Gå til innhold

Håpløst forelsket i en venn

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min vennegjeng er vi 6 stk som holder godt sammen. Her er det 2 stk som er i forhold og resten inkludert meg selv er singel. Jeg har kontakt med alle, men en av dem har jeg mer til felles med en andre. Så lenge vi har vært venner har hun vært sammen med 3 stk, ergo vi har kjent hverandre lenge. Hun er nå singel. Problemet er at jeg nå har blitt stupforelsket i henne. Jeg kan ikke huske sist jeg var det, men jeg klarer ikke la være å tenke på henne, og det er liksom det eneste som er i hode mitt. Jeg skriver ikke dette for å få støtte sympati eller "kom igjen bare å prøve deg osv", fordi jeg vet hun overhode ikke er interessert i meg... Jeg lurer rett og slett på hvordan jeg skal komme over dette... kjenner jeg blir deprimert bare jeg tenker på det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok slutte å være så mye med henne. Ellers kommer du nok neppe over henne! Møt andre personer du ikke er så mye med til vanlig, og omgå i deres vennekrets litt. Jeg sier ikke du skal droppe vennegjengen din helt, men viss du er med dem heletiden, møter du ingen andre!

Dra på fester, og vær litt frampå !

Du vil egentlig ikke høre dette, men du bør prøve deg, for det er nok det eneste som kommer til å hjelpe deg ! Typen min likte meg i 3 måneder før det skjedde noe mellom oss, og jeg gikk alltid å tenkte på ham. Han ventet helt til jeg tok første skrittet, men viss du venter så lenge, kan det av og til være for sent!

Du kan jo bare høre med noen av hennes venner, og spørre om hun kanskje kan være interessert i deg. Eller bare begynne smått, som "Skal vi finne på noe i dag?"

Helt ærlig, kommer du kanskje til å være forelsket i henne i ca et år, og da skal jeg love deg du hadde angret viss du ikke hadde prøvd deg der og da !! (Her snakker jeg om erfaring)

Skrevet

Du vil egentlig ikke høre dette, men du bør prøve deg, for det er nok det eneste som kommer til å hjelpe deg ! Typen min likte meg i 3 måneder før det skjedde noe mellom oss, og jeg gikk alltid å tenkte på ham. Han ventet helt til jeg tok første skrittet, men viss du venter så lenge, kan det av og til være for sent!

Du kan jo bare høre med noen av hennes venner, og spørre om hun kanskje kan være interessert i deg. Eller bare begynne smått, som "Skal vi finne på noe i dag?"

Helt ærlig, kommer du kanskje til å være forelsket i henne i ca et år, og da skal jeg love deg du hadde angret viss du ikke hadde prøvd deg der og da !! (Her snakker jeg om erfaring)

Problemet er at vi et gode venner og henger endel i lag på ting vi begge har felles interesse i som sport og gå turer etc. Ingen av oss er noen sjekkere. Problemet er slik jeg tenker i allefall at hadde hun vært interessert i meg hadde hun ikke begynt sammen med 3 andre i perioden vi har vært venner som strekker seg over 5-6 år nå. Hun har aldri flørtet med meg eller gitt meg noen komplimanger, ergo er jeg helt sikker på hun overhode ikke tenker meg som noe kjærestemateriale. Men ja jeg vet jeg kommer til å angre på jeg ikke prøvde meg, men er så bittert å få et nei, blir så utrolig kleint i hele vennegjengen, da blir det sånn at hun ikke ønsker å være med om jeg kommer osv..... uff:(

Skrevet

Problemet er at vi et gode venner og henger endel i lag på ting vi begge har felles interesse i som sport og gå turer etc. Ingen av oss er noen sjekkere. Problemet er slik jeg tenker i allefall at hadde hun vært interessert i meg hadde hun ikke begynt sammen med 3 andre i perioden vi har vært venner som strekker seg over 5-6 år nå. Hun har aldri flørtet med meg eller gitt meg noen komplimanger, ergo er jeg helt sikker på hun overhode ikke tenker meg som noe kjærestemateriale. Men ja jeg vet jeg kommer til å angre på jeg ikke prøvde meg, men er så bittert å få et nei, blir så utrolig kleint i hele vennegjengen, da blir det sånn at hun ikke ønsker å være med om jeg kommer osv..... uff:(

Kan du ikke fiske litt da?

Sjekke ut interessen på en mest mulig subtil måte.

Skrevet

Jeg mangler erfaring på området selv, men jeg kan se for meg at hvis du er heldig og dere blir sammen så vil dette gjøre det vanskelig å ha et normalt vennskap etterpå om ting skulle gå filleveien. Hvs dere ikke ender opp som et par till the end da, men det er en stor sjangse å ta.

Det beste hadde nok vært å manne seg opp og prate med andre jenter utenfor gjengen.

Skrevet

Kan du ikke fiske litt da?

Sjekke ut interessen på en mest mulig subtil måte.

Har du noen gode tips å komme med da :P

Skrevet

Nå har jo TS stadfestet ganske tydelig at denne vennen ikke er interessert i ham... Hvorfor skulle han si det hvis han ikke har sett tydelige tegn på det? :filer: Det vitner i det minste om god selvinnsikt, og er første steg på veien mot å komme over henne! Litt som en alkoholiker som innrømmer at han har et drikkeproblem.

Jeg har hatt en venn som var forelsket i meg, der jeg ikke var interessert. HVIS jeg hadde vært bare bittelitt interessert i ham, så hadde jeg gitt det til kjenne. Isteden ble det endel kleine situasjoner når vi var ute med andre venner (som alle var par). Det beste er å kutte kontakten for en stund. Til det går over. Det er ingenting i veien for å ha et godt forhold etter det

Skrevet

Har du noen gode tips å komme med da :P

Egentlig ikke. Har aldri sett poenget med å være kompiser med det annet kjønn.

Kanskje er det beste å ikke være subtil men heller være direkte.

Spør om hva hun egentlig føler for deg.

Skrevet

Egentlig ikke. Har aldri sett poenget med å være kompiser med det annet kjønn.

Kanskje er det beste å ikke være subtil men heller være direkte.

Spør om hva hun egentlig føler for deg.

Hvem i allverden ville turt å være så direkte?

Skrevet

Hvem i allverden ville turt å være så direkte?

Er de ikke venner?

Spørs vel antagelig på hva slags type venner de er.

Men jeg ville jo tro at man kan prate i sammen da ihvertfall.

Skrevet

Men er ikke poenget at skulle han ta opp dette med jenta han prater om her, så vil det bli utrolig kleint om hun ikke er interessert... seff kan jo jackpotten skje at hun faktisk liker han også, men det er jo akkurat det om man ødelegger et godt vennskap på noe slikt

Skrevet

Vennefella er ikke et godt sted å være...

Skrevet

Syns det er tull at man ikke kan fortelle hva man føler.

Blir det kleint etterpå, er det jo bare å holde litt avstand en periode. Det kan jo hende det er gjensidig, og sjenanse ødelegger mange mulige forhold.

Hva skal man f.eks. med stolthet, en slik gang? Hva har man å tape, det kan jo like godt gå godt, kan det ikke det?

Skrevet

Ser jeg har fått mange svar, takk for innspill! Ja vennefella er overhode ikke noe morsomt sted å være... faen at dette med følelser skal være så jævlig vanskelig :(

• Liker 1
Skrevet

Syns det er tull at man ikke kan fortelle hva man føler.

Blir det kleint etterpå, er det jo bare å holde litt avstand en periode. Det kan jo hende det er gjensidig, og sjenanse ødelegger mange mulige forhold.

Hva skal man f.eks. med stolthet, en slik gang? Hva har man å tape, det kan jo like godt gå godt, kan det ikke det?

Men hva gjør man når hele vennegjengen vet hva du føler, eller som det ble skrevet ovenfor, du kan komme i en situasjon der hun ikke vil være med på sosiale aktiviteter om han blir med, pga hun orker ikke å ha det hengende over seg at han sikler etter henne osv...

Skrevet

Tror du dessverre må få deg nye venner

Skrevet

Har ikke noen gode råd å komme med, bortsett fra at jeg er i en lignende situasjon selv (men i mitt tilfelle jobber vi sammen, og ja, de aller fleste på jobben er klar over det...) så jeg vet hvordan det føles.

Det er vanskelig å holde avstand fra noen du naturlig ender opp med å måtte snakke med/møte, det eneste jeg vet som funker noenlunde for meg er å stoppe meg selv fra å tenke på personen når jeg ikke er rundt dem og prøve å holde litt avstand (fysisk altså) fra personen, så er det litt lettere å være rundt dem i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...