AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #1 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har ikke vært i nettbanken på over ei uke pga juleferien, og jeg skjønner ikke stort nå. Har mistet litt oversikten, men i grove trekk: 22. desember betaler jeg 3000 kr med VISA-kortet mitt for leiebil hos AVIS. Beløpet ser ut til å forsvinne fra konto øyeblikkelig, uten at jeg er helt sikker på det. Men et par dager senere var det kun 500 kr igjen på kontoen, som var omtrent som forventet dersom leiebilen var betalt pluss noen andre småsummer som jeg ikke har helt nøyaktig tall på. I dag sjekker jeg nettbanken og er 3600 i pluss i forhold til hva jeg hadde forventet. Altså ikke samme beløp som jeg betalte hos AVIS, men litt høyere. Samtidig finner jeg ikke spor av AVIS-betalingen i nettbanken, heller ikke som reservert transaksjon. Hva skjer, tro? Reserverer de først et beløp for så å gi det tilbake igjen for så å trekke det på et senere tidspunkt? Skjønner ingenting her.
Armitage Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har ikke vært i nettbanken på over ei uke pga juleferien, og jeg skjønner ikke stort nå. Har mistet litt oversikten, men i grove trekk: 22. desember betaler jeg 3000 kr med VISA-kortet mitt for leiebil hos AVIS. Beløpet ser ut til å forsvinne fra konto øyeblikkelig, uten at jeg er helt sikker på det. Men et par dager senere var det kun 500 kr igjen på kontoen, som var omtrent som forventet dersom leiebilen var betalt pluss noen andre småsummer som jeg ikke har helt nøyaktig tall på. I dag sjekker jeg nettbanken og er 3600 i pluss i forhold til hva jeg hadde forventet. Altså ikke samme beløp som jeg betalte hos AVIS, men litt høyere. Samtidig finner jeg ikke spor av AVIS-betalingen i nettbanken, heller ikke som reservert transaksjon. Hva skjer, tro? Reserverer de først et beløp for så å gi det tilbake igjen for så å trekke det på et senere tidspunkt? Skjønner ingenting her. Dette har ofte skjedd meg også og jeg tror det kun er snakk om en teknisk feil i nettbanken. Det lureste er å ringe banken og høre.
She_Leiva Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 Jeg ville ikke satset på at de pengene var der. Du kan jo selvfølgelig løpe til nærmeste minibank å ta de ut mens de står der inne, men da vil du jo gå i minus med én gang feilen blir ordnet. Er sikkert bare litt stress i disse juletider. Såfremt du ikke ser noen INNSKUDD fra AVIS, så er det garantert at de kommer til å trekke de pengene, om det er der feilen han oppstått.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Du har ikke fått penger i julegave? Hvis ikke ville jeg ringt banken
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Ja, jeg har definitivt ikke tenkt å røre de pengene. Men jeg undrer meg bare veldig. Og HVIS det er som dere - og jeg - mistenker, nemlig at AVIS bare ikke har trukket beløpet ennå, hvor lang tid kan de vente? Jeg liker ikke å ha penger på konto som ikke er mine, for jeg er så distre at jeg fort kan finne på å bruke dem om det går lang tid og jeg glemmer hele greia. Men samtidig har jeg altfor dårlig råd til at jeg har lyst til å ringe AVIS og be dem skynde seg å trekke pengene. Må innrømme at jeg ikke er ærligere enn at jeg gladelig beholder pengene dersom en teknisk feil har gjort at de har "glemt" meg. Har ikke fått penger i julegave heller. Ingen ukjente innskudd i hele desember. Mulig nissen har vært snill med meg og bare lurt inn pengene på magisk vis. TS
Alison Skrevet 30. desember 2011 #6 Skrevet 30. desember 2011 Dette har ofte skjedd meg også og jeg tror det kun er snakk om en teknisk feil i nettbanken. Det lureste er å ringe banken og høre. Nei, det er ikke teknisk feil i nettbanken. Det som har skjedd er at Avis først reserverte beløpet (dekningskontroll). Reserverte transaksjoner blir automatisk borte etter noen dager hvis ikke det endelige kravet har blitt sendt til banken, noe det tydeligvis ikke har blitt gjort i ditt tilfelle. Når Avis etter hvert sender det endelige kravet til banken vil beløpet bli belastet kontoen din. Vær oppmerksom på at du må ha dekning på kontoen for dette beløpet, hvis ikke vil kontoen bli overtukket. Det er helt normalt at slikt skjer ved bruk av visadelen av kortet ved for eksempel leie av bil eller ved kjøp på internett.
kaprifolen Skrevet 31. desember 2011 #7 Skrevet 31. desember 2011 Nsb gjør samme greia omtrent hver gang jeg bestiller på nettet. Sykt irriterende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå