Gå til innhold

Stroppeløse - se her!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal også ha stroppløs kjole og det hører med en stola til min kjole, men har egentlig ikke lyst til å bruke den. Trekkes litt mellom forfengelighet og religiøs respekt, så jeg har ikke bestemt meg enda. Skal ha slør som kommer til å dekke rygg og skuldre bak.

Samtidig ønsker jeg og tror at vi har kommet såpass lang i samfunnet i dag at det ikke blir sett på som respektløst eller krenkene om jeg velger å droppe stolaen. Håper at gud har mer innsikt enn som så, det må da telle mer hvordan man lever som menneske....enn hvor bare skuldre jeg har.

Men som sagt, jeg har ikke bestemt meg enda.... :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poirot, jeg skjønner selvfølgelig at folk flest ikke ville sagt noe selvom de evt. tenker sitt! Men, jeg kan love deg at både min mormor og min manns mormor ville sagt klart ifra hvis de syntes det var upassende, og de er konservative og trofaste kirkegjengere begge to. Det jeg glemte å si, som nok kanskje spiller en rolle her i forhold til kutyme, er at vi giftet oss i en frikirkelig menighet. Her kan det være noe forskjeller fra menighet til menighet.

Skrevet

Hvem er det dere egentlig dekker dere til for?

Skrevet

Det er mange som gifter seg med bare skuldre nå for tiden. Dersom det betyr noe for din egen del å dekke deg til så er det jo klart du burde gjøre det, hvis ikke hadde jeg nok droppet det (som jeg også kommer til å gjøre)

Skrevet

Rett og slett for Gud i hans hus. Respekt for kirken med andre ord....

Skrevet

Jag tycker man ska täcka över bara skuldror och djup urringing i kyrkan - och då är jag inte ens kristen. Jag tycker det hör hemma i respekt för kyrkan och det religiösa.

Det gäller både brud och gäster.

Skrevet
Rett og slett for Gud i hans hus. Respekt for kirken med andre ord....

Jeg synes egentlig ikke det handler så mye om respekt for Gud i dette tilfellet, da jeg ikke tror han synes det gjør noe med bare skuldre, men mer om hensynet til de andre i kirken. Synes noen stroppeløse kjoler er mer "vovet" enn andre - noen har veldig lav og utskåren rygg, "sweetheart"-form på "neckline'en" (dårlig i norsk i dag :oops: ), mens andre er mer tekkelige.

Skrevet

syns det blir litt teit å si att man dekker seg for gud. Enten oppfører man seg som en eksemplarisk kristen, med alle reglene som hører rundt(kirken hver søndag, ikke sex før ekteskapet etc....)ellers så kan man gjøre som man selv ønsker. Man blir ikke noe mer kristen bare fordi man den ene gangen dekker til skuldrene hvis man ellers lever ett ukristielig liv......, og med det mener jeg reglene som hører med kristendommen.

Skrevet

Jens, kristendommen handler ikke om å følge regler...det handler om å tro at Jesus ble sendt til jorden for å sone for våre synder! Vi får tilgivelse på grunn av ham, og trenger ikke være redd for å gjøre feil! Det er ikke slik at man er en "god kristen" bare man følger alle mulige regler, man er kristen hvis man har en tro (på Gud og Jesus)! Det er så dumt at mange tror at man må være perfekt for å være kristen...ingen er perfekte, selv ikke de som gjør alt "riktig"! Det er derfor vi feirer jul; Jesus ble sendt hit slik at vi ikke trenger å være perfekte - vi får evig liv dersom vi tror på ham! Nå sporer jeg kanskje litt av her...

Skrevet

hører hva du sier, og du må jo da være enig i att om man har bare skuldre i kirken eller ei er ganske urrelevant her da??

Skrevet

Ja, forsåvidt! Det handler til syvende og sist om hva mean er mest komfortable med selv. er det en veldig varm dag, tror jeg at jeg forblir stroppeløs...

Skrevet

Om man ser på Aqua-Lene så kan man vel vise hud både her og der uten at det gjør noe :lol:

Skrevet

Nå er ikke Aqua-Lene mitt forbilde, akkurat - sammenlignet med henne ser vel de fleste (om ikke alle) av oss kg-bruder ut som noen riktig tekkelige gudsord fra landet!

Skrevet

Jeg skal ha stroppeløs kjole, og jeg skal ikke dekke meg til, skal heller ikke ha slør. Synes kjolen min er tekkelig og fin selv om skuldrene er bare.

Må si jeg synes det ser verre ut med kjoler, hvor det ser ut som om puppene er på vei til og dette ut av kjolen.

:D :D

Skrevet
Nå er ikke Aqua-Lene mitt forbilde' date=' akkurat - sammenlignet med henne ser vel de fleste (om ikke alle) av oss kg-bruder ut som noen riktig tekkelige gudsord fra landet![/quote']

:enig::enig::enig:

Hun så jo nesten ut som om hun var plukket opp fra gata...

Og hva er det med hennes nye video, hvem skal riste på hva og hvorfor, når hun rister nok for alle kvinner og menn i hele Norge. :lol:

Skrevet
hører hva du sier' date=' og du må jo da være enig i att om man har bare skuldre i kirken eller ei er ganske urrelevant her da??[/quote']

Ville du gått toppløs på stranden i et strengt muslimsk land der dette ikke var tillatt?

Det dreier seg om å ha respekt for det stedet du kommer til.

Derfor blir det aldri irrelevant om man har bare skuldre i kirken eller ikke. Hadde vært annerledes om man giftet seg et annet sted enn i en kirke.

Aqua-Lene burde vel strengt tatt ikke være særlig til forbilde for noen....

Skrevet

I muslimske land er det en lov som sier du må dekke deg til før du går inn i en moske. Det er det ikke i norge, ergo regner jeg med att det er lov!

Men er enig i att det er stor forskjell og ha tekkelig vakker kjole, bare skuldre, slør etc....og å ha pusha puppene opp og ut av kjolen.Det ville jeg ikke ha gjort pga familien.

Skrevet

Det er ingen lov som forbyr deg å gå toppløs på Karl Johan heller. Men du ville (antakelig) ikke gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...