AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Del Skrevet 29. desember 2011 Fikk en del tektmeldinger med ønske om God jul. Kunne ikke falle meg inn å sende en tekstmld,da ringer jeg til de som jeg ikke sender kort til. Syns det blir veldig upersonlig. Samme med mail. Vi skriver julekort hvert år. I år sendte vi 20 kort. Syns det er litt høytidstund og skrive kort. Kjøper fine og koselige kort. Jeg sender omtrent til de samme personene hvert år,noen av de får vi kort fra også. I år synes jeg julekortene var så mere fine enn året før. Sender dere julekort? Får dere mange? Lager dere kortene selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 29. desember 2011 #2 Del Skrevet 29. desember 2011 Nei, nei og nei. ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 29. desember 2011 #3 Del Skrevet 29. desember 2011 Vi sendte en del julekort tidligere, men siden de vi sender til ikke gidder å sende tilbake, så bryr vi oss ikke lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. desember 2011 #4 Del Skrevet 29. desember 2011 Sender ikke julekort og har fått et par. Jeg synes det er like greit å bare ønske god jul via tekstmelding, er ikke glad i å prate i telefonen, og jeg gidder ikke å lage julekort. Jeg er bare ikke den typen. Kanskje når jeg får barn så blir det annerledes. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 29. desember 2011 #5 Del Skrevet 29. desember 2011 Har fått et par gode gammeldagse julekort av gamle tanter, + to stk av typen "barnebilde-julekort". Personlig bryr jeg meg ikke, sender kanskje en takk på sms da dette er folk jeg ser et par ganger i året. Kunne aldri falt meg inn å sende julekort, jeg synes det er litt gammeldags:p Så jeg er nok en av de som sender en God jul-sms Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. desember 2011 #6 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg synes julekort er superkoselig, og helt siden jeg flyttet hjemmefra har jeg sendt egne julekort Tidligere den "gamle" typen med bilde av nisser/snemenn etc på, men etter jeg fikk barn bestiller jeg med bilde av barna på. I år sendte vi ca 40 julekort, og jeg har fått i overkant av 20. De fleste jeg har fått er fra andre barnefamilier med bilde av barna på + et par stk julebrev fra onkler/tanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #7 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg synes det er koselig og mer personlig å få et julekort i postkassa enn å få en sms. Selv sendte jeg ingen i år. Kom så langt som å kjøpe frimerer, men resten fikk jeg ikke til. Jeg har sendt noen personlige hilsner på sms, mail og FB. Det var det jeg fikk til i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 29. desember 2011 #8 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg synes julekort er veldig hyggelig og mye mer personlig enn en SMS eller en hilsen på mail. Før sendte jeg håndlagete kort, men etter at gode fotokort med eget design har blitt tilgjengelig har jeg benyttet meg av den muligheten siden jeg er en ivrig hobbyfotograf og brukte mye bilder på kortene mine før også. Spesielt til mennesker som har gjort noe spesielt for meg i året som har gått, synes jeg det er god skikk og bruk å sende julekort. Selv sender jeg vel ca. 20 - 30 kort og får mellom 10 og 20. Og litt ekstra oppmerksomhet til noen i form av å skrive noen ord på et kort, sette på frimerke og faktisk sende det synes jeg aldri bør bli gammeldags! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest just words Skrevet 29. desember 2011 #9 Del Skrevet 29. desember 2011 Sender dere julekort? Får dere mange? Lager dere kortene selv? Nei, nei og nei. Får noen julekort av søsken m barn og et julekort av onkler. Og i år et av en hund med nissehue,( noe harry etter min mening..) jeg er mer sms type, og synes det er helt greit med meldinger og mail Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #10 Del Skrevet 29. desember 2011 Sendte ca 15 i år og har fått 10, syns det er en koselig ting å gjøre i adventstida så kommer nok ikke til å slutte med det første heller Får de laget med eget bilde på og så skriver jeg en hilsen på dem i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 29. desember 2011 #11 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg bryr meg ikke om det er julekort, sms, mail, eller facebook hvis jeg hadde hatt. Hadde vært koselig uansett hvilket "media" man brukte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei Skrevet 29. desember 2011 #12 Del Skrevet 29. desember 2011 Ja - nei - ja Jeg sender julekort, fikk noen sms'er fra de hvor de skrev takk for kortet og god gul godt nyttår, det er koselig syns jeg. Det som ikke er så koselig er de som ikke sier en DRITT! Var hos svigerfamilien i julen, hadde sendt til de og besteforeldrene, bare for å ønske god jul og fordi jeg vet at besteforeldrene er alene og kanskje syns det er hyggelig med kort. Men hørte ingenting, kortene var hjemmelaget også. Vet ikke om de kom frem en gang, gidder jo ikke spørre om det bare for å få oppmerksomhet rundt det. Noen venninner jeg sendte til har jeg møtte før julaften for å utveksle julegaver, og da sier de jo "takk for kortet". Er ikke mer som skal til. Neste år tror jeg at jeg sender et kort til meg selv. punktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #13 Del Skrevet 29. desember 2011 Syns bare det er teit å sende sms. Men greit nok. De som sender på julaften er bare irriterende, da har jeg 100 ting å gjøre, så må jeg drive å svare på en masse "ønsker deg og dine en god jul". Har folk så lite å gjøre på julaften at de sitter og sms'er til fjerne venner og slektninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 29. desember 2011 #14 Del Skrevet 29. desember 2011 Syns bare det er teit å sende sms. Men greit nok. De som sender på julaften er bare irriterende, da har jeg 100 ting å gjøre, så må jeg drive å svare på en masse "ønsker deg og dine en god jul". Har folk så lite å gjøre på julaften at de sitter og sms'er til fjerne venner og slektninger? Jepp. Har tid til et par sms. Tar ikke så lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. desember 2011 #15 Del Skrevet 30. desember 2011 Jepp. Har tid til et par sms. Tar ikke så lang tid. Tror du kan spare deg det også hvis tiden er så knapp! Bare tåpelig og irriterende i mine øyne. Med mindre du er svært ensom og trenger bekreftelse akkurat når alle andre er i ferd med å feire jul da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 30. desember 2011 #16 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Tror du kan spare deg det også hvis tiden er så knapp! Bare tåpelig og irriterende i mine øyne. Med mindre du er svært ensom og trenger bekreftelse akkurat når alle andre er i ferd med å feire jul da.. Ja, du skjønner.. Egentlig vil jeg ringe dem! Men tenkte at det kanskje er litt frekt. Men tror jeg skal gjøre det neste jul.. jeg er jo tross alt ganske ensom.. =( Helt ærlig så har jeg ikke tenkt på at det kan være irriterende å få mld på julekvelden. Så fra nå av takker jeg 1.juledag. Edit: skrivefeil. Endret 30. desember 2011 av Mortem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 30. desember 2011 #17 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg lager julekort selv, og sender til rundt 20 stk. hvert år. Det er blitt en tradisjon som jeg synes er koselig. Jeg får ikke tilbake fra alle, og ikke alle kommer på å takke heller, men det gjør ingenting for jeg vet det blir satt pris på likevel. Et år lot jeg være og da ble det litt oppstandelse, spesielt blandt "ungdommene mine" (tantebarna). Adventstiden ble visst ikke helt det samme uten julekortet fra tante. Så da er det bare å holde tradisjonen gående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #18 Del Skrevet 30. desember 2011 Tror du kan spare deg det også hvis tiden er så knapp! Bare tåpelig og irriterende i mine øyne. Med mindre du er svært ensom og trenger bekreftelse akkurat når alle andre er i ferd med å feire jul da.. Syns selv det er irriterende. Ikke alltid mobilen står på. Er jobbtlf,så når jeg har fri,så slåes den av. Hvis man er venner,så kan man ringe hverandre og ønske god jul. Synd at tradisjonen med julekort forsvinner. Dessuteen trodde jeg det var litt "harry" at voksne folk sitter og taster God jul på tlf. Noen ønsker god jul på fb,mange er ute av fb i lange tider. Skal man bruke tekstmld,fb,så fjerner vi oss fra hverandre. Ser det har komt inn ønske om godt nyttår på fb til meg,den er ikke personlig. Samme il alle sammen. Samme tegning/bilde finnes på flere hundre brukere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
somla Skrevet 30. desember 2011 #19 Del Skrevet 30. desember 2011 sender julekort til noen,sender aldri sms julehilsninger,svarer heller aldri på dem.Sender i romjulen kor til dem jeg har fått gave av og takker for det jeg har fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå