Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en del tråder om penger i forbindelse med stebarn. Og det får meg til å lure, dere som har samboer eller er gift har dere felles økonomi eller er det dine og mine utgifter og dine og mine penger. Også dere uten stebarn inne i bildet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi dine og mine barn. Tenåringer og 6 tilsammen. Vi har adskilt økonomi. Betaler fellesutgifter og mat sammen. Det vi har til overs går til private utgifter som bl.a. har med egne barn å gjøre. Vi har bare bodd sammen i 2 år og vi har så ulikt i utgifter og prioriteringer når det gjelder barn så da er det greit med adskilt økonomi. Vi eier heller ikke hus sammen.

Skrevet

Her er det dine og våres barn. Ham betaler for sine barn og vi for vårt. Vi har et ganske forskjellig syn på hvordan enkelte utgifter skal brukes

Skrevet

Vi har mine og dine penger i hver sin konto som tilsammen utgjør våre penger. Vi har fordelt faste utgifter, fordelt utgifter til mat og det som er igjen disponerer vi selv med. Når det er behov, overfører vi penger til hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Vi fikk felles økonomi da jeg ble gravid:) Nå er hun 1år og 2 mnd, og felles økonomi går fortsatt veldig bra! Nettopp kjøpt oss hus, og da er det iallefall greit å ha felles økonomi. Alt kommer inn på samme kontoen:)

Skrevet

Vi hadde felles økonomi, fungerte heller dårlig da vi hadde forskjellige syn på hva som var viktig. Han ville kjøpe spill og elektrisk utstyr, jeg ville reise.

Skrevet

Her er det felles økonomi og slik har det omtrent alltid vært. Vi eier hus, hytte, båt og bil sammen, og det blir dermed en selvfølge at økonomien og er felles.

Skrevet

Her har vi delt økonomi, jeg eier boligen og har to barn fra før. Samboer betaler litt husleie og vi betaler inn penger til en matkonto.

Skrevet

Vi er gift og har 1 barn, ingen særkullsbarn. Har felles økonomi, vi har ganske likt syn på pengebruk og det fungerer veldig greit for oss.

Skrevet

Har delvis felles økonomi. Dvs. overfører deler av lønna til felleskonto som går til felles utgifter (boliglån, billån, diverse faste rekninger som straum, tvlisens), og resten av lønna disponerer me sjølv. Overfører forskjellig beløp i forhold til lønna.

Skrevet

Felles, har hatt fra dag én. Helt uproblematisk, men så har vi veldig lik syn på hva som skal prioriteres. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...