Gjest Gjest i dag Skrevet 22. desember 2003 #1 Skrevet 22. desember 2003 Hei Noen av dere som har erfaring med å takle en kjæreste og et annet nært familimedlem som ikke "går sammen"? Jeg er rimelig drittlei av å fungere som diplomat mellom min stae og temperamentsfulle kjæreste og et annet familimedlem(på min side, som forøvrig også er like sta og hissig). Nå som jula kommer igjen er dette på nytt en aktuell problemstilling.
Rapitap Skrevet 22. desember 2003 #2 Skrevet 22. desember 2003 Vel, du bør gjøre begge to oppmerksom på at du nå ikke vil være imellom disse to lengre. At deres oppførsel rammer flere enn de to... Stuff i den gaten. Om dette ikke faller i god fisk (hehe) hos dem, så er det dem det står og faller på. Det er jo heller ikke umulig for deg å la vær og stille der disse to kranglefantene er? Få dem til å se seg selv i ett annet lys.
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #3 Skrevet 22. desember 2003 Vel, du bør gjøre begge to oppmerksom på at du nå ikke vil være imellom disse to lengre. At deres oppførsel rammer flere enn de to... Stuff i den gaten. Om dette ikke faller i god fisk (hehe) hos dem, så er det dem det står og faller på. Det er jo heller ikke umulig for deg å la vær og stille der disse to kranglefantene er? Få dem til å se seg selv i ett annet lys. Joda høres ut som et godt forslag det. Problemet oppstår når det skal være hyggelig og plutselig setter disse to igang med krangling. For det første så går julestemningen i dass. For det andre er det ett mer eller mindre utalt krav at jeg skal ta min kjærestes "side". For det tredje føler jeg det blir litt rart om jeg skal sitte passiv og bare observere det hele-
Rapitap Skrevet 22. desember 2003 #4 Skrevet 22. desember 2003 Jeg synes du skal reise deg opp og si akkurat det du skrev der!
Gjest Tex Skrevet 22. desember 2003 #5 Skrevet 22. desember 2003 Min mann og hans mor går ikke sammen. Dvs min mann går ikke sammen med sin mor men hans mor elsker å pusle rundt sitt eneste avkom. Jeg nekter å feire jul med henne. Dama er ok, men jeg vil ha fred i jula.
Gjest husmoren Skrevet 23. desember 2003 #6 Skrevet 23. desember 2003 Hei Noen av dere som har erfaring med å takle en kjæreste og et annet nært familimedlem som ikke "går sammen"? Jeg er rimelig drittlei av å fungere som diplomat mellom min stae og temperamentsfulle kjæreste og et annet familimedlem(på min side, som forøvrig også er like sta og hissig). Nå som jula kommer igjen er dette på nytt en aktuell problemstilling. Jeg begynner nesten å lure på om det er min mann som har skrevet dette (og tenker på at jeg kanskje får prøve å tåle svigermor litt mer )
Gjest Lea Skrevet 23. desember 2003 #7 Skrevet 23. desember 2003 Jeg takler egentlig ikke svigerfar. Men det går greit om jeg lukker øyne og ører Det beste er kanskje å "gi blaffen" i den man ikke tåler og bare ta ham/henne som h*n er. Jeg pleier å gå ut av rommet når det koker litt og teller til ti. Så går jeg tilbake smiler igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2003 #8 Skrevet 23. desember 2003 Jeg nekter å feire jul med henne. Dama er ok, men jeg vil ha fred i jula. Må jo være hans valg om han har lyst! Innlegget er endret. Misty - mod.
nirvana Skrevet 26. desember 2003 #9 Skrevet 26. desember 2003 Jeg takler egentlig ikke svigerfar. Men det går greit om jeg lukker øyne og ører Det beste er kanskje å "gi blaffen" i den man ikke tåler og bare ta ham/henne som h*n er. Jeg pleier å gå ut av rommet når det koker litt og teller til ti. Så går jeg tilbake smiler igjen. Bytt ut 'far' med 'mor', så har du min situasjon slik den var i noen år. Svigermor ga meg så ørene flagret en gang hun var på snurr, det var den utløsende faktoren. Min daværende samboer stod passiv og hørte på at hun kritiserte hver minste ting med meg, det var vel det verste. Jeg forsøkte virkelig å lukke øyne og ører en stund, men det var slitsomt å late som hele tiden. *bli svett av å tenke på henne* :o
Gjest Snart 2-barns mor Skrevet 26. desember 2003 #10 Skrevet 26. desember 2003 Hva med å si til din samboer før dere møter familien at: I år orker jeg ikke krangel, og kommer til å be dere gå ut av rommet og diskutere der hvis dere setter i gang. Så sier du det samme til ditt familie-medlem. Hvis de begynner en diskusjon så kan du i steden for å gå i mellom be dem gå ut på kjøkkenet eller et annet sted å argumentere seg ferdig. Det er ikke så gøy å krangle hvis man ikke får "back-up" så kanskje de gir seg fortere, og i alle fall slipper dere andre å høre på og kan snakke om hyggeligere ting. Jeg synes dette er en rettferdig løsning. Du advarer i forkant så hvis de begynner å krangle er det deres valg og konsekvensene er satt på forhånd! Lykke til!
Anki1971 Skrevet 29. desember 2003 #11 Skrevet 29. desember 2003 Må jo være hans valg om han har lyst! Du så tydeligvis ikke hva hun skrev høyere opp om at mannen hennes ikke gikk overens med mora si..? Og hvem nekter egentlig mannen hennes å feire med mora si om det var det han ville? Hvis mannen min hadde foreslått å feire jul med stemora si, hadde jeg sagt at da fikk han gjøre det uten meg. Men det ville ikke sagt at han ikke fikk feire jul der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå