Gå til innhold

IHerb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen hær inne som bestiller varer fra iHerb?

Hvordan er det med toll, må man betale mye toll for varer over 200?

Hvor mye tar de i frakt og må man betale med kort når man bestiller?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toll er som ellers på netthandel, over 200 kr vil gi litt utgifter. Her er en kalkulator http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564 , også må du legge på 108 kr i avgift til posten. Altså best å bare holde seg under 200 kr. :gjeiper:

Merk deg at varen kan koste 198 kr, og frakten kan koste 300 kr for den del. Men frakten vil ikke regnes med da.

Frakten varierer med vekt og valg, men handler du for under 3 lbs kan du velge et billig alternativ. Men den metoden tar laang tid. Anbefaler DHL som gjerne blir på 20-30$, men da får du sporing og pakken på døren.

Skrevet

Toll er som ellers på netthandel, over 200 kr vil gi litt utgifter. Her er en kalkulator http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564 , også må du legge på 108 kr i avgift til posten. Altså best å bare holde seg under 200 kr. :gjeiper:

Merk deg at varen kan koste 198 kr, og frakten kan koste 300 kr for den del. Men frakten vil ikke regnes med da.

Frakten varierer med vekt og valg, men handler du for under 3 lbs kan du velge et billig alternativ. Men den metoden tar laang tid. Anbefaler DHL som gjerne blir på 20-30$, men da får du sporing og pakken på døren.

Tusen takk for utfyllende svar :)

Skrevet

Jeg bestiller all min hud, hår og kroppspleie på IHERB. Og masse mat og helsekost og...holder meg unna tabletter da tollen ofte er veldig interessert i pillene.. ;) Velger alltid billigeste fraktalternativ og holder meg under 200 kr. Pleier ta ca 2 uker å få varene. Digger den nettbutikken,masse flotte produkter til gode priser.r

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg kjøper så mye som jeg kan fra iHerb:

Shampo, balsam, kremer, såpe, mat, bakevarer, egghvitepulver, soya biter, byggflak, tofu, stevia, urte-te m.m.

Har f.eks. kjøpt fransk honning som koster halvparten av det den gjør på ICA. Har kjøpt c-vitamin og probiotics som koster en brøkdel av det det gjør her...

Liker også godt diverse brownie- og cookies-mix'er, som innholder mindre usunne saker enn det som er tilgjengelig her lokalt. Ja, og måltidserstattere (slankebarer), da.

Jeg holder meg også under tollgrensen på kr. 200. (Sjekk Tollvesenets kurs her: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO )

Utfordringen er å holde seg under iHerbs vektgrense på 3 eller 4 pounds, som koster hhv $3 eller $4, og gir billigste shipping. (Du ser vekten når du legger varene i handlekurven.) De lave shippingkostnadene er en av de tingene som gjør iHerb så unik. For ikke å snakke om gratisprøvene :biggrin:

Har kanskje bestilt i snitt 3 ganger i måneden i løpet av det siste året, men jeg har bare oppdaget en gang at en pakke er blitt åpnet for kontroll av Tollvesenet.

Og ja, du må betale med kort.

Vervekode fjernet

Bond, mod

Endret av Bond
Skrevet (endret)

Jeg shopper også til stadighet fra IHerb, og er superfornøyd med både kundeservicen deres og leveringstidene de har. Bestiller ganske ofte alt mulig derfra, og blir SÅÅÅ glad hver gang jeg får en pakke fra dem. Jeg bruker alltid den billigste shippingen, som koster 6$ (bestiller ikke til Norge), og selv om det kan være litt varierende hvor lang tid det tar før ting kommer frem, er det aldri noe problem å ikke ha sporing på pakken. :)

Kvaliteten på varene er upåklagelig. :) Også får man stadig vekk en liten overraskelse i pakken, og det er alltid like moro å se hva de sender med i tillegg til det som er bestilt. :)

Vervekode fjernet

Bond, mod

Endret av Bond
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Vervekode fjernet

Bond, mod

Husk å holde deg under 200kr grensa og velg billigste fraktmetode, happy shopping :hallo:

Endret av Bond
Skrevet

Legger merke til at jeg foreløpig er den eneste som ikke er anonym som har lagt ut rabattkode. :) Just saying!!

Skrevet

Minner på at det ikke er lov å poste rabatt/vervekoder som man selv tjener på.

Bond, mod

Skrevet

Jeg kjøper så mye som jeg kan fra iHerb:

Shampo, balsam, kremer, såpe, mat, bakevarer, egghvitepulver, soya biter, byggflak, tofu, stevia, urte-te m.m.

Har f.eks. kjøpt fransk honning som koster halvparten av det den gjør på ICA. Har kjøpt c-vitamin og probiotics som koster en brøkdel av det det gjør her...

Liker også godt diverse brownie- og cookies-mix'er, som innholder mindre usunne saker enn det som er tilgjengelig her lokalt. Ja, og måltidserstattere (slankebarer), da.

Jeg holder meg også under tollgrensen på kr. 200. (Sjekk Tollvesenets kurs her: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO )

Utfordringen er å holde seg under iHerbs vektgrense på 3 eller 4 pounds, som koster hhv $3 eller $4, og gir billigste shipping. (Du ser vekten når du legger varene i handlekurven.) De lave shippingkostnadene er en av de tingene som gjør iHerb så unik. For ikke å snakke om gratisprøvene :biggrin:

Har kanskje bestilt i snitt 3 ganger i måneden i løpet av det siste året, men jeg har bare oppdaget en gang at en pakke er blitt åpnet for kontroll av Tollvesenet.

Og ja, du må betale med kort.

Vervekode fjernet

Bond, mod

Hvilke måltidserstatninger bestiller du? Er det noen merker innen ulike matvarer du anbefaler? Det er så mye å velge i, jeg blir litt ør av iherb egentlig :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Noen som vet om det er en maksvekt når man bestiller med DHL eller UPS? Vet at det er en grense på ca 1.8 kg med airmail, men er det slik at det blir ekstrakostander hvis jeg bestiller varer som veier over dette med DHL/UPS?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...