AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #1 Skrevet 29. desember 2011 kjøpte kjole for et halvår siden, og den skulle lagres i nesten ett år i butikk. Fikk et tilfeldig innfall om å prøve den nå, og da var det kommet trådskader som ikke var det når jeg kjøpte den. Jeg så det umiddelbart når hum hang den frem, og jeg sa da at dersom det ikke lot seg rette ut ønsket jeg ny kjole. Har jeg evt rett på ny? De har enda tid til å evt bestille.
ivorybride Skrevet 30. desember 2011 #2 Skrevet 30. desember 2011 Jeg vet ikke hvilke rettigheter du har og hva du egentlig godtok når du hang kjolen i butikken (var det på eget ansvar?) Hadde jeg vært deg ville jeg snakket med Forbrukerombudet eller en advokat som har peiling på forbrukerrettigheter. Det hjelper alltid å ha så mye kunnskap som mulig om dine rettigheter før du krever noe av butikken. Brudekjolen er jo et dyrt plagg, kjedelig når det blir skade på den. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Jeg kjøpte den som helt ny, fikk ingen avslag eller noe slikt. Den var helt fin når de hang den på lager. De har visst sett på det nå og mener de kan rette det fint ut(med damping) - men jeg lurer på litt på hva som skjer når jeg skal hente den kort tid før vielsen om det ikke har latt seg rette ut likevel.... :/
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Forbrukerkjøpsloven gjelder uansett her. Er du usikker etter å ha lest her kan du ta kontakt med Forbrukerrådet og dette er gratis (i motsetning til advokat). Kort fortalt er det i utgangspunktet du som kan bestemme om du vil ha ny vare ved mangel, men butikken har krav på å kunne rette opp feilen dersom det er "uten nevneverdig ulempe" for kjøper og varen blir så god som ny, det medfører en urimelig kostnad å fremskaffe en ny eller det er umulig å fremskaffe en ny tilsvarende vare. Selger har dessuten kun to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Hvis jeg var deg ville jeg gått for å se på kjolen så fort som mulig for å se om de har rettet opp feilen. Så slipper du å bli skuffet uten tid til å rette opp eller få ny. Lykke til
Rødtoppen86 Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Har den hengt på lager uten å bli rørt? Siden det har kommet skader på den, så skulle man nesten tro at kjolen har blitt brukt, kanskje som prøvekjole til noen andre? Håper det lar seg fikse enkelt og greit, så du slipper masse styr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå