Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nevn noen ting som gjør deg glad akkurat nå eller som får deg opp når du er litt deppa? :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venner på besøk, musikk, trening, god mat, en morsom film, rydde og vaske (hjelper mest hvis man er sint) og vite at folk setter pris på deg :)

Skrevet

Tanken på mine 2 Dutter som har en veldig fin hverdag. At tanken på stilstand er en illusjon og at selv dårlige ting forsvinner.

Og at alt har en årsag og at jeg har godtatt at jeg ikke nødvendigvis får å vite hva den er i dette livet. (Det betyr ikke at jeg ikke blir følelsesmessig upåvirket, klart jeg gjør, det hører til livet. Men at jeg i det 'overordnet' syn vet at det finnes en større makt enn meg som vet bedre enn jeg.)

Og at jeg kan leve lenge på noe som andre kanskje overser. At en liten fugl synger våraktig i desember, å slippe å skli rundt som Bambi på isen, å finne en 200-kroners seddel jeg hadde gjemt, å innse at min gutteklump også lytter til RHCP, at bli hentet på flyplassen og vedkommende kjører en omvei for å få meg hjem.

Det finnes ingen 'små' og 'store' ting vi gjør for hverandre. Alle burde bli satt lik pris på alene fordi det er noe vi gjør for hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Det å kunne slappe av uten forstyrrelse, kose med kjæresten, hører "jeg er glad i deg", se favorittserien på tv, være med bestevenninnene og en god del andre småting i hverdagen.

Skrevet

At jeg faktisk gleder meg til å begynne den vanlige hverdagen igjen neste uke og slipper å tenke på lekser og sånt. Det at jeg har tur til New York og tur med Statsraad Lehmkuhl, i 2012 som jeg gleder meg veldig til.

Når jeg er lei meg er en klem noe som får med hvertfall litt glad.

Skrevet

For meg er det en hengiven hund, men siden jeg ikke har hund blir det vel .. kjæresten? Jeg vet ærlig talt ikke, er jeg nede er det veldig veeldig lite som får meg opp igjen, desverre.

Skrevet

Lykken er helg eller ferie, hvor en kan se en god film, pleie seg selv med hjemmespa. Shoppe litt på byen, gå tur i skogen med hunden sin, og kose med kjæresten sin på alle måter :hjerte:

Skrevet

Moder jord - den fantastiske naturen, min dritkule pusekatt, gode venner og herlig musikk hjelper på når man er litt ekstra deppa.

Akkurat nå, når livet er ekstra kjipt, så gleder jeg meg så innmari til å komme tilbake til Norge i juni. Det hjelper også på at det snart er nyttår, for da er plutselig ikke hjemreisen like fjern lenger. Dessuten skal sommeren tilbringes i skog og mark og på festivaler! Det hjelper å ha noe å se frem til!

Skrevet

når jeg er deppa så hjelper det som regel med snus, sex and the city, kjæresten, kattungene eller musikk :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Akkurat nå: Til å se kjæresten igjen :rodmer:

Skrevet

Å kose med kjæresten, legge oss sammen og våkne sammen :rodmer:, ta en lang og varm dusj, høre en fin sang på full guffe, kjøre bil, sol, fuglekvitter, å slå noen i wordfeud :lur: , å bli satt pris på, å få bra karakterer, følelsen etter trening..

Skrevet

Når jeg sitter på bussen og en tilfeldig unge begynner å snakke med meg:)

Skrevet

Følelsen av myk, varm og malene kattekropp tett inntil meg.

Det er min beste medisin mot depresjon.

Skrevet

Blir så glad av å lese denne tråden jeg! Har hatt en dårlig dag, og derfor hjelper denne tråden spesielt godt akkurat nå :klem:

Skrevet

Å endelig, etter å ha gått og ventet og grublet hele dagen, få melding fra personen du begynner å bli forelsket i..

Var usikker på om han fortsatt var interessert, men nå kan jeg sove godt :rodmer:

Gjest just words
Skrevet

God kaffe, Male, danse I regnet, smågodt, stå på toppen av et fjell, sommerfugler, Mennesker som smiler, Havet og lyden av bølger, eller elvebrus Fuglekvitter, Å glede andre, Å klemme tantebarna mine, Farger, Å være med venner, Musikk (musikk kan faktisk gjøre meg glad på 10 sekunder,) Dele en god middag med noen. Å nyte årets første jordbær, lage snølykt, danse bare danse med gardinene igjen som en tulling… Å skrive (dagbok, dårlige dikt, tilfeldige tanker) Å kjøre motorsykkel, Oppleve nye plasser, Treffe nye mennesker, Elske, Se en ”feel good” film, Øl, en kveld på byen, Hjemmekos med vin (eller uten) Når noen jeg tror ikke husker meg eller har interesse av å si hei faktisk sier hei, være med typen, sitte nært inntil han uten å si noe uten å gjøre noe, men bare sitte der eller ligge der tett tett inntil han… Noe av dette ++++ mye mer kan gjøre at en litt små deppa dag blir bra igjen

• Liker 1
Skrevet

At jeg får være sammen med mannen min hver dag. :rodmer:

At det er rent og pent hjemme.

Å ta en varm dusj, eller være i varmt vann.

Senga miiii.

Trening

Sol

Dyr

Er nok mange flere ting som gjør meg glad.

• 2 uker senere...
Skrevet

Gjøre ting jeg liker.

Få klem.

Snakke med personer jeg liker godt.

Spille teater.

Mye her på folkehøgskolen:

Nye venner jeg har fått.

Rådgiveren vår som hjelper til om det er noe vanskelig.

Tanken på at vi skal på studietur til New York med klassen om under to uker.

Tanken på at vi skal på tur til Ornøyene med Statsraad Lehmkuhl. DET gleder jeg meg hvertfall til.

Muligheten til å gjøre ting jeg ellers sannsynligvis aldri hadde gjort.

Det at jeg har klart å utvikle meg.

Lærerne her som jeg har blitt godt kjent med og virkelig har blitt veldig glad i (på en helt annen måte en på vanlig skole).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...