Gabler Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Hei alle sammen! Jeg har et lite spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe med. Jeg og min kjære leier leilighet og deler husleia 50/50 hver månede. Vi får hver månede en ny giro, og det bruker å være slik at jeg betaler og han gir meg det han skylder etterpå. Men så lurer jeg, går det an at vi begge deler på regningen, slik at jeg betaler halvparten av regningen i min nettbank, så betaler han den resterende halvparten i sin nettbank?:)Det ville jo strengt tatt blitt mye mer praktisk og enkelt for vår del.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Hei alle sammen! Jeg har et lite spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe med. Jeg og min kjære leier leilighet og deler husleia 50/50 hver månede. Vi får hver månede en ny giro, og det bruker å være slik at jeg betaler og han gir meg det han skylder etterpå. Men så lurer jeg, går det an at vi begge deler på regningen, slik at jeg betaler halvparten av regningen i min nettbank, så betaler han den resterende halvparten i sin nettbank?:)Det ville jo strengt tatt blitt mye mer praktisk og enkelt for vår del. Det går sikkert bra, men da må de som sender ut regningen ordne slik at det blir sendt ut to regninger.
Fanta Exotic Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Jeg skjønner ikke hvordan dette blir enklere. Det er vel ett fett for samboeren din om h*n overfører til deg eller til huseieren.
Gjest badeand1 Skrevet 29. desember 2011 #4 Skrevet 29. desember 2011 Er det ikke enklere hvis samboeren din automatisk tar trekk fra kontoen med beløpet og sender til deg? Sånn..hva heter det da.. -_- Forfallsregister. At hver mnd blir det gjort trekk automatisk fra hans konto til din. Da slipper han å logge på nettbanken for å øverføre ti ldeg siden det går automatisk.
Gabler Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2011 Husleien varierer fra månede til månede ettersom vi betaler for hvor mye vi bruker vaskemaskinen hver enkelt månede, så om det trekkes automatisk vil det ikke bli riktig hver månede:)
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Det går sikkert bra, men da må de som sender ut regningen ordne slik at det blir sendt ut to regninger. Det trengs da ikke. Så lenge man har riktig kontonummer så kan man jo bare betale som en passer. Det jeg ville ha syntes var litt vanskelig er at jeg ikke hadde hatt kontroll på om hele husleia var betalt. Ene og alene at om det blir tull fra partnerens side så får du ikke vite om det før du har en forbanna huseier på tråden. Man står jo som ansvarlig for husleia så sant man står på leiekontrakten.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #7 Skrevet 29. desember 2011 Det trengs da ikke. Så lenge man har riktig kontonummer så kan man jo bare betale som en passer. Det jeg ville ha syntes var litt vanskelig er at jeg ikke hadde hatt kontroll på om hele husleia var betalt. Ene og alene at om det blir tull fra partnerens side så får du ikke vite om det før du har en forbanna huseier på tråden. Man står jo som ansvarlig for husleia så sant man står på leiekontrakten. Jeg får i alle fall feilmelding om jeg forsøker å betale feil beløp til et kid-nr men...
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #8 Skrevet 29. desember 2011 Det har jeg aldri opplevd. Hverken som betaler eller på jobb hvor mange betaler med kid og dropper ørebeløpet. Ingenting i veien for at du kan betale uten kid da. Lurt å skrive på referanse om hva det dreier seg om. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #9 Skrevet 29. desember 2011 Noen har kontroll i KID slik at man ikke kan betale annet enn den summen som er oppgitt på fakturaen. Hva med at dere betaler annenhver måned? Og så det som blir i differanse pga. vaskemaskinbruk kan den ene betale mer i mat den mnd. Feks.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #10 Skrevet 29. desember 2011 Hei alle sammen! Jeg har et lite spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe med. Jeg og min kjære leier leilighet og deler husleia 50/50 hver månede. Vi får hver månede en ny giro, og det bruker å være slik at jeg betaler og han gir meg det han skylder etterpå. Men så lurer jeg, går det an at vi begge deler på regningen, slik at jeg betaler halvparten av regningen i min nettbank, så betaler han den resterende halvparten i sin nettbank?:)Det ville jo strengt tatt blitt mye mer praktisk og enkelt for vår del. Enn om du overførte din del på hans konto hver mnd,eller han gjorde det tild deg
kaprifolen Skrevet 31. desember 2011 #11 Skrevet 31. desember 2011 Om partner betaler halve regningen til deg med melding eller til huseier med kidnr er vel ett fett? Faktisk lettere å slippe kidnr? Skjønner ikke hvorda det skal bli enklere eller mer praktisk??
Surriball Skrevet 31. desember 2011 #12 Skrevet 31. desember 2011 Vi har opprettet en egen konto (i min bank, men det er jo samme hvem sin det er. Hos oss er det bare min bank som har kontor i denne byen) som vi overfører husleiepenger til hver måned, og så trekkes husleia med avtalegiro fra den kontoen. Enkelt og greit!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #13 Skrevet 31. desember 2011 Jeg har et lite spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe med. Jeg og min kjære leier leilighet og deler husleia 50/50 hver månede. Vi får hver månede en ny giro, og det bruker å være slik at jeg betaler og han gir meg det han skylder etterpå. Men så lurer jeg, går det an at vi begge deler på regningen, slik at jeg betaler halvparten av regningen i min nettbank, så betaler han den resterende halvparten i sin nettbank?:)Det ville jo strengt tatt blitt mye mer praktisk og enkelt for vår del. Nei, dette er ikke ok med mindre det er avtalt med utleier. Det kan fint skape kluss og forvirrelse for mottakeren, avhengig av hvordan deres system er lagt opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå