Kahlan Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Vi står helt fritt til å velge tid for bryllupet vårt, og er da nå litt stuss på hva slags tid som egner seg best (sånn i forhold til selskap og fotografering og slikt). Noen som har noen tanker om det? Når har dere valgt?
Gjest Mahareth Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Vi hadde vielsen kl 12, og det synes jeg var tidlig. Jeg stod opp kl 6 for å ha tid nok hos frisøren. For mange av gjestene var det nok også litt tidlig, det var noen som hadde 15-20 mil å kjøre den dagen. Vi hadde ikke noe valg, da det var det eneste tidspunktet som var ledig den dagen vi giftet oss. Ift fotograf er det nok enklere å ha vielsen 12 eller 14. Bruden som skulle gifte seg 16 samme dag som meg, brukte også samme frisørsalong som meg. De skulle ta bildene før vielsen. Hvis du ikke ønsker at mannen din skal se brudekjolen før vielsen så velger du et tidligere tidspunkt. Ift selskapet, så betyr det ganske lite. Det som betyr noe er om det er lang tid mellom vielse og middagen. Hvis det er mer enn 2-3 timer så kan det være lurt å sørge for at gjestene har et sted å være i mellomtiden. Jeg var i et bryllup der det var 5 timer mellom vielse og middag. Da fikk gjestene komme til lokalet tidligere, og fikk benytte et annet rom. Der var det også satt frem snacks og drikke.
Gjest Doh Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Vi skal ha vielse klokka ett, har bedt til selskap klokka fire og middagen er klokka fem. Vi måtte ha det ganske tidlig for å ikke miste lyset under fotograferingen(gifter oss i februar). Men søstra mi gjorde akkurat det samme på sommeren, og da har man mulighet til å spise lunsj mellom kirken og middagen samtidig som det er nok tid til fotografering. Vi skal ha selskapslokalet åpent og servere noe snacks siden de færreste bor rett i nærheten
Gjest Solstråla88 Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Vi skal ha vielsen klokka 13.00, st.hans aften. Synes det er et greit tidspunkt og ha vielsen på. Lokalet vårt kommer til og være åpent fra rett etter vielsen, med servering av frukt, bær og snacks, så gjestene ikke sulter ihjel.
Niennas Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Vi hadde vielse 15.30. Den ble ferdig rundt 16.00, og middagen var 18.00. Vi hadde lokalet åpent rett etter vielsen, der gjestene fikk velkomstdrink og frukt. Det tok jo litt tid å si hei til alle etter vielsen, og ta bilder, samt å komme seg til lokalet (vi leide minibuss), men gjestene ventet nok ikke lenger enn en time før vi kom. Det negative var jo at middagen ble jo ikke ferdig før ganske sent, kakene ble ikke satt på bordet før 22.00 tiden, tror jeg.
ivorybride Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Vår vielse er faktisk ikke før 16.30. Vi skal gifte oss i Nidarosdomen og det var omtrent det eneste tidspunktet som var ledig hele sommeren 2012. Vi gjør det slik at gjestene drar rett til lokalet etter vielsen og får velkomstdrinker og litt å spise på mens vi tar bilder. Vi har ikke lyst til å ta bilder før vielsen da vi ønsker overraskelsesmomentet når jeg kommer inn i kirken. Vi antar at middagen vil starte kl. 19. For oss virker dette som en bra løsning da gjestene slipper å vente lenge mellom vielsen og middag (sååå utrolig kjedelig med lang ventetid).
Rødtoppen86 Skrevet 30. desember 2011 #7 Skrevet 30. desember 2011 Vår vielse var klokken 14.00. Synes det var akkurat passe, men 13.00 hadde vært helt greit det også. Ville ikke hatt noe tidligere eller senere enn de to tidspunktene. Godt å ha god tid på morgenen hvis man skal stelle seg hos en frisør, og godt at fotografering ikke skjer så sent at middagen starter altfor sent.
Anglofil Skrevet 30. desember 2011 #8 Skrevet 30. desember 2011 Vi hadde vielsen klokken 14.00 og det var akkurat passe. Mvh Yvonne
litleMeg Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Vi hadde vielsen kl 14. Middagen kl 17. Gjestene ankom lokalet rett etter vielsen og ventet der mens vi var hos fotograf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå