AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Jeg lurer på hva jeg som mann på 26 år trenger av hudpleieprodukter. Jeg har aldri brukt hudprodukter, men ser nå jeg begynner å få litt porer på nesen og huden virker tørr. Trenger jeg som mann serum, toner, rens osv? Er det nok med bare fuktighetskrem?
Ottar Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Jeg vil tro du vil kunne greie deg med: Matis Reponse Purete Intensive Purifying Serum 30ml + Matis Reponse Purete Shine Control Purifying Care Regulating Gel-Cream 50ml. Jeg bruker dette i allefall og i tillegg så bruker jeg som rens den til Md formulations. Jeg tar endel sol, derfor liker jeg Matis da disse produktene ikke er farlige å bruke i kombo med sol. Om jeg tar feil får noen arrestere meg
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Jeg vil tro du vil kunne greie deg med: Matis Reponse Purete Intensive Purifying Serum 30ml + Matis Reponse Purete Shine Control Purifying Care Regulating Gel-Cream 50ml. Jeg bruker dette i allefall og i tillegg så bruker jeg som rens den til Md formulations. Jeg tar endel sol, derfor liker jeg Matis da disse produktene ikke er farlige å bruke i kombo med sol. Om jeg tar feil får noen arrestere meg Det du ramser opp der er for jenter haha
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 Er det ingen som kan gi meg noen seriøse svar?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 Det du ramser opp der er for jenter haha Hæ? Kan ikke gutter bruke produkter jenter bruker? Jeg ville bare kjøpt en enkel krem, eventuelt en rens. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Matis er jo en kjemegod serie så du fikk jo et godt svar fra Ottar. Men du MÅÅÅ skaffe deg skrubben til MD formulations, den er gull verdt. Du kan handle på feelunique.com, det er en trygg side å handle fra. Link til feelunique: md formulations Face and Body scrub md formulations Facial Cleanser Sensitive skin Det står på flasken med skrubben at du kan bruke den hver dag, men ikke gjør det. Da overstimulerer du huden. 2-3 ganger i uken er nok. Om du vil ha toner: Decleor Aroma Cleanse Tonifying Lotion God fuktmaske: Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising mask Mot porer: md formulations the TEMPS Oil Control Refiner Min erfaring med denne er at den gjør de svarte prikkene mykere og lettere å klemme ut Når det gjelder hudkrem kommer det litt an på hvilken hud du har.. Har du kviser? Eller bare tørr hud?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Matis er jo en kjemegod serie så du fikk jo et godt svar fra Ottar. Men du MÅÅÅ skaffe deg skrubben til MD formulations, den er gull verdt. Du kan handle på feelunique.com, det er en trygg side å handle fra. Link til feelunique: md formulations Face and Body scrub md formulations Facial Cleanser Sensitive skin Det står på flasken med skrubben at du kan bruke den hver dag, men ikke gjør det. Da overstimulerer du huden. 2-3 ganger i uken er nok. Om du vil ha toner: Decleor Aroma Cleanse Tonifying Lotion God fuktmaske: Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising mask Mot porer: md formulations the TEMPS Oil Control Refiner Min erfaring med denne er at den gjør de svarte prikkene mykere og lettere å klemme ut Når det gjelder hudkrem kommer det litt an på hvilken hud du har.. Har du kviser? Eller bare tørr hud? Tusen takk for du tok deg tid å linke meg produkter også Ja jeg har tørr\sensitiv hud og store porer på nesen og litt på sidene av nesen. Tror det kommer av at jeg trener og må dusje 2 ganger om dagen. Har aldri påført noe som helst noen gang. De MD produktene har jeg lest mye om her, slik jeg har forstått det kan scrub og rensen der brukes uten fare for å få pigmentflekker om sommeren som noen er redde for her på forumet. Toner er for å bruke på porene ikke sant? Og en slik maske er det nødvendig for menn? Hvilket serum og krem bør jeg bruke?
andy capp Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Finnes gode produkter utviklet til menn og. Ta en tur innom et apotek og spør om råd.
Gjest Swarovski Skrevet 1. januar 2012 #11 Skrevet 1. januar 2012 MD scrub og rens kan brukes uten fare for pigmentflekker, siden de begge skal vaskes av ansiktet etter bruk. (skrubben ville jeg brukt maks 1-2 ganger i uken) Toner er endel av renserutinen, og påføres en bomullspad og sveipes over hele ansiktet. Toner er ikke alltid nødvendig. (f.eks. har ikke MD formulations toner med i sortementet sitt) http://www.hildechristina.com/hudpleie-for-dummies-del-2-toner Fuktmasken er veldig god for fuktfattig hud. Enten du er mann eller dame. (For min del funker den ikke så bra, og jeg foretrekker heller Green People vita min mask ) Serum og krem tørr jeg ikke spekulere i, men Ottar sine forslag høres jo bra ut. Decleor og Matis er begge gode merker. Men jeg tror flere reagerer på Decleor enn på Matis. Min sensitive hud er f.eks. ikke noe glad i Decleor.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #12 Skrevet 1. januar 2012 Finnes det noe bra prøvekit fra matis for sensitiv hud med porer? var veldig lite på feelunique.com av matis. Jeg lurer på om jeg kan bruke Matis Reponse Purete Intensive Purifying Serum 30ml + Matis Reponse Purete Shine Control Purifying Care Regulating Gel-Cream 50ml (som ottar linket til) i kombo med MD formulations? Så når sommerdagene kommer så bruker jeg bare md rens og scrub så fører jeg på matis purete care r gel, og til slutt matis purete shine control? Det er kun serumene til md som har syren ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #13 Skrevet 1. januar 2012 Du finner endel info her ang matis: http://www.dermanor.no/files/dermanor.no/Media/Matis/index.html Problemet er at jeg ikke synes noe om de produktene som er mot menn der... kan menn bruke det samme som jentene?
Miah Skrevet 1. januar 2012 #14 Skrevet 1. januar 2012 Er declor bedre en matis`? Spørs, begge er gode merker. Mange reagerer på Decleor grunnet fruktoljegreiene (husker ikke hva det kalles akkurat nå) som er i dem, og jeg er en av dem. Fikk irritert og nuppete hud. Men for de som ikke reagerer på dette er det fantastiske produkter. Finnes gode produkter utviklet til menn og. Ta en tur innom et apotek og spør om råd. Vet ikke om noen produkter fra apotek som er trygge når det gjelder ingredienser for både menn og kvinner. Gikk selv på en smell og brukte Vichy produkter en stund, var døden for huden. Finnes det noe bra prøvekit fra matis for sensitiv hud med porer? var veldig lite på feelunique.com av matis. Jeg lurer på om jeg kan bruke Matis Reponse Purete Intensive Purifying Serum 30ml + Matis Reponse Purete Shine Control Purifying Care Regulating Gel-Cream 50ml (som ottar linket til) i kombo med MD formulations? Så når sommerdagene kommer så bruker jeg bare md rens og scrub så fører jeg på matis purete care r gel, og til slutt matis purete shine control? Det er kun serumene til md som har syren ikke sant? Du kan fint kombinere MD med Matis, det er dette jeg gjør. Ønsker du å bruke serumet fra MD eller den fra Matis som du snakker om her? Ville bare ha valgt en av dem, MD sin er super til uren hud... og mye annet. Både MD sin rens, skrubb og serum inneholder glykolsyre - men du kan bruke rens og skrubb om sommeren uansett! Det at man ikke skal bruke glykolsyre om sommeren, handler om produkter med glykolsyre som ligger på huden. Noe som igjen betyr at du også kan bruke serumet fra MD om sommeren, men kun om natten. Husk at du ikke skal bruke MD sin skrubb hver eneste dag, men en - to ganger i uken. Problemet er at jeg ikke synes noe om de produktene som er mot menn der... kan menn bruke det samme som jentene? Tror ikke det er slik at alle produkter som ikke spesifiserer at de er for menn, ikke kan brukes av menn. Men menn og kvinner har nok litt uren hud. Om jeg ikke husker feil har menn litt tykkere og grovere hud, i tillegg til at de kan ha mer talgproduksjon.
Gjest Swarovski Skrevet 1. januar 2012 #15 Skrevet 1. januar 2012 Finnes det noe bra prøvekit fra matis for sensitiv hud med porer? var veldig lite på feelunique.com av matis. Jeg lurer på om jeg kan bruke Matis Reponse Purete Intensive Purifying Serum 30ml + Matis Reponse Purete Shine Control Purifying Care Regulating Gel-Cream 50ml (som ottar linket til) i kombo med MD formulations? Så når sommerdagene kommer så bruker jeg bare md rens og scrub så fører jeg på matis purete care r gel, og til slutt matis purete shine control? Det er kun serumene til md som har syren ikke sant? Dessverre har feelunique solgt ut mye av matis varene sine. Det ble sagt at de skulle få inn nytt i november, men det skjedde ikke. Så usikker på når det kommer inn nytt. Cheapsmells.com har endel matis produkter, men inventaret deres begynner også å bli utrensket, og jeg fant ikke dine ønsker der. Hvis jeg var deg, ville jeg dratt til nærmeste hudpleiesalong (som selger Matis, md og decleor) og få de til å sjekke huden din, og hvilke produkter som kan passe. Få hjem noen prøvepakninger, så slipper du å gjøre store bomkjøp. Ellers er jeg enig i alt Miah skriver over her
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #16 Skrevet 3. januar 2012 Tusen takk for du tok deg tid å linke meg produkter også Ja jeg har tørr\sensitiv hud og store porer på nesen og litt på sidene av nesen. Tror det kommer av at jeg trener og må dusje 2 ganger om dagen. Har aldri påført noe som helst noen gang. De MD produktene har jeg lest mye om her, slik jeg har forstått det kan scrub og rensen der brukes uten fare for å få pigmentflekker om sommeren som noen er redde for her på forumet. Toner er for å bruke på porene ikke sant? Og en slik maske er det nødvendig for menn? Hvilket serum og krem bør jeg bruke? Hei igjen. Det var jeg som svarte deg med linker til feelunique. Ang. fuktmaske så er det noe jeg absolutt anbefaler. Alle har bruk for en god maske enten de er menn eller kvinner, hud er hud Toner er mot porer ja. Jeg bruker alle de produktene som jeg linket til selv og er veldig fornøyd. Jeg har desverre ikke mye erfaring med Matis da produktene er vanskelig å få tak i. Men jeg kan anbefale denne kremen: A'kin White Tea & Aloe Vital Hydration Gel Creme. Den gir mye fuktighet men er veldig lett på huden og tetter ikke porene. Ang. serum så er det noe du kan vente med enn så lenge, det kan godt være at du ikke trenger det. Evt. kan du gå for md sitt serum på vinteren og la huden få "fri" om sommeren. Husk å ta tran, det smører huden fra innsiden og tilfører vitaminer som er bra for hud og hår. Svarte prikker som allerede har kommet kan du bare fjerne på en måte: Klem de ut. Deretter må du bruke gode produkter for å forhindre at de kommer tilbake. Men sorte prikker er vanskelig å bli helt kvitt. Om du du mener det er vedig ille og/eller skjemmende kan du ta en tur til fastlegen og be om et preparat som du smører på huden. Du kan bruke scruben og rensen fra md uten å bekymre deg for solen ja. Og forresten, bare sånn for å spore helt av; forsøk å kutte ned på dusjingen, du vasker huden din ihjel.
mari4ever Skrevet 4. januar 2012 #17 Skrevet 4. januar 2012 Finnes det noe bra prøvekit fra matis for sensitiv hud med porer? var veldig lite på feelunique.com av matis. Jeg lurer på om jeg kan bruke Matis Reponse Purete Intensive Purifying Serum 30ml + Matis Reponse Purete Shine Control Purifying Care Regulating Gel-Cream 50ml (som ottar linket til) i kombo med MD formulations? Så når sommerdagene kommer så bruker jeg bare md rens og scrub så fører jeg på matis purete care r gel, og til slutt matis purete shine control? Det er kun serumene til md som har syren ikke sant? Jeg ville kjøpt Matis serumet, KUN hvis du sliter med urenheter.Denne purete serien er for uren hud. siden du flasser av og har tørr hud, slikt du beskriver ( vil tro du har en typisk kombinasjonshud som er fuktighetsfattig og tørr noen plasser) Jeg vil ikke anbefale purete serien, hvis ikke du sliter med veldig fet hud. Hvis du vil ha en god dagkrem, gå for Matis sin herreserie som går under anti age. denne gir masse fuktighet og er tilpasset huden til menn. Hele serien til menn er veldig bra send meg en mail ang. hudtypen din så skal jeg hjelpe. jeg er utdannet hudpleier men ellers ser disse tipsene veldig gode ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå