Gå til innhold

Tatt generell studiekompetanse før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vet når man får studielånet i januar? Hvorfor må de begynne så forbanna seint i januar?!?! 23.jan :kjefte: Det står at man kan hente gjeldsbrevet ved skolestart, men jeg har alltid hentet sånne ting før. Da får jeg ikke utbetalt før den 24. da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar studiekompetanse ved sonans nå. Vet ingenting om studielånet. Men skolen er åpen fra 2 januar her hvor jeg går, undervisningen starter 9 januar. Fra 2 januar så er jo de i resepsjonen og rådgiver på skolen på jobb. Så de kan sikkert hjelpe deg.

Skrevet

Og vet når man får studielånet i januar? Hvorfor må de begynne så forbanna seint i januar?!?! 23.jan :kjefte: Det står at man kan hente gjeldsbrevet ved skolestart, men jeg har alltid hentet sånne ting før. Da får jeg ikke utbetalt før den 24. da?

Jeg vet ikke. Jeg har aldri opplevd det. Får det for det første rett i posten, og noen ganger så kommer det så tidlig som den 5 januar.

Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg har aldri opplevd det. Får det for det første rett i posten, og noen ganger så kommer det så tidlig som den 5 januar.

hvordan var det i august da? jeg fikk den 24. da må jeg vel bare vente til den 23.januar :sukk:

Skrevet

Jeg tar studiekompetanse ved sonans nå. Vet ingenting om studielånet. Men skolen er åpen fra 2 januar her hvor jeg går, undervisningen starter 9 januar. Fra 2 januar så er jo de i resepsjonen og rådgiver på skolen på jobb. Så de kan sikkert hjelpe deg.

nei, de kunne ikke hjelpe. selv om jeg hentet gjeldsbrevet en stund før, så hjalp det lite. fikk ikke før den 24. august nå i høst

Skrevet

Men det er jo litt annerledes på høsten enn i januar. På høsten så må de jo følge skolestart, for før det er du jo faktisk ikke student. Mens nå er du jo student, så vil tror det er veldig annerledes nå, og at det må være mulig å hente papirene på det før.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre som ikke bare tror, men vet?

Skrevet

Men kan du ikke bare ringe å spørre skolen, må da være mye enklere det. Da får du et klart svar på det du lurer på.

Skolen åpnet i går, det sitter noen i resepsjonen der på dagtid, så ikke noe problem å få tak i noen der mellom 9-15.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...