Gjest hmrk Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Halvfjerds - 70 Firs - 80. IKKE halvfirs og fjerds! Spør og jeg skal svare. Så godt ogeller dårligt jeg kan :gjeiper: Kanskje det blir litt The Julekalender over det, hvem vet... Endret 30. desember 2011 av hmrk
Gjest henriett3 Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Hva om jeg sier at noe koster to og en halv fjerds da? :gjeiper: Endret 30. desember 2011 av henriett3
Gjest hmrk Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Hva om jeg sier at noe koster to og en halv fjerds da? :gjeiper: Hihi, da tror jeg vedkommende i kassa ser litt rart på deg... Rart er på dansk fint, hyggeligt. Kuvert er både konvolutt og kuvert på restaurant el lign. Parat - klar.
Gjest henriett3 Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Hihi, da tror jeg vedkommende i kassa ser litt rart på deg... Rart er på dansk fint, hyggeligt. Kuvert er både konvolutt og kuvert på restaurant el lign. Parat - klar. Heheh. Neida. Er halvt dansk selv, så jeg kan vel dette noen lunde.
Gjest PinkLeaf Skrevet 3. februar 2012 #5 Skrevet 3. februar 2012 Tøs og knus er vel noen av de artigste danske ordene jeg vet
hjertesukka Skrevet 3. februar 2012 #6 Skrevet 3. februar 2012 Jeg var så glad i ordet "sgudeilig", men så fikk jeg vite at det var et bannord. Hva betyr det egentlig?
bobbi Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 Jeg var så glad i ordet "sgudeilig", men så fikk jeg vite at det var et bannord. Hva betyr det egentlig? Det er ikke et banneord..."sgu" er noe Danskene bruker i stedet for da, feks, "det var da deilig" blir på Dansk "det var da sgu`deiligt"
Andreas8 Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Jeg var så glad i ordet "sgudeilig", men så fikk jeg vite at det var et bannord. Hva betyr det egentlig? s'gu er godt brukt dansk slang, men tja, det er vel banning for så vidt. Det er en forkortelse av "så gudsens".
Andreas8 Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Halvfjerds - 70 Firs - 80. IKKE halvfirs og fjerds! Spør og jeg skal svare. Så godt ogeller dårligt jeg kan :gjeiper: Kanskje det blir litt The Julekalender over det, hvem vet... De danske tallord (fra 50 og opp) er bygget opp rundt et snes (tjue). Halv tre's - 2.5 snes, altså, 50. tre's - 3x20. Og så videre.
Andreas8 Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 dette var i særeste laget for meg Gled deg over Jyllandsk i så fall... XD
hjertesukka Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 s'gu er godt brukt dansk slang, men tja, det er vel banning for så vidt. Det er en forkortelse av "så gudsens". Jeg ble fortalt at det betyr "pokker"- altså; pokker så deilig! Men uansett en forsterkelse av uttrykket. Artig tråd, forresten.
Gjest utoginn Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 Jeg ble fortalt at det betyr "pokker"- altså; pokker så deilig! Men uansett en forsterkelse av uttrykket. Artig tråd, forresten. Frambuesa
bobbi Skrevet 6. februar 2012 #14 Skrevet 6. februar 2012 Forresten er mitt favoritt uttrykk " Edermame" Skikkelig kraftuttrykk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå