AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Hei! Jeg hadde eksamen i et finansfag for en månedstid tilbake Så kom jeg bare til å lure på en ting. en av oppgavene var å regne ut forskjellige ting, som f.eks. utbetalinger osv. I en av oppgavene var det f.eks. tall i millioner, f.eks. 30 000 000. I regnskapet var det skrevet forkortet som f.eks. 30 000. I løsninger skrev jeg det også forkortet. Håper ikke jeg får minus eller trekk for det.... hm..
Horge Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 I regnskap med store tall, så skriver man gjerne "tall i tusen", eller sågar "tall i millioner". Dette gjør man både for at tallene skal bli enklere å lese, pluss at man i tillegg får en avrunding på kjøpet (det blir jo automatisk rundet av til nærmeste hele tusen). Selv om det mange ganger er helt åpenbart at tallene er i hele tusen, så er det fremdeles en god vane at man alltid oppgir dette på en tydelig måte ved siden av tabellen. En annen vanlig forkortning på store tall er å skrive tre nuller som en '. Altså at 33' = 33.000, og 33'' = 33.000.000. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå