mydream Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Hei, jeg er ny her og lurer på å få litt hjelp av dere... Jeg vurderer nemlig sterkt å åpne en brudesalong. Hva er dere bruder opptatt av når dere velger sted? merker? service? beliggenhet? Hva bør jeg få med? Håper på mange svar Tusen takk
mydream Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #2 Skrevet 29. desember 2011 har dere vært i flere brudesalonger, hva var bra? hva var dårlig?
Conuren Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har vært i en. Grunnen til at jeg likte den var at damen som tok imot meg var svært hyggelig og kunne det hun drev med. Etter å ha sett på meg og snakket med meg i to minutter kunne hun fortelle meg hvordan jeg burde ha håret mitt og plukke ut kjoler jeg aldri ville trodd at jeg kledde, men som jeg så helt fantastisk ut i. Hun prøvde ikke å prakke på meg den dyreste kjolen, men hjalp meg virkelig å finne den jeg passet best i. Har du disse egenskapene ligger du godt an. Da hører folk om "salongen med hun flinke damen". Det var de jeg gjorde. Så henne på en messe og hørte hva folk sa om henne. Hun har et godt rykte. Rett og slett dyktig i faget sitt. 1
mydream Skrevet 1. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2012 tusen takk for svar:) flere med erfaringer?
Niennas Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 For meg er ikke merker eller beliggenhet (vel, det er en sannhet med modifikasjoner, salongen bør jo ligge relativt sentralt) noe å si, men service. Tror de fleste bruder har lyst til å føle seg som en prinsesse, og da er det viktig at du får dem til å føle seg slik også når de prøver "the dress" .
FruN Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Service er nøkkelen! Har vært innom to salonger, den ene hadde skikkelig dårlig service, hørte ikke på hva jeg ønsket, ga ikke mulige løsninger til det jeg ønsket, fant frem kjoler jeg sa jeg ikke likte/ønsket å prøve. Eks. takler jeg sjelden halterneck, og dama insisterte på at jeg MÅTTE prøve en! I tillegg stod hun å pratet voldsomt om å ha rett undertøy, noe hun og nevnte de hadde i butikken. Men å finne noe jeg kunne prøve, var vanskelig. Den andre salongen var behjelpelige med ALT! Selv om kjolen var kjøpt i den endre salongen.. (ikke kjolens feil at den hang der..)
Amens Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Jeg ønsker god service av noen som kan dette med kjoler. Jeg ønsker å ha tilgang til kjoler i forskjellige prisklasser. Her i byen koster alle mellom 10000,- til 15000,- som jeg synes er i stiveste laget. Nå skal de sies at de som er her i byen har vert her i mange år og har vekdig flink folk som jobber der^_^
Lyra Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Service har myyyye å si. Samme med kunnskap, skal man jobbe i brudesalong bør man ha øye for hva som kler den enkelte samtidig som de skal ta hensyn til brudens ønsker. Jeg har vært i salonger der de ansatte kun har spurt hva jeg ville ha og hadde ingen forslag eller meninger å komme med. Syns de skal ha litt å komme med når det er dem som har erfaring innenfor emnet, min erfaring begrenser seg til å se hva som er fint på nettet. Liker bedre de som først spør hva jeg kan tenke meg og ut fra det kna komme med forslag. Jeg syns også det er viktig med størrelsevariasjon så bruder som bruker str. 46 såvel som 36 kan få prøve kjoler. Og at ALLE brudene får samme service, uansett hvor "vanskelig" hun må være å finne en kjole til. Det å ha et godt utvalg er jo også viktig, særlig da å ha et utvalg av litt forskjellige stiler så mange kan finne noe de liker. Sååå moro å starte brudesalong da, lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har vært i èn brudesalong, og jeg har utrolig dårlig erfaring med akkurat den. Jeg har albinisme, altså jeg er veldig blek i huda. I tillegg er jeg utenlandsk og har mandeløyner. Det forbinder man gjerne med litt mørkere hud. Damen i butikken sukket og bar seg noe VOLDSOMT over hvordan i all verden hun skulle finne en hvitfarge jeg ville se bra ut i. Hun mente jeg så ut som et lik i alle brudekjolene... Jeg fikk prøve en kjole som tydeligvis var litt for liten. Da kom hun med "Jaja, de aller fleste slanker seg litt før bryllupet. Det er kanskje noe du også burde vurdere...". Akk ja, jeg som veier 40 kg og som har slitt med anoreksi siden jeg var 12... Det visste jo ikke hun så det er jo greit nok, men å si det i det hele tatt til en som er pitteliten fra før av. Blir en stund til neste gang jeg går i brudesalong.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har vært i èn brudesalong, og jeg har utrolig dårlig erfaring med akkurat den. Jeg har albinisme, altså jeg er veldig blek i huda. I tillegg er jeg utenlandsk og har mandeløyner. Det forbinder man gjerne med litt mørkere hud. Damen i butikken sukket og bar seg noe VOLDSOMT over hvordan i all verden hun skulle finne en hvitfarge jeg ville se bra ut i. Hun mente jeg så ut som et lik i alle brudekjolene... Jeg fikk prøve en kjole som tydeligvis var litt for liten. Da kom hun med "Jaja, de aller fleste slanker seg litt før bryllupet. Det er kanskje noe du også burde vurdere...". Akk ja, jeg som veier 40 kg og som har slitt med anoreksi siden jeg var 12... Det visste jo ikke hun så det er jo greit nok, men å si det i det hele tatt til en som er pitteliten fra før av. Blir en stund til neste gang jeg går i brudesalong. Glemte forresten å nevne at hun mente det så utrolig unaturlig ut å ha mandeløyner og være så blek. Ja, det var jeg jo ikke klar over fra før av liksom. Tror hun ikke syntes jeg passet å ha brudekjole i det hele tatt
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #11 Skrevet 1. januar 2012 Hei, jeg er ny her og lurer på å få litt hjelp av dere... Jeg vurderer nemlig sterkt å åpne en brudesalong. Hva er dere bruder opptatt av når dere velger sted? merker? service? beliggenhet? Hva bør jeg få med? Håper på mange svar Tusen takk Har både-og erfaringer med dette ...: - BRA og VENNLIG service - Ingen sleivbemerkninger om vekt etc... - Ærlighet når man spør om hva man kler.. - Unngå: "Den er såååå fin, den har jeg selv"-kommentarer ,bare vær ærlig, og "down to earth". Fortell hvorfor vedkommende kler/ikke kler plagget. - La kunden prøve så mange kjoler vedkommende vil uten kommentarer som "skal du prøve hele butikken eller?" - La kunden få den tiden hun trenger. - Respekter kunden som har bestilt time, ikke ekspeder alle andre mens hun trenger hjelp til av/påkledning - Vær også åpen for drop-inn prøving!(enkelte dager /timer i uka) Viktig!Ikke alle som bor i byen, og som har anledning til å komme igjen senere! - Vær mer enn 1 pers på jobb! - La venner/forlover få hjelpe til med kjolen om bruden er mer konfortabel med det..
Gjest Adriane Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har vært i en. Grunnen til at jeg likte den var at damen som tok imot meg var svært hyggelig og kunne det hun drev med. Etter å ha sett på meg og snakket med meg i to minutter kunne hun fortelle meg hvordan jeg burde ha håret mitt og plukke ut kjoler jeg aldri ville trodd at jeg kledde, men som jeg så helt fantastisk ut i. Hun prøvde ikke å prakke på meg den dyreste kjolen, men hjalp meg virkelig å finne den jeg passet best i. Har du disse egenskapene ligger du godt an. Da hører folk om "salongen med hun flinke damen". Det var de jeg gjorde. Så henne på en messe og hørte hva folk sa om henne. Hun har et godt rykte. Rett og slett dyktig i faget sitt. Kan du være så snill å fortelle hvilken salong dette er? (Iallfall om den er relativt sentralt på Østlandet ) Evt send meg en PM med info, om det er sånt man ikke får lov å legge ut her? Akkurat en sånn person vil jeg gå til når jeg skal finne meg kjole Til TS: Jeg har ikke vært i brudesalong ennå, men for meg er service og kunnskap utrolig viktig. Samt stort utvalg av forskjellige kjolestiler og størrelser. Lykke til med planene!
Tillie Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 Dette er viktig: - God hjemmeside med mulighet for å bestille prøvetime - Kjoler i flere prisklasser - Selskapskjoler i brudebutikken, slik at den som er med bruden også kan prøve (mye morsommere) - Smakfull innredning (enkelt, men pent + god nok plass til å prøve!) - Gode speil (Helst slik at man kan se kjolen man prøver fra alle vinkler) - Tilbehør ... Og selvfølgelig god service, som nevnt ovenfor. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå