Holly Hobbie Skrevet 21. desember 2003 #1 Skrevet 21. desember 2003 Jeg lurer litt på om det er noen flere her som skal ha stroppeløs kjole? Jeg trodde aldri jeg skulle ha det, men så blir det sånn likevel (og jeg er veldig fornøyd med det - får som sagt kjole sydd til meg). Men nå lurer jeg om det er vanlig å vise skuldrene inne i kirken, eller om de fleste med stroppeløs har en liten bolero eller sjal eller noe annet de dekker seg litt til med? Jeg skal få sydd/kjøpe en liten bolero, mendet er egentlig mest fordi det kan bli dårlig vær og litt kjølig, selv i juli. Hvordan gjør dere andre stroppeløse det? Takk til alle dere som bidro på kjoletråden(e) mine, nå fikk jeg plutselig ikke så mye å ta stilling til da jeg får sydd kjole isteden, men takk skal dere ha!
Maxine Grey Skrevet 21. desember 2003 #2 Skrevet 21. desember 2003 Syr slør og "stola" i samme stoff til jentungen min, så viser hun litt mindre hud i kirken enn senere på kvelden.
Holly Hobbie Skrevet 21. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2003 Dvs. stola i tynt, gjennomsiktig stoff (er det chiffon det pleier å være?) Det hørtes ut som en god ide!
Skusla Skrevet 21. desember 2003 #4 Skrevet 21. desember 2003 Ender mest sannsynlig opp med stroppeløs, og kommer da til å ha bare skuldre i kirken. Skal ha slør bak på hodet, men ingen bolero eller noe for å skjule skuldrene. Syntes det vil ødelegge noe av kjolen jeg skal ha.... Men, det er min mening... :D
Holly Hobbie Skrevet 21. desember 2003 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2003 Det synes kanskje jeg også...tror ikke jeg skal ha slør av den grunn. Bare lurer på om det er "akseptabelt" å gå helt bar!
Soul Skrevet 22. desember 2003 #6 Skrevet 22. desember 2003 Da jeg giftet meg nå i august hadde jeg stroppeløs kjole. Jeg vurderte også stola, men når jeg fikk prøvet det lange sløret til kjolen fant jeg ut at det kom til å bli for mye med stola i tillegg. Men, jeg hadde som sagt veldig langt slør og mye stoff i kjolen, til en annen kjole kan det helt sikkert være veldig lekkert med stola. Prøv å se når du har kjolen og sløret nesten klart, da ser du om det passer eller ikke. Eller du kan droppe slør og ha stola i stedet? Jeg giftet meg i kirken, men følte meg ikke for bar og fikk heller ingen kommentarer på det.
Gjest Poirot Skrevet 22. desember 2003 #7 Skrevet 22. desember 2003 Jeg ville hatt et skjal el. Synes man ikke bør ha bare skuldre i kirken.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 22. desember 2003 #8 Skrevet 22. desember 2003 Jeg skal ha stroppeløs kjole, men ikke stola. Greier meg med slør.
Jens Skrevet 22. desember 2003 #10 Skrevet 22. desember 2003 Jeg skal også ha stroppeløs og slør. Stola eller sjal er utaktuellt, det ødelegger effekten av kjolen.
Diva Skrevet 22. desember 2003 #11 Skrevet 22. desember 2003 I katolske og gresk-ortodokse kirker, tror jeg det er mer "fy" å gå med bare skuldre / stroppeløse kjoler. Hadde jeg gifter meg i en slik kirke, så hadde jeg selvsagt fulgt "reglementet" der. Men i statskirken tror jeg ikke det er noen spesiell regel. Mange liker å "dekke seg til" fordet. Synes det bør være opp til bruden jeg.
meta Skrevet 22. desember 2003 #12 Skrevet 22. desember 2003 Jeg giftet meg i mai og da hadde jeg stroppeløs kjole og langt slør. Hørte ingen kommentarer på det. Det er så vanlig med stroppeløst nå at jeg tror ikke det er noen fare..
Gjest Tex Skrevet 22. desember 2003 #13 Skrevet 22. desember 2003 Jeg skal ha stroppeløs og slør, men ønsker å dekke meg til litt i kirken. Derfor skal jeg har en slags stola-cape som mamma skal sy til meg, av samme stoff som sløret. Det blir dritlekkert, og forsvinner med det samme vi er ute av kirken.
Gjest Poirot Skrevet 22. desember 2003 #14 Skrevet 22. desember 2003 Dere som sier dere ikke har fått noen kommentarer på stroppeløs kjole: TROR dere virkelig at noen ville vært så frekke at de ville sagt noe slikt?
Holly Hobbie Skrevet 22. desember 2003 Forfatter #15 Skrevet 22. desember 2003 Nei, jeg tror absolutt ikke at noen ville sagt noe (kanskje bortsett fra min gamle mormor..). Men det er jo bra å vite på forhånd hva som er god kotyme?!
zmurfette Skrevet 22. desember 2003 #16 Skrevet 22. desember 2003 Dere som sier dere ikke har fått noen kommentarer på stroppeløs kjole: TROR dere virkelig at noen ville vært så frekke at de ville sagt noe slikt?
Gjest Tex Skrevet 22. desember 2003 #17 Skrevet 22. desember 2003 Enig m Poirot. De gamle tantene tenker nok sitt, og jeg vil ikke at noen skal tenke at jeg er uanstendig i kirken. Dessuten er det min respekt for Gud og kirken som gjør at det er viktig for meg å dekke meg litt til.... Men jeg ville ikke sagt noe til en brud med nakne skuldre, selvom jeg sikkert ville ha tenkt at et egentlig er ukorrekt. Og det har absolutt ingenting med hvor fin man er, stroppeløse bruder kan være alldeles dritlekre!
Jens Skrevet 22. desember 2003 #18 Skrevet 22. desember 2003 men det er jo akkuratt når men kommer inn i kirken att alle ser deg i kjolen for første gang, og da vil man jo vise kjolen som det skal være ikke tildekket????? Tror gud er enig i att kjolen min ikke må gjemmes under ett sjal..........
Gjest Poirot Skrevet 22. desember 2003 #19 Skrevet 22. desember 2003 Nei' date=' jeg tror absolutt ikke at noen ville sagt noe (kanskje bortsett fra min gamle mormor..). Men det er jo bra å vite på forhånd hva som er god kotyme?![/quote'] Man kan gjøre som man vil. Men ønsker man å følge god kutyme, vil jeg så absolutt anbefale litt tildekking.
meta Skrevet 22. desember 2003 #20 Skrevet 22. desember 2003 Dere som sier dere ikke har fått noen kommentarer på stroppeløs kjole: TROR dere virkelig at noen ville vært så frekke at de ville sagt noe slikt? Ja faktisk.. Har ingen gamle tanter, men en svigermor og en svigerbestemor som ikke tar fem øre for å fortelle hva de mener uansett I vårt bryllup var det nesten bare unge mennesker (under 50), så problemet var liksom ikke så stort..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå