Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter div. tråder her inne,så er jeg litt forundret over folk.

Noen sitter på sannheten om folk som er sykemeldt er snyltere.

Noen går på dagpenger uten å ha rett til det. Snyltere.

Er det virkelig slik folk ser på meg?

Etter skrantene helwse en tid,ble jeg arb.ledig etter mange år. Gikk tre mnd ledig. Har vært i dialog med Nav osv.Søkt på alt som er.

Så svikter helsen mere,uten å utdype det her,så ender det opp i 100 % sykemelding.Vært sykemeldt i tre mnd nå.

Jeg er fortvilt,syk,ikke jobb. Så i denne situasjonen skal kansje folk gå rundt å si jeg er en snylter? Hun er ikke syk!!!! Det sier naboen. Har de innsyn i min diagnose? Sett papirene hos legen?

Hvorfor fikk hun ikke jobb på tre mnd? Da er argumentet at de som vil får en jobb.Standardsvar her inne,er at du kan ta en vaskejobb.

Kan alle ta en vaskejobb? Finnes det en skog av ledige vaskejobber?

Kansje tenke etter neste gang,det er ikke sikkert naboen forteller deg alt Kansje naboen har gjennomskuet deg på din væremåte?

Til dere andre som sliter,ha en riktig fin romjul videre.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du. Jeg har aldri brydd meg om hva naboen eller andre måtte tro. Har gått hjemme i 3 år pga sykdom som overhode ikke synes. Jeg har heller ikke fått nyss om at noen mener jeg snylter. Mener noen det så må de gjerne bytte.

Jeg har fokus på meg og mitt og hvordan bli bedre sånn at jeg kan jobbe igjen. Jeg bryr meg nada om hva andre måtte tenke, anta og tro.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere bekjente som er langtidssykemeldte. Felles for disse er at de har lange utdanninger, gjerne fra utlandet, de er ressurtssterke og har jobbet og flyttet mye! :klemmer:

De er kreative og har erfaringer fra en del bedrifter/organisasjoner, og til slutt fikk de familie, og i tilegg har alt PC-arbeidet bare tatt på skuldre, ledd, armer, rygg, nakke, osv., og diagnosene blir at de har "vondt i kroppen" og må ha lang pause fra PC-arbeid/kontorarbeid.

De går til fysioterapeut, healer, osteopat, kiropraktor, akupunktør, holister, funksjonelle medisinere, osv., og trener ved siden av/holder seg i bevegelse.

Tror denne gruppen sykemeldte kan bli ganske vanlig med tiden...er vel et tegn i samfunnstiden vi nå lever i, i velstående Norge.

Jeg anser det som normalt, som en del av livet. Man kommer inn i /entrer arbeidsmarkedet, blir litt slitne etter all innsatsen over tid, og må hente seg inn igjen en periode. Så er en back in business igjen! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er syk, men har valgt å være ganske åpen om det. Kjenner at jeg ikke klarer å bry meg om at andre kanskje tror jeg snylter, for jeg vet med meg selv at jeg ikke gjør det - jeg er faktisk for syk til å jobbe.

AnonymBruker
Skrevet

Vel. Jeg tenker vel ikke på dere som snyltere, men jeg tenker ofte at man har feil fokus når det gjelder sykdom og arbeidsliv. Jeg er helt sikker på at mange langtidssykmeldte/uføre kunne vært i jobb i en viss grad, og jeg tror ikke det gjør helsen bedre å være borte fra arbeidslivet over lang tid.

Men dette er jo også avhengige av arbeidsledere/sjefer som er villige til å tenke annerledes og tilrettelegge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Jeg tenker vel ikke på dere som snyltere, men jeg tenker ofte at man har feil fokus når det gjelder sykdom og arbeidsliv. Jeg er helt sikker på at mange langtidssykmeldte/uføre kunne vært i jobb i en viss grad, og jeg tror ikke det gjør helsen bedre å være borte fra arbeidslivet over lang tid.

Men dette er jo også avhengige av arbeidsledere/sjefer som er villige til å tenke annerledes og tilrettelegge.

Men det er det som oftest ikke. I mange bransjer må man yte 110% til enhver tid eller så har man ikke lenger jobb.

• Liker 1
Skrevet

Men det er det som oftest ikke. I mange bransjer må man yte 110% til enhver tid eller så har man ikke lenger jobb.

Det der er så sant! Jeg var aktivt sykmeldt for noen år siden, men fikk beskjed om at jeg heller måtte holde meg hjemme om jeg trengte fleksibel arbeidstid....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne kanskje ha jobbet noe, men ikke i en vanlig jobb. Hvis jeg kunne fått en jobb der jeg kunne komme når jeg var i form og være så lenge jeg orket, og gjort arbeidsoppgaver etter formen min så kunne det kanskje ha gått. Men jeg kan ikke si i dag om jeg er i stand til å jobbe neste mandag kl 10-14, så derfor er det helt umulig for meg å ha en normal jobb.

• Liker 1
Skrevet

Fakta er at det er mange snyltere der ute, men det betyr absolutt ikke at alle som mottar trygd er snyltere. Hvorfor bry seg om naboen egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne kanskje ha jobbet noe, men ikke i en vanlig jobb. Hvis jeg kunne fått en jobb der jeg kunne komme når jeg var i form og være så lenge jeg orket, og gjort arbeidsoppgaver etter formen min så kunne det kanskje ha gått. Men jeg kan ikke si i dag om jeg er i stand til å jobbe neste mandag kl 10-14, så derfor er det helt umulig for meg å ha en normal jobb.

Det er nettopp slike opplegg jeg tenker på. Hvis man kunne fordele "forefallende arbeid" på en del personer, med ikke større krav enn at man møtte opp når man kunne og jobbet det man klarte, så hadde mange beholdt tilknytning til en arbeidsplass, og kanskje fått litt mer mening i hverdagen. Gjerne kunne de fortsatt vært betalt av NAV, og gått dobbelt med en annen person. Det må jo settes inn vikar uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Fakta er at det er mange snyltere der ute, men det betyr absolutt ikke at alle som mottar trygd er snyltere. Hvorfor bry seg om naboen egentlig?

...Uvitende drittunge. Man får ikke trygd ut av det blå. Det er veldig vanskelig å få.

Skrevet

...Uvitende drittunge. Man får ikke trygd ut av det blå. Det er veldig vanskelig å få.

Du får google ordet trygdesvindel, så kan du lese noen artikler om hvor mange som blir tatt for å motta trygd de ikke er berettiget til hvert eneste år. Det er et stort problem i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...