AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Dette er et diskusjonsforum. Det vil si (for de som ikke skjønner det) at mennesker skal kunne diskutere på en vennlig og hyggelig måte, uten sarkastiske, idiotiske, nedlatende o.l kommentarer! "hvor gammel er du" "er du dum" "" "har du et problem" "du skulle ha tenkt på dette før du fikk barn/hund/samboer, o.l." "trolljeger". Ja, det er mye slikt jeg ser gang på gang i tråder. Hva er vitsen? hva får du ut av det? vant du "kampen"? eller har du bare gått tom for argumenter? Er det derfor "du" slenger ut slike kommentarer? 3
Gjest Regza Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 "Hvor gammel er du?" er jo ett legitimt spørsmål. Om noen sier de har vært jomfru hele livet, så blir svaret annerledes om det er til en på 30 eller en på 14. 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 "Hvor gammel er du?" er jo ett legitimt spørsmål. Det synes jeg kommer litt an på hvordan man sier det og hvilken sammenheng. 2
Gjest Blubberella Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Dette er et diskusjonsforum ja, og i teorien burde alle være saklige og diskutere med gode, veldokumenterte argumenter. I praksis er det et fristed der alle kan uttale seg om alt mulig og si sin personlige mening. Det er skråsikkerhet, alle mulige påstander og mange sterke følelser og meninger her, og noen liker også å provosere litt ekstra for å få fart på folk. Ikke alt er ønskelig adferd på et forum, men hva hadde vel forumet vært uten noen å være uenig med? Og er det ikke sånn at jo mer noen provoserer, jo mer svar får de? Jo mer utidige og provokative utsagn og påstander, jo ivrigere blir jo folk å diskutere. Så kan man jo velge selv om man vil delta eller om man vil holde seg unna det man ikke liker. 2
Gjest Madelene1 Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Dette er et diskusjonsforum ja, og i teorien burde alle være saklige og diskutere med gode, veldokumenterte argumenter. I praksis er det et fristed der alle kan uttale seg om alt mulig og si sin personlige mening. Det er skråsikkerhet, alle mulige påstander og mange sterke følelser og meninger her, og noen liker også å provosere litt ekstra for å få fart på folk. Ikke alt er ønskelig adferd på et forum, men hva hadde vel forumet vært uten noen å være uenig med? Og er det ikke sånn at jo mer noen provoserer, jo mer svar får de? Jo mer utidige og provokative utsagn og påstander, jo ivrigere blir jo folk å diskutere. Så kan man jo velge selv om man vil delta eller om man vil holde seg unna det man ikke liker. Selv om man er uenig men vedkommende, så behøver man ikke å være nedlatende eller frekk. Men skjønner hva du mener.
Gjest henriett3 Skrevet 30. desember 2011 #8 Skrevet 30. desember 2011 Og "er du 14 eller?" har jeg sett flere ganger
Gjest Bond Skrevet 30. desember 2011 #9 Skrevet 30. desember 2011 Vel, som i det virkelige livet - ikke alle diskusjoner er like saklige.. Man kan alltids håpe, men men.
Gjest Purple Haze Skrevet 30. desember 2011 #10 Skrevet 30. desember 2011 Selv har jeg en gylden regel når jeg diskuterer her inne. Hvis jeg ikke hadde kunnet si dette face to face, så skriver jeg det heller ikke her. 1
Gjest Madelene1 Skrevet 30. desember 2011 #11 Skrevet 30. desember 2011 Selv har jeg en gylden regel når jeg diskuterer her inne. Hvis jeg ikke hadde kunnet si dette face to face, så skriver jeg det heller ikke her. Enig. Men folk har en tidens til å bli ekstra tøffe når de er anonyme. 1
Gjest Bustenskjold Skrevet 30. desember 2011 #12 Skrevet 30. desember 2011 Enig. Men folk har en tidens til å bli ekstra tøffe når de er anonyme. Der er dessverre bakdelen med anonym-funksjonen.. Men på den annen side, mange gode tråder/innlegg hadde neppe sett dagens lys foruten. Men lurer på om de tenker på at moderatorene faktisk ser IPadressen innlegget er postet fra..
Gjest henriett3 Skrevet 30. desember 2011 #13 Skrevet 30. desember 2011 Der er dessverre bakdelen med anonym-funksjonen.. Men på den annen side, mange gode tråder/innlegg hadde neppe sett dagens lys foruten. Men lurer på om de tenker på at moderatorene faktisk ser IPadressen innlegget er postet fra.. Men IP-adressen sporer ikke navnet til personen som skriver på pc'en. Den kan bare spore hvor du er hen (med en radius på 3500 meter)
Gjest Bustenskjold Skrevet 30. desember 2011 #14 Skrevet 30. desember 2011 Men IP-adressen sporer ikke navnet til personen som skriver på pc'en. Den kan bare spore hvor du er hen (med en radius på 3500 meter) Nope, men hvis de gidder, kan de sammenligne med IPene tilknyttet de som poster under brukernavn. Det jeg mente er at de faktisk har mulighet til å finne ut hvilke brukere som står bak de mest surmagede innleggene. (med mindre de poster via en proxy)
Gjest Madelene1 Skrevet 30. desember 2011 #15 Skrevet 30. desember 2011 Der er dessverre bakdelen med anonym-funksjonen.. Men på den annen side, mange gode tråder/innlegg hadde neppe sett dagens lys foruten. Men lurer på om de tenker på at moderatorene faktisk ser IPadressen innlegget er postet fra.. Jo, det er sant som du sier, men jeg ser virkelig ikke vitsen i å være nedlatende o.l mot andre mennesker, kun fordi at man er uenig.
Gjest Bustenskjold Skrevet 30. desember 2011 #16 Skrevet 30. desember 2011 Jo, det er sant som du sier, men jeg ser virkelig ikke vitsen i å være nedlatende o.l mot andre mennesker, kun fordi at man er uenig. Enkelte føler seg dessverre kun vel når de kan rakke ned på andre.. Internett er det beste som har hendt disse menneskene..
Gjest Madelene1 Skrevet 30. desember 2011 #17 Skrevet 30. desember 2011 Enkelte føler seg dessverre kun vel når de kan rakke ned på andre.. Internett er det beste som har hendt disse menneskene.. Sant!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå