Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i mitt fjerde år i samme bedrift, men er uansett usikker på mye ang. nav og sykepenger. Jeg prøvde å finne info om dette på nett, men jeg fant ikke mye.

Saken er at for første gang i hele mitt arbeidsliv må jeg ta i bruk noe mer enn egenmelding. Og det siste året har jeg bar jobbet deltid, så jeg vet ikke hvordan de regner ut timene? Er det noe gjennomsnitt for de forrige mnd?

Siden jeg ikke har fastsatt timeantall kommer ikke min arb.giver til å sette opp noe, så jeg håper jo de ser på det jeg allerede har jobbet.

En annen ting - må jeg ta noe kontakt med nav selv?

Er helt grønn på dette, selv om jeg har jobbet i 10 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe, bare lever sykemelding til arbeidsgiver, så sender de den videre til nav etter 14 dager og samtidlig informasjon om hvor mye lønn du har fått.

Skrevet

Takk for svar. Men denne informsjonen om lønn, hvor langt tilbake gjelder den? For 6 mnd siden tjente jeg jo dobbelt-trippelt så my som nå, men hvis det kun gjelder for de seneste mnd er det helt greit også.. alt er bedre enn ingenting :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

hvorfor har du ikke fått noe info om dette fra legen? jeg fikk både papirer og beskjed om å sende det til nav da jeg fikk svineinflu. fikk 3 skjemaer. ett til meg, ett til arbeidsgiver og ett til nav. der fylte jeg selv ut hvor mange timer jeg jobbet i uka

Skrevet

hvorfor har du ikke fått noe info om dette fra legen? jeg fikk både papirer og beskjed om å sende det til nav da jeg fikk svineinflu. fikk 3 skjemaer. ett til meg, ett til arbeidsgiver og ett til nav. der fylte jeg selv ut hvor mange timer jeg jobbet i uka

Hvorfor vet ikke jeg. Får ringe henne over nyttår og høre ang det. Synes det blir vanskelig å fylle ut timer når jeg ikke har noe fast.. I nov og des har jeg jo jobbet mer enn de foregående mnd.

Skrevet

Jeg tror kanskje NAV bruker litt skjønn når det gjelder "unormale" ansettelsesforhold. Da jeg var sykmeldt og selvstendig næringsdrivende tok de et snitt av inntekten min de siste tre årene (pr år varierte inntekten med flere 100-tusen), noen ganger velger de ett år eller tre måneder. Ville nesten heller prioritert å høre med NAV framfor fastlegen om dette, jeg fikk i hvert fall ikke inntrykk av at min lege, som både er dyktig og grei, kunne noe særlig om slikt.

Skrevet

Jeg har pratet mer med arb.giver nå og de skulle ordne alt, og regner ut gjennomsnittstimene mine for 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...