Gelica Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Skal Woke i kveld og har tenkt å lage en egen woksaus med Kikoman som base. Vet det finnes mange ferdige woksauser, men de synes jeg ikke er spesiellt gode..... Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Du bruker ikke kikkoman som base, det du egentlig er ute etter er en mørk type ingefærsaUs. Miks like deler ketjap, kikkoman og østerssaus sammen med hvitløk, revet ingefær og sukker. brabra jaja
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Det lurer jeg også på TS, håper på noen gode forslag her:) 1
Gjest Lyh Skrevet 31. desember 2011 #4 Skrevet 31. desember 2011 Jeg pleier å ha soya saus, ingefær, hvitløk, chili, litt olje, sukker og appelsinjuice i min woksaus
andy capp Skrevet 31. desember 2011 #5 Skrevet 31. desember 2011 Jeg pleier å ha soya saus, ingefær, hvitløk, chili, litt olje, sukker og appelsinjuice i min woksaus Ligner på mitt utgangspunkt, men prøv å bytt ut appelsinjuice med lime, kjempegodt og gir enda mer østenpreg på maten.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Nå mener jeg ikke å kuppe tråden, men hva slags kjøtt/gr.saker og tilbehør bruker dere til denne sausen? Høres kjempegod ut og skal prøves ut:)
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Vi bruker alltid soyasaus, hvitløk, ingefær, karri og chili og sper med vann og maisenna. Nam! :-)
cleangal Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Jeg lager woksaus av soyasaus, fishsauce, sweet chili sauce (omtrent like mye av hver) og koriander (helst fersk, men tørket går bra det også). Passer til wok med fisk i.
Gjest Consensio Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Kikkoman som base høres ikke helt bra ut. Den er veldig salt og vil dominere noe voldsomt om man bruker mye av den. Selv tar jeg det jeg har i skapet bare. Som regel blir det østerssaus/fiskesaus, en liten skvett soyasaus, palmesukker og masse krydder. Av krydder så blir det ofte hvitløk, ingefær, wasabi, koriander (eeeelsker koriander og klipper gjerne opp en hel pakke og har oppi)
hilli Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Hvis jeg en sjelden gang woker (stir fry er vel mer korrekt på det jeg lager) så lager jeg en lignende saus som nevnt over soyasaus, vann krydder og maizena, men jeg bruker buljong i stedet for fiske- eller østerssaus. Det blir godt det og, jeg pleier ikke å ha fiske- eller østerssaus fordi jeg bruker det så sjelden at de bare går ut på dato.
Gjest fjosa Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Synes en skvett lime er digg sammen med sojasaus. Hvitløk, chilli og ingefær også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå