Gjest PinkLeaf Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Jeg kjøpte en amazonasrot for en tid tilbake, men vurderer nå å bytte den ut. Den farger nemlig veldig av i vannet, jeg tror kanskje jeg ble lurt I butikken, for det virker ikke som den tåler å ligge vann.. Jeg tok den ut ved denne ukas vannbytte, men nå føler jeg noe mangler inni der.. Fisken var nemlig glad i å "sove" under den!
Solheim Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Jeg kjøpte en amazonasrot for en tid tilbake, men vurderer nå å bytte den ut. Den farger nemlig veldig av i vannet, jeg tror kanskje jeg ble lurt I butikken, for det virker ikke som den tåler å ligge vann.. Jeg tok den ut ved denne ukas vannbytte, men nå føler jeg noe mangler inni der.. Fisken var nemlig glad i å "sove" under den! Jeg vannet min rot i en bøtte noen dager, til den ikke lenger farget vannet. Litt kjedelig med lurt :-)
Crazyparrotwoman Skrevet 30. desember 2011 #3 Skrevet 30. desember 2011 det er helt normalt at roten farger vannet. butikken har IKKE lurt deg =) roten vil med tid slutte å farge av, liker du ikke at den farger kan du "vanne den ut" med å ha deni en bøtte og nytte vann hyppig en periode.
Gjest PinkLeaf Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Så smarte dere er! Jeg skrubbet den bare litt før jeg la den i, nemlig. Det er forresten mangroverot jeg mente, ikke amazonas.. Men nå skal den i en bøtte, og farge fra seg! Pappa mente jeg burde la den farge av, siden jeg har kampfisk som er vant med grumsete vann, men er litt skeptisk. Jeg vil jo at fisken skal trives, men det finnes jo grenser.. Det skal jo se sånn nogenlunde rent ut oppi der også!
Solheim Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Så smarte dere er! Jeg skrubbet den bare litt før jeg la den i, nemlig. Det er forresten mangroverot jeg mente, ikke amazonas.. Men nå skal den i en bøtte, og farge fra seg! Pappa mente jeg burde la den farge av, siden jeg har kampfisk som er vant med grumsete vann, men er litt skeptisk. Jeg vil jo at fisken skal trives, men det finnes jo grenser.. Det skal jo se sånn nogenlunde rent ut oppi der også! ja det er samme rota som jeg har. Domt de ikke sa noe på butikken når du kjøpte den. jeg tror kampfisken blir mest fornøyd når rota er "ren"
mrs.farenheit Skrevet 31. desember 2011 #6 Skrevet 31. desember 2011 Med mindre du synes det er veldig stygt, ville jeg bare latt den farge ut, kampfisken har nok ikke noe i mot det, og det er ikke farlig. Men, røtter har en tendens til å senke PH. Har selv corydoras og skulle gjerne hatt brunere vann, i deres naturlige habitat er vannet slik;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå