Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære kloke KG-damer

Jeg er en av de uheldige som ikke har fått igjen noe syklus etter ppille slutt - jeg har bare hatt 1 mensblødning (+ pille blødningen) siden jeg sluttet på pillene i for et halvt år siden. Så jeg aner ikke når jeg evt får neste blødning eller om jeg er blitt gravid. Tester for graviditet med billigstrimmel sånn ca hver 14 dag, bare får å ha litt kontroll på om jeg evt er blitt gravid

Nå til uken er vi (jeg og mannen) invitert med på hyttetur sammen med noen vennepar, bare komme oss litt vekk nå etter all julemaset. Saken er at dette er en hytte uten innlagt vann, og det frister LITE å få mensen (noe jeg sikkert klarer med min flaks) akkurat de dagene vi skal på denne hytten. Lurer på om jeg skal bruke Primolut-N (har liggende, som ikke er utgått på dato som jeg fikk før jeg startet på ppillene) for å utsette evt mens, selv om jeg ikke vet om jeg skal ha den. Hvordan vil dette evt påvirke syklusen (som jeg ikke har)? Har tenkt å ta en grav.test før jeg begynner på priomluten bare for å sjekke - er den positiv er det jo ikke noe vits å ta de.

Burde jeg høre med lege før jeg tar pillene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at Primolut N kickstarter syklusen, slik at du blir regelmessig igjen. Primolut N er behandlingsmiddel ved uteblitt menstruasjon, da ca 50% vil få en slik ettervirkning av pillene.

Men det kan også klusse det til ytterligere, og gjøre at hormonene dine bruker enda lengre tid på å komme i orden igjen.

Uansett skal du aldri ta reseptbelagte medikamenter uten at det er i samråd med lege, selv om du har de liggende fra før. Hør med legen din, sannsynligvis er dette en helt grei måte å sikre at du ikke får blødning på. (og kanskje med den hyggelige bivirkningen at menstruasjonen din kommer tilbake igjen).

Skrevet

Jeg har brukt Primulut-N til å "kickstarte" syklussen, så det er håp :)

Men ang. det å ta dem når du ikke vet om mensen kommer eller ei, vet jeg ikke. Jeg ville ha tatt en telefon til legen, bare sånn just in case. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...