jeg skal huske rådene herfra til neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå