Leso Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 Er så lei av å ikke kunne få skikkelig rødt hår Farger det til vanlig med farge kjøpt på Cubus osv... Har noen noe forslag på hvordan jeg skal få til en heftig rødfarge som holder lengre enn tre uker? Jeg har hørt og lest om henna man kan farge håret med... Har noen her inne prøvd det? Trenger råd jeg folkens
Lurifaksen Skrevet 29. desember 2011 #2 Skrevet 29. desember 2011 Bloggeren (beautydeconstructed.net) farger håret med henna. Kanskje du finner noe info der søker du på google så finner man flere sider/diskusjonsforumer med folk som sverger til henna.
Lubbe Skrevet 29. desember 2011 #3 Skrevet 29. desember 2011 Du får sikkert skikkelig rød hår hvis du farger det med henna, men det er umulig å farge over det igjen etterpå da, så jeg ville vært helt sikker på det før jeg farget med henna... 1
Quirky Skrevet 30. desember 2011 #4 Skrevet 30. desember 2011 Bloggeren (beautydeconstructed.net) farger håret med henna. Kanskje du finner noe info der søker du på google så finner man flere sider/diskusjonsforumer med folk som sverger til henna. Nevnte blogger til unnsetning. Som Lurifaksen skrev, farger jeg håret rødt med henna, noe jeg har gjort siden i vår, da jeg ble lei av hyppige, kostbare frisørbesøk for å holde den kjemiske rødfargen vedlike. Har skrevet om mine erfaringer med henna farging flere ganger, her, her og her, f.eks. Selv er jeg veldig fornøyd med henna, men, om man får resultatet man ønsker avhenger av hvor mørkt/lyst håret ens er i utgangspunktet, hvilken tilstand det er i (farget/bleket fra før, slitt etc), hvordan man preparerer hennaen på forhånd (det er en kunst), og hvor lenge man lar den virke. Hvis man har mørkt hår i utgangspunktet vil man ikke få knallrødt hår med henna. Hvis man først oppnår perfekt resultat though, holder fargen seg leeeenge, den falmer ikke etter fire dager slik kjemisk rødfarge gjør. Mitt hår holder seg like pent til jeg farger etterveksten og tar over lengdene en gang i måneden. Jeg bruker, som nevnt i blogginnleggene jeg linker til, henna fra LUSH, og anbefaler denne- men bestill fra Lush.co.uk i stedet for å kjøpe/bestille fra norsk butikk/nettbutikk, en blokk henna koster over dobbelt så mye i Norge. Bare spør om du lurer på noe, ts!
Quirky Skrevet 30. desember 2011 #5 Skrevet 30. desember 2011 Du får sikkert skikkelig rød hår hvis du farger det med henna, men det er umulig å farge over det igjen etterpå da, så jeg ville vært helt sikker på det før jeg farget med henna... Dét er et veldig godt poeng- om man blir lei av rødt hår etter å ha farget med henna, er eneste alternativet å farge det brunt eller brunsort med andre nyanser av "henna" (" fordi hennafargene som f.eks gir brunsort hår ikke er ren, ekte henna).
skandale Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Quirky, hvorfor kjøper du ikke bare 15 kroners-hennaen på innvandrerbutikken? Det gjør jeg, virker i max 30 min og får nøyaktig samme resultat som deg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Vet ikke hvor rødt du vil ha det, men jeg farger med Wella Color Touch, kode 66/45. Er to mnd siden jeg farget, og det er ennå ganske så knallerødt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå