Gå til innhold

Spm om hvor mye vi kan få i huslån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er mange tråder her om "vil jeg få huslån", men jeg ser at folk får god hjelp, så jeg vil også spørre dere. Hva tror dere vi eventuelt kan få i lån?

En kjapp oversikt over vår økonomi:

Vi får utbetalt 400.000+ i året.

Har to avdrag igjen på 15 år gammelt studielån, hvis det har noe å si, når det er betalt har vi ingen gjeld.

Ingen betalingsanmerkninger.

EK på 250.000.

Husleie nå er på 4000 uten strøm.

Ett barn, 6 mnd.

Er det andre ting bankene ser på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

banken ser på den samlede inntekten. Det er nye regler på gang med hvor mye de kan låne ut og de vil fremover kreve at en har 15% egenkapital. etter min regning kan dere da med 250 000 i egenkapital få drøye 1,6 mil i lån fra banken. men den totale inntekten teller nok mer enn egenkapitalen.

mitt råd er å dra til banken for en samtale! nettopp vært gjennom det samme selv og så lenge det tross alt er banken som skal låne dere penger og ikke vi her på KG så får du mer korrekte svar fra dem :)

Skrevet

så lenge det tross alt er banken som skal låne dere penger og ikke vi her på KG så får du mer korrekte svar fra dem :)

Det har du selvfølgelig rett i. Men tenkte det var greit å få en viss pekepinn på hva vi kan forvente. Tusen takk for svar! :)

TS

Skrevet

400k utbetalt? Hva betaler dere i skatt? Såvidt jeg vet beregnes det vanligvis med bruttoinntekt når man tar 2x eller 2,5x inntekt som grunnlag.

Hvis dere har ca 700k brutto og 250k i egenkapital får dere jo en del mer enn 1,6 slik jeg har forstått :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...